Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-01-04, 19:04
Medlem
Förlåt för sent svar. Har inte varit inloggad på ett par dagar.

Tror det beror på att jag är supertungviktare och mina klubbkamrater är på sin höjd och nosar på tungvikt. De flesta är förmodligen mellanviktare. Men ändå, de känner mig, de ser hur jag tränar och de borde veta att jag har kontroll. Är inget ”psyko” som vissa här verkar gilla att slänga sig med, å andra sidan har jag inte pratat med de flesta face to face heller. Har dock hintat, textat osv.

Aja, har nån något bra tips så shoot, annars uppdaterar jag tråden när det blir någon förändring på mitt håll.
Citera
2021-01-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todesengel
Förlåt för sent svar. Har inte varit inloggad på ett par dagar.

Tror det beror på att jag är supertungviktare och mina klubbkamrater är på sin höjd och nosar på tungvikt. De flesta är förmodligen mellanviktare. Men ändå, de känner mig, de ser hur jag tränar och de borde veta att jag har kontroll. Är inget ”psyko” som vissa här verkar gilla att slänga sig med, å andra sidan har jag inte pratat med de flesta face to face heller. Har dock hintat, textat osv.

Aja, har nån något bra tips så shoot, annars uppdaterar jag tråden när det blir någon förändring på mitt håll.
Det intressanta är väl deras träningsvikt? Om de går runt på 75kg och du som supertungvikt är på 120kg är det förståeligt att de föredrar varandra.

Vad händer när du frågar om folk vill sparras? Får du bara blanka nej utan förklaring?
Citera
2021-01-08, 09:23
Medlem
Om det nu är som du säger att du kör lugnt och kontrollerat så är det nog bara att byta klubb.
Bor du i sthlm eller Gbg så finns det gott om klubbar.
Men jag misstänker att du kör hårdare än vad du själv tror att du gör.
Vi har 2st 120kgs lufsar på en av klubbarna jag kör på.
Båda är idioter men den ena tar det iaf lugnt om tränarna påminner han innan varje rond.
Den andre håller sig max 1min sen kommer elefantattacken.

Och mycket riktigt är vi typ 3st som orkar köra mot dom.
Annars får dom köra mot varandra.
Har försökt prata med tväridioten några ggr att folk inte vågar köra mot han men det går inte in.
Han ser sparring som match och det ska kännas att man lever ....
Ska tilläggas att han är i 40års åldern och riktigt bra.
Han är för gammal för att gå match och tar väl ut frustrationen över det på alla andra.
Citera
2021-01-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Det intressanta är väl deras träningsvikt? Om de går runt på 75kg och du som supertungvikt är på 120kg är det förståeligt att de föredrar varandra.

Vad händer när du frågar om folk vill sparras? Får du bara blanka nej utan förklaring?
Lite så är det.

Mycket ”corona just nu” och ”mycket på jobbet” osv även fast jag träffar flera av dem privat på klubben när bara jag är nere och nöter. Har dock inte ställt någon mot väggen än, men vill helst undvika det om det går.

Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Om det nu är som du säger att du kör lugnt och kontrollerat så är det nog bara att byta klubb.
Bor du i sthlm eller Gbg så finns det gott om klubbar.
Men jag misstänker att du kör hårdare än vad du själv tror att du gör.
Vi har 2st 120kgs lufsar på en av klubbarna jag kör på.
Båda är idioter men den ena tar det iaf lugnt om tränarna påminner han innan varje rond.
Den andre håller sig max 1min sen kommer elefantattacken.

Och mycket riktigt är vi typ 3st som orkar köra mot dom.
Annars får dom köra mot varandra.
Har försökt prata med tväridioten några ggr att folk inte vågar köra mot han men det går inte in.
Han ser sparring som match och det ska kännas att man lever ....
Ska tilläggas att han är i 40års åldern och riktigt bra.
Han är för gammal för att gå match och tar väl ut frustrationen över det på alla andra.
Tyvärr inte. Bor i en liten skithåla, så att säga av utbudet av klubbar är magert är en underdrift.

Jag kan också förstå att ingen vill sparra med en dåre som inte kan sköta sig, det skulle inte jag heller vilja göra. Men jag tycker att jag bevisat för folket om och om igen att jag är försiktig och skulle aldrig ge nån ett tjuvslag eller utnyttja min fulla styrka bara för att hävda mig. Snarare tvärtom att jag vid träning medvetet slår överdrivna missar lång ut på axlarna osv bara för att inte göra andra rädda.

Enda gången jag mosar på är när jag säcktränar och kör för mig själv.
Citera
2021-01-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todesengel
Lite så är det.

Mycket ”corona just nu” och ”mycket på jobbet” osv även fast jag träffar flera av dem privat på klubben när bara jag är nere och nöter. Har dock inte ställt någon mot väggen än, men vill helst undvika det om det går.

Tyvärr inte. Bor i en liten skithåla, så att säga av utbudet av klubbar är magert är en underdrift.

Jag kan också förstå att ingen vill sparra med en dåre som inte kan sköta sig, det skulle inte jag heller vilja göra. Men jag tycker att jag bevisat för folket om och om igen att jag är försiktig och skulle aldrig ge nån ett tjuvslag eller utnyttja min fulla styrka bara för att hävda mig. Snarare tvärtom att jag vid träning medvetet slår överdrivna missar lång ut på axlarna osv bara för att inte göra andra rädda.

Enda gången jag mosar på är när jag säcktränar och kör för mig själv.
Har du bytt till den här klubben från en annan där du fick in mycket sparring?

Kan inte se hur du kan säga att du har kontroll i sparring utan att ha gjort det regelbundet något år. Typ alla nybörjare har en period där man krigar i sparring.

Annars kanske du behöver duscha lite och använda deodorant? Hade förut en fet luns på klubben som stank svett, piss och sperma. Ingen sparrades med han heller.
Citera
2021-01-18, 03:09
Medlem
Antagligen kör du alldeles för hårt. Vem pallar träna med ett mongo som kör 100 % varje gång man ska sparras? Ovärt risken att bli skadad bara för att bevisa något under träning.
Citera
2021-01-19, 01:13
Bannlyst
Ingen litar på dig tydligen. En bra sparringpartner måste man kunna lita på.
Och nu när jag skriver det här skulle jag hellre haft Mike Tyson som sparring än dig. Det handlar inte om dig personligen, utan att kunna gå ner på den andre killens nivå plus några grader så att det blir en match.
Senast redigerad av Sommarglad 2021-01-19 kl. 01:36.
Citera
2021-01-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Ingen litar på dig tydligen. En bra sparringpartner måste man kunna lita på.
Och nu när jag skriver det här skulle jag hellre haft Mike Tyson som sparring än dig. Det handlar inte om dig personligen, utan att kunna gå ner på den andre killens nivå plus några grader så att det blir en match.
Många småttingar (<80 kg) drar sig gärna från att sparras med större, oavsett om den store är spasmisk eller inte. Ofta utan att ha gett dem en ärlig chans för att se om det är så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in