• 1
  • 2
2021-01-02, 22:30
Medlem
HejHej! Snart är det dags för Arkitektprovet 2021 (om allt går sin väg och inte blir inställt som 2020).
Någon annan som försöker förbereda sig? Själv är det första gången jag ska försöka mig på provet.
Tror ni att Corona kommer göra skillnad på hur provet utförs?
Citera
2021-01-02, 22:32
Bannlyst
En uppgift kanske blir att rita en optimal pandemiavdelning på ett lasarett?
Citera
2021-01-10, 09:51
Medlem
Om det ser ut som det gör nu med smittspridningen kan jag tänka mig att provdagarna sker över zoom. Så gjorde dom i Norge 2020
Citera
2021-03-02, 15:53
Medlem
Nån som vill ge ett exempel på vad en anledning till att isen skulle behöva förflyttas i del 2? Ska det liksom vara en anledning förankrad i verkligheten till att isen måste förflyttas?.. känner mig lost
Citera
2021-03-04, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkotten091
Nån som vill ge ett exempel på vad en anledning till att isen skulle behöva förflyttas i del 2? Ska det liksom vara en anledning förankrad i verkligheten till att isen måste förflyttas?.. känner mig lost

Känner verkligen detsamma, del 2 är en shitshow för mig.
Citera
2021-04-02, 18:37
Medlem
Jag har precis skickat in mitt arbete, hade varit kul o veta hur övrigas arbeten blev samt hur ni har tänkt kring de olika uppgifterna
Citera
2021-04-11, 20:19
Medlem
Sitter o lägger in mina bilder i bildmallen och har en fundering; visst får man ha bilderna i andra storlekar och placerade annorlunda på respektive sida än mallen?
På t.ex. uppgift 2 har dom bilden i stående format och jag vill gärna ha min i liggande
Citera
2021-04-11, 22:21
Medlem
Eller har ni liksom ritat bild 2 i liggande format?
Citera
2021-04-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenkotten091
Eller har ni liksom ritat bild 2 i liggande format?

Ja det stod ju att bilden skulle vara liggandes.
Citera
2021-04-12, 16:17
Medlem
Vet inte om det nödvändigtvis innebär att motivet måste vara ritat i liggande format bara för att bilden ska va liggandes..
Citera
2021-04-14, 18:15
Tusan hörrni. Tyckte fråga två var hur rolig som helst tills jag insåg att jag inte placerat det i ett rum/landskap/stadsmiljö. Visst är det krav på att det är i en av dessa? Finns ju många typer av rum... hoppas på att ett abstrakt rum fungerar-.-
Också: jäklar vad aktiva folk var på Flashback i de gamla arkitekturprovet forumen. Min favorit är den från 2017 där någon kille skriver en bibel om hur skitiga alla andras prov är och hur han inte förstår att han inte kom in...
Citera
2021-04-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna00b
Tusan hörrni. Tyckte fråga två var hur rolig som helst tills jag insåg att jag inte placerat det i ett rum/landskap/stadsmiljö. Visst är det krav på att det är i en av dessa? Finns ju många typer av rum... hoppas på att ett abstrakt rum fungerar-.-
Också: jäklar vad aktiva folk var på Flashback i de gamla arkitekturprovet forumen. Min favorit är den från 2017 där någon kille skriver en bibel om hur skitiga alla andras prov är och hur han inte förstår att han inte kom in...

Det här med hur man ska tolka uppgifterna kommer nog alltid vara ett mysterium, vad som klassas som nytänkande och unikt och vad som ”inte är inom ramen för uppgiften”. Ang de gamla arkitektprovet känner jag samma sak, vill veta allt om andra arbeten och hur övriga deltagare tänkt !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in