• 1
  • 2
2021-01-02, 19:46
Medlem
Swedzs avatar
Hej!

Försökte logga in idag och märkte då att varken mitt användarnamn eller lösenord fungerade. När jag väl gick in på "Återställ lösenord" så funkade inte heller mitt angivna telefonnummer eller e-mail.
Vad ska jag ta mig till?? Instagrams kundsupport är nästintill obefintlig, finns absolut ingen hjälp där.

Hur ska jag få tillbaka mitt konto? ( Verkar vara nån bot som snodde det, eftersom det nya användarnamnet har massa siffror i sig.
Citera
2021-01-02, 19:53
Medlem
Henriksss avatar
Se det som första steget att komma från masspsykosen som i dagligbruk kallas sociala medier 👍
Citera
2021-01-02, 20:09
Medlem
katr00pzzs avatar
Det första man gör när man kommer åt ett konto är att ändra email. Dock brukar du också då behöva ha tillgång till email addressen också så byt lösenord där med. Sedan som sagt, se det som ett sätt att komma från Instagram
Citera
2021-01-03, 05:38
Medlem
Swedzs avatar
Jag har ett stort intresse för foto och konst och vill därför verkligen VERKLIGEN få tillbaka mitt konto!
Tänker inte låta nån idiot behålla mina grejjer...

Snälla är det ingen som vet hur jag ska göra?
Citera
2021-01-03, 09:00
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedz
Jag har ett stort intresse för foto och konst och vill därför verkligen VERKLIGEN få tillbaka mitt konto!
Tänker inte låta nån idiot behålla mina grejjer...

Snälla är det ingen som vet hur jag ska göra?
Det bästa är nog ändå att kontakta supporten, hur obefintlig den ändå verkar vara. Har du kollat på deras hjälp?

https://help.instagram.com/149494825257596
Citera
2021-01-03, 09:47
Medlem
Samma lösenord till Instagram som till din mail?
Du kan testa söka efter din email på https://haveibeenpwned.com/ för att se om det blivit läckt..

Annars får du väl hoppas på att du har backup på dina bilder, skapa nytt konto och ladda upp igen ..
Citera
2021-01-03, 11:31
Medlem
salxars avatar
Grattis TS. Du har varit slarvig med dina lösenord.

Se det som en läxa, samt att du nu slipper ångestcancern Instagram tills ditt beroende får dig att skapa ett nytt konto för att lägga upp bild på din mat, alternativt trädet utanför ingen bryr sig om.

Ett tips till dig om du vill få tillbaka ditt konto vore ju att kolla mejlen för att se om kontots mejl bytts.
Citera
2021-01-03, 12:21
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om TS får tillbaka kontot eller skapar ett nytt, så aktivera 2FA som Instagram har gjort möjligt.
Citera
2021-01-03, 21:19
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Om TS får tillbaka kontot eller skapar ett nytt, så aktivera 2FA som Instagram har gjort möjligt.

Mkt bra förslag, tack för tipset, gjorde detta själv nu.
Citera
2021-01-04, 01:46
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Det bästa är nog ändå att kontakta supporten, hur obefintlig den ändå verkar vara. Har du kollat på deras hjälp?

https://help.instagram.com/149494825257596

Deras supportsida är så gravt handikappad att det finns inte.

"Om du fortfarande inte kan logga in på ditt Instagram-konto"

sen "Om du tror att ditt konto har hackats och du fortfarande kan logga in kan du göra ett par saker för att skydda kontot:"

ASSÅ DE MOTSÄGER SIG MELLAN TVÅ MENINGAR! Värdelöst och sjukt

Ser du någonstans på supportsidan om man kan få direktkontakt? Jag ser tyvärr inget...
Citera
2021-01-04, 01:46
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr

Tack för tipset
Citera
2021-01-04, 08:44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedz
Deras supportsida är så gravt handikappad att det finns inte.

"Om du fortfarande inte kan logga in på ditt Instagram-konto"

sen "Om du tror att ditt konto har hackats och du fortfarande kan logga in kan du göra ett par saker för att skydda kontot:"

ASSÅ DE MOTSÄGER SIG MELLAN TVÅ MENINGAR! Värdelöst och sjukt

Ser du någonstans på supportsidan om man kan få direktkontakt? Jag ser tyvärr inget...
Jag skulle påstå att om man lyckas få sitt konto hackat på Instagram är man också någon form av handikappad.

Det krävs i princip att du använt din katts namn som lösenord, alternativt exakt samma lösenord för 5-10 sidor för att ett hack ska ske.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in