• 1
  • 2
2021-01-03, 18:38
Medlem
Hej!
Fick en P-bot precis men såg att de skrivit fel reg-nummer på den, även fabrikatet är fel på boten. Riskerar jag något om jag bara skiter i att betala den? Eventuella påminnelser kommer ju skickas till någon annan..
2021-01-03, 18:40
Medlem
Nej, av allt att döma är det inte du som fått den i första hand. Av olika anledningar kan den ha flyttats från den felparkerade bilen.
2021-01-03, 18:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard.dawkins
Hej!
Fick en P-bot precis men såg att de skrivit fel reg-nummer på den, även fabrikatet är fel på boten. Riskerar jag något om jag bara skiter i att betala den? Eventuella påminnelser kommer ju skickas till någon annan..
Den kan du kasta och glömma då den är felaktig. Kolla regnummret om det stämmer med vad dom skrivit för fabrikat. Troligen är det en parkerings bot som någon flyttat över till din bil
2021-01-03, 18:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Nej, av allt att döma är det inte du som fått den i första hand. Av olika anledningar kan den ha flyttats från den felparkerade bilen.
Sannolikt är det så & så hoppas dom att TS inte skall kolla reg.nr. utan bara pröjsa boten.
2021-01-03, 18:43
Medlem
feemaxxxs avatar
Någon annans bot.

Har roat mig själv ett par gånger att ta en bot från en bil och spara denna. När jag sedan ser ngn som parkerat dåligt sätter jag på boten på denna bil.
2021-01-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sannolikt är det så & så hoppas dom att TS inte skall kolla reg.nr. utan bara pröjsa boten.

Antingen det eller så har nån unge vart ute och busat och bytt plats på den. Eller så är p-vakten blind, men det är nog minst sannolikt.
2021-01-03, 18:44
Medlem
Sebzors avatar
Det är ett ganska vanligt knep att man flyttar över parkeringsboten till en annan bil.

Om vi vänder på frågan - hade du ens parkerat fel / Glömt att betala?
Kolla upp reg nummer hos transportstyrelsen, då ser du lätt om bilen finns i ditt län, och om fabrikat stämmer överens med reg nummer mot boten.
2021-01-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Antingen det eller så har nån unge vart ute och busat och bytt plats på den. Eller så är p-vakten blind, men det är nog minst sannolikt.

Nej tror faktiskt den är till mig. Reg-nummret stämmer förutom att två siffror som har bytt plats. Och jag råkade parkera i fel ruta, på boten står det "Parkering i förhyrd / reserverad plats". Har svårt att tänka mig att någon annan gjorde samma miss som jag under den samma tid och på samma plats..
2021-01-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Det är ett ganska vanligt knep att man flyttar över parkeringsboten till en annan bil.

Om vi vänder på frågan - hade du ens parkerat fel / Glömt att betala?
Kolla upp reg nummer hos transportstyrelsen, då ser du lätt om bilen finns i ditt län, och om fabrikat stämmer överens med reg nummer mot boten.

Nej bilens ägare med det "felaktiga" renummret bor i andra sidan Sverige hahaha
2021-01-03, 19:02
Medlem
Citat:
Nej tror faktiskt den är till mig. Reg-nummret stämmer förutom att två siffror som har bytt plats. Och jag råkade parkera i fel ruta, på boten står det "Parkering i förhyrd / reserverad plats". Har svårt att tänka mig att någon annan gjorde samma miss som jag under den samma tid och på samma plats..

Fabrikatet har förmodligen blivit fel det också eftersom den sannolikt laddar in modell på bilen från nätet när de slår in reg. numret.

Du bör kunna strunta i det tills vidare. När den bilägaren som felaktigt fått en bot klagar kanske de dubbelkollar de bildbevis etc. som brukar tas vid felparkering och upptäcker misstaget. Huruvida de då får korrigera och skicka en bot till dig vet jag inte.
2021-01-03, 19:09
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Nej bilens ägare med det "felaktiga" renummret bor i andra sidan Sverige hahaha

Haha okej. Då är det bara att skita i boten. Skulle P-Lisa mot förmodan ha bildbevis så skickar dem en ny och korrekt bot till dig på posten.
2021-01-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Fabrikatet har förmodligen blivit fel det också eftersom den sannolikt laddar in modell på bilen från nätet när de slår in reg. numret.

Du bör kunna strunta i det tills vidare. När den bilägaren som felaktigt fått en bot klagar kanske de dubbelkollar de bildbevis etc. som brukar tas vid felparkering och upptäcker misstaget. Huruvida de då får korrigera och skicka en bot till dig vet jag inte.

Aa just fan! glömde att de tar foto. Ja det står på boten att de tagit kort.. ser ut som jag kommer få pröjsa i slutändan ändå.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in