Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-01-02, 22:53
Medlem
Har lite problem, ingen vågar sparra med mig. Vad gör jag?
Citera
2021-01-02, 22:56
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todesengel
Vilken sport? Själv gör jag nog en liten riskanalys innan sparring. Är chansen hög att bli skadad undviker jag personen. Kanske läge att tagga ner lite och bygga upp förtroende bland folket runt dig. Se ämne till att tvätta träningskläder innan varje träning.

Annars vet jag inte.
Senast redigerad av l00zekk 2021-01-02 kl. 23:01.
Citera
2021-01-02, 23:00
Medlem
Boxning.
Citera
2021-01-02, 23:09
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Boxning.

potentiellt för att du är en idiot som inte har vett att anpassa hur hårt man sparras utefter varandras nivå och önskemål. Någon annan anledning ser jag inte till varför man inte skulle kunna sparras med vem som helst.
Citera
2021-01-02, 23:13
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:

Felet är hos dig och inte hos dina kamrater
Citera
2021-01-02, 23:13
Medlem
Glöm det. Dumt att tro att nån på flashback skulle kunna komma med ett vettigt svar. Bara en massa fjantar och och folk som tror sig veta något om fighting här.

Mod kan radera.
Citera
2021-01-02, 23:22
Medlem
Citat:
Glöm det. Dumt att tro att nån på flashback skulle kunna komma med ett vettigt svar. Bara en massa fjantar och och folk som tror sig veta något om fighting här.

Mod kan radera.
För att du inte gillar svaren? Varför tror du själv att folk inte vågar sparra med dig, då?
Citera
2021-01-02, 23:30
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Första åtgärden: fråga folk på klubben varför de inte vill sparras med dig! Fråga även dina tränare - de har säkert observerat detta.

Men oftast ligger det i att den som folk undviker inte kan anpassa sin sparring till den de möter. När man sparras är det inte VM varje gång - båda måste vara med på det och vara bekväma med tempo, styrka, storleksskillnad m.m.

Troligen ligger problemet i dig på något sätt. Du kanske är okontrollerad. Eller så är du mycket större/starkare och inte anpassar dig om du sparras med de som är mindre. Eller så har du ego och vill "vinna" varje rond vilket leder till att folk inte lär sig när de sparras med dig eftersom det blir fight.
Citera
2021-01-02, 23:44
Bannlyst
Citat:

Mod kan radera.
Sluta bete dig som en idiot bara för du är en idiot. Att ingen vill sparra mot en kyckling är bara ditt egna fel, kanske du luktar skit?
Citera
2021-01-02, 23:53
Medlem
F.Hansens avatar
Du är på helt fel klubb. Anmäl dig till A klass matcher och sparra på klubbarna som de hårdingarna tränar på.
Citera
2021-01-03, 06:41
Medlem
Man gick till hockeyträningarna för att spela match och man går på boxning för att sparras. Jag vet inte vi har alltid sparrats på mina klubbar. Det är det roliga i sporten. Det är matchen.

Självklart är det nån trolltråd
Citera
2021-01-03, 11:01
Medlem
Du måste anpassa dig efter motståndaren givetvis. Bara för att du är starkare och större kan du inte köra på allt vad du kan som ett psyko.

När jag var yngre och tränade boxning så var jag yngst och mindre än dom andra. Men dom visste att jag tålde ett och annat ordentligt slag, så dom körde på lite men respekterade samtidigt att jag var mindre än dom och det fungerade bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in