Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Det är väl tyvärr så att vårt svenska samhälle och västvärlden i stort utvecklas till ett kontrollsamhälle. Där sajter som Flashback ligger pyrt till. Jag har alltid vilat ladda ner hela Flashback och spara till eftervärlden. Jag tror det är helt möjligt men kan inte tillräckligt om hur ett helt forum laddas ner.
Likaså tror jag att privata eller svarta nätverk kommer att blidas om internet blir allt för censurerat. Tyvärr är vi inne i en utveckling där regler och lagar verkar skapas för att styra och reglera allt mera i större utsträckning.
Det är samhällsutvecklingen, frågan är om det är så mycket utveckling egentligen och inte en tillbakagång.
Flashback ligger pyrt till Ja! Jag tror att det till och med finns anmälan mot Flashback men admin håller tyst om det?
Om du inte vet hur man laddar ner innehållet så behöver du inte oroa dig, den finns säkert nerladdat av någon med mer kunnighet.
Lite osäker på vad du vill säga med censur på internet? Kan du sköta dig på ditt jobb så kommer ingen sparka dig, kan du inte sköta dig kommer du få sparken. Så fungerar allt i världen. Ska vi vara ärliga mot oss själva så har Flashback misslyckats med det. Det finns miljoner inlägg på Flashback som inte har med censur eller yttrandefrihet att göra, tycker du förtal, hat, uthänging av människor är yttrandefrihet?
Här på Flashback får man säga allt och skriva om vem man vill för det är yttrandefrihet. För det drabbar inte mig. Eller hur? Läs den här tråden så kanske polleten trillar ner för en gångs skull.
(FB) Efter 12 år finns jag fortfarande kvar på Lexbase