2021-01-02, 22:45
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinganza
Vad vill du höra? Ifall Flashback kommer åtalas, stängas ner?

Kör på, berätta vad du tror
Citera
2021-01-02, 22:49
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Det finns miljoner inlägg på Flashback som inte har med censur eller yttrandefrihet att göra, tycker du förtal, hat, uthänging av människor är yttrandefrihet?

De andra, motståndarsidan, de får säga vad som helst. Det är enligt mig en stor skillnad på de som är hårdnackade, arga och skriver hätskt här på forumet och många journalister, kända personer och folk med inflytelserika positioner lokalt.

Jag mötte en sådan här person som skrek allt hon/han kunde åt mig och spottade saliv då jag sade vissa lände är bättre än andra. Jag blev utsatt för ett kraftigt hat privat. Ändå var: Det jag sade är både ur ett teoretiskt filosofiskt perspektiv korrekt, likaså är det en vanlig uppfattning ur ett politiskt perspektiv. Så om Flashback förbjuds då menar jag att aggression med rätta får och kommer riktas mot meningsmotståndare som vill förbjuda, stänga och censurera internet.
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-02 kl. 22:52.
Citera
2021-01-02, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Kör på, berätta vad du tror

Jag vill inte säga att jag tror här, det kan betyda 50-50. Jag är rätt säker på att ett åtal är inledd mot Flashback.
Citera
2021-01-02, 22:50
Medlem
F.Hansens avatar
Det kommer antagligen bli såhär. Ingen bryr sig om flashback för det ligger utanför områden som svenska organ/myndigheter kan agera inom/utanför och sen tillkommer byråkratin inom Sverige och utanför Sverige så ping pongandet tar 1000 år av pappersvändande medans inget blir löst precis som inom, inom svensk politik.

Inaveln är fulländad, den är inte bara nationell utan internationell och alla som jobbar inom den behåller sina jobb.

Följande trådar är intressanta

#vänder papper hela dagarna, vad göra åt skavsår på tummarna?
# ska utreda svensk byråkrati, går på krogen istället.
# tjänar pengar på att göra ingenting, men känner ändå ingenting dåligt om det, dåligt?
# preskriberar skit och arkiverar en mängd ärenden för ingen bryr sig egentligen. Gör jag något fel egentligen?
Senast redigerad av F.Hansen 2021-01-02 kl. 22:54.
Citera
2021-01-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
De andra, motståndarsidan, de får säga vad som helst. Det är enligt mig en stor skillnad på de som är hårdnackade, arga och skriver hätskt här på forumet och många journalister, kända personer och folk med inflytelserika positioner lokalt.

Jag mötte en sådan här person som skrek allt åt mig och spottade saliv då jag sade vissa lände är bättre än andra. Det jag sade är både ur ett teoretiskt filosofiskt perspektiv korrekt, likaså är det en vanlig uppfattning ur ett politiskt perspektiv. Så om Flashback förbjuds då menar jag att aggression med rätta får och kommer riktas mot meningsmotståndare som vill förbjuda, stänga och censurera internet.

Vilka är de andra på motståndarsifan, var får de säga vad de vill?

Sverige brukar inte förbjuda saker. Lär dig det först.

Jag är inte åklagare som väckt åtal. Jag ville informera er och du borde rikta agg mot admin som inte skrivit om det när han skriver om allt annat. Tror du admin har missat just åtalet mot Nordfron? Varför finns det inte ett enda ämne om just det på Flashback? Fråga dig själv först dom små frågorna, sen kan du kokare vidare. Visst var det du som skulle koka, eller var det någon annan?
Citera
2021-01-02, 22:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vad är skillnaden, berätta så andra kan dra en suck.

Nordfront sysslar med redaktionellt innehåll. Deras verksamhet ligger även till 100% i Sverige gissar jag.
Citera
2021-01-02, 22:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vilka är de andra på motståndarsifan, var får de säga vad de vill?

Sverige brukar inte förbjuda saker. Lär dig det först.

Jag är inte åklagare som väckt åtal. Jag ville informera er och du borde rikta agg mot admin som inte skrivit om det när han skriver om allt annat. Tror du admin har missat just åtalet mot Nordfron? Varför finns det inte ett enda ämne om just det på Flashback? Fråga dig själv först dom små frågorna, sen kan du kokare vidare. Visst var det du som skulle koka, eller var det någon annan?

Haha, tjena. Landet som har hur många förbud som helst.
Citera
2021-01-02, 22:56
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Jag vill inte säga att jag tror här, det kan betyda 50-50. Jag är rätt säker på att ett åtal är inledd mot Flashback.

Vi andra ska säga vad vi tror, men inte du?
Citera
2021-01-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nordfront sysslar med redaktionellt innehåll. Deras verksamhet ligger även till 100% i Sverige gissar jag.

Sluta upp med missvisande information. Flashbacks verksamhet ligger till 100% i Sverige. Då gissar jag inte som du inte VET det!
Citera
2021-01-02, 23:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Sluta upp med missvisande information. Flashbacks verksamhet ligger till 100% i Sverige. Då gissar jag inte som du inte VET det!

Menar du att Flashback International Inc. inte existerar?
Citera
2021-01-02, 23:02
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Jag ser inga problem för Flashback har regler mot hatbrott och följer svensk lag. Sen kan man säkert tolka svensk lag olika.
Citera
2021-01-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Menar du att Flashback International Inc. inte existerar?

Tror du på det fortfarande år 2021 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in