Citat:
Ursprungligen postat av
kuinlapsena
När jag duschar så är huvudet det huvudsakliga föremålet för mitt intresse - det är ju den delen som sticker fram ur klädedräkten och således är synlig för en utomstående betraktare. Tidigare tvålade jag vid duschning in håret en gång och spolade sedan av. På senare tid fick jag uppfattningen att tvålen inte trängde in helt i hårsvallet och att rengöringen därmed inte blev fullständig. Därför upptog jag förfarandet att först använda en liten mängd tvål och spola av, för att sedan tvåla in igen. Vid denna andra intvålning blir det mycket lödder och tvålen tycks fördelas genom hela håret. Slutligen spolar jag förstås av än en gång.
Gör jag rätt?
Japp. Om du schamponerar två gånger så får du bort mycket mer fett än bara med en schamponering. Det är därför det löddrar mer andra gången.
Däremot; har du väldigt torr hårbotten är det ju bra att inte tvätta bort allt fett, så där är en schamponering att rekommendera (ja, och framför allt schampo för torr hårbotten)
Och du...du menar väl inte att du tvättar håret med vanlig tvål??? Du menar väl schampo ändå?