2021-01-05, 01:22
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samedisameda
BO var tidigare tillsammans med mamman till MGM (C.A), och misshandlade henne (mamman) illa under flera år. Motivbilden för dottern klarnar kanske en del..
Citat:
Ursprungligen postat av fixern
Har också hört att BO ska ha varit tillsammans med MGM:s mamma tidigare.
Lever CA:s mamma ännu? Var bor hon i så fall? Outa inte hennes namn för hon har lidit nog om det stämmer att BO har misshandlat henne illa under flera år.
När tog det slut mellan mamman och BO?

CA är född i Stockholms län. När flyttade hon till Norrland? Varför flyttade hon till Imnäs 2013?
Varför flyttar BO NEE in i grannhuset 2018? Han bodde tidigare i Sthlm.
Varför flyttade CA därifrån maj 2020?
Citat:
Ursprungligen postat av Bellabrus
Är väl H som är grannen? Som jag förstår det så ägs bostaden av C som hyr ut den till H som är C:s ex. R är C:s on off förhållande sedan en tid tillbaka.
CA har bott i sitt hus i 5 år när BO NEE blir hennes granne. Knappt 2,5 år efter att han flyttade dit flyttar hon därifrån. Det ska mycket till innan man flyttar från sitt eget hus.
Vad är det som har hänt där?
OM det nu är så att BO är ett fyllo som kör bil utan körkort och misshandlar kvinnor så är det inte så långt att tänka sig att han gav sig på CA och hon försvarade sig kanske...

Så där ja... nu börjar det komma lite mer info.
Citat:
Ursprungligen postat av Apot
Du bör själv kanske hålla en låg profil om du inte vill låta dig provoceras till att snacka. Du verkar ju ha en närmare relation med BO med anhörig så var försiktig innan du sätter dig på höga häster och påstå att andra vrider på sanningen för att dom är vän med MGM.
Du tyckte att jag " killgissade" när jag påstod att det fanns en missbrukshistoria något du mycket väl visste om att så var fallet när du kommenterade mig. Sen att jag inte sett mannen onykter är helt korrekt utan jag gick tyvärr på andrahandsinformation om detta. Kan ju upplysa dig om att du inte behöver vara medlem för att ses vad som skrivs här utan det kan du göra utan konto. Sett från mina ögon så ville du göra mer än att läsa vad som skrevs. Du kastar sten i glashus och gör dig fånig när du kommenterar saker som du själv döljer och förvrider uppgifter. I denna historia finns det bara förlorare och man har inte ensam skuld i en tvist.
Något har hänt historiskt för att denna händelse har uppkommit och vad som hände vid brottstillfället kan bara dom inblandade uttala sig om och även där kommer historien att gå isär. Pressar man hotfullt in en god människa i ett hörn skulle du bli förvånad vad hon skulle göra för att komma ur hörnet.
Citera
2021-01-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Nån som vet hur hon fimpade BO?
Rykten i byn säger pistol, om det är påhittat eller äkta vet jag inte. Nyårsafton med raketer och någon tycker det lät som ett skott. Kan lika gärna vara något annat. Men som sagt pistol säger ryktet. Någon som vet om någon av de häktade hade tillgång till pistol/annat vapen?
Citera
2021-01-05, 02:02
Medlem
BO äger inte mindre än SEX fordon trots att han tydligen inte längre har körkort.
Citera
2021-01-05, 02:16
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
BO äger inte mindre än SEX fordon trots att han tydligen inte längre har körkort.
Jag skrev om detta tidigare.
Ja han är ägare till 6 fordon varav 4 är inköpta 2020. Gardering ifall han blir av med flera bilar?
Varför köper man såna bilar? Det är ju ingen som kan användas som reservdelsbil till dom andra då alla är av olika modell?

Opel Zafira 1.8 2001. Avställd. Senaste ägarbyte 2020-10-30. Senast besiktigad 2012-12-20
Mc Cormick Farmall 1954. Traktor. Senaste ägarbyte 2020-10-19.
Volvo FL 612 4X2 1989. Lastbil. Avställd. Senaste ägarbyte 2020-07-27. Senast besiktigad 2011-07-18.
Skoda Felicia 1.3 LXi 2001. Är i trafik. Senaste ägarbyte 2020-02-03. Senast besiktigad 2020-02-27.
Volkswagen Golf CL 1986. Avställd. Senaste ägarbyte 2018-04-12. Senast besiktigad 2015-09-10
Aktiv Karibo 1988. Skoter. Avställd. Senaste ägarbyte 2015-07-31.

Skodan är den enda som är i trafik. Brukar det synas en mörkgrön Skoda Felicia sedan på byn?

Du kan läsa hela inlägget här (FB) 210101: Misstänkt mord i Sollefteå kommun
Citera
2021-01-05, 10:20
Medlem
TwinFins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Skodan är den enda som är i trafik. Brukar det synas en mörkgrön Skoda Felicia sedan på byn?
Det var väl som självaste... Det är inte ofta som jag är i Ramsele. Men när jag passerade där i somras var det en bil utanför Cetes som tilldrog sig min uppmärksamhet så att jag var tvungen att kolla den mot Transportstyrelsen. En grön Skoda Felicia.

Och den slagningen fanns kvar i telefonen. Mycket riktigt en person som hette NEE som var ägare.

Nu kommer jag inte ihåg exakta omständigheterna till varför den väckte mitt intresse förutom att den stod parkerad mitt framför en lastbil vid lastkajen. Har för mig att det kan ha varit så att den hade en grön ÖVNINGSKÖR-skylt men att det satt en gammal gubbe bakom ratten. Det väckte nog en tanke om att "jahapp, gubben har blivit av med lappen så tanten får agera 'handledare' medan han kör".

Dessutom var det en polisbil på byn (vilket jag kanske sett en gång tidigare under min livstid) och jag har för mig att poliserna var fram och pratade med gubben.
Senast redigerad av TwinFin 2021-01-05 kl. 10:22.
Citera
2021-01-05, 14:18
Medlem
Nostradamus1s avatar
Enligt uppgift så har den misstänkte kvinnan nyligen köpt tomtmark av brottsoffret.
Och då borde dom rimligen inte varit i fejd med varandra tidigare.
Fyllebråk som spårat ur?
Citera
2021-01-05, 16:16
Medlem
Går inte att komma ifrån att , man är extra intresserad av vad som hänt
Det är inte så ofta kvinnor mördar någon , vad som utlöste det och vad som hände .
Oavsett är det extremt tragiskt att sådant händer . 🥺🥺
Citera
2021-01-05, 17:01
Medlem
Sesambiffs avatar
Någon som vet något om mannen från Hoting?
Vad gör han om dagarna och hur ser det ut med alkohol-/drogvanor?
Tidigare brottslighet?
Citera
2021-01-05, 17:23
Medlem
Mannen från Hoting verkar ha ett bra jobb i köket på skolan där
Citera
2021-01-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevercounts
Rykten i byn säger pistol, om det är påhittat eller äkta vet jag inte. Nyårsafton med raketer och någon tycker det lät som ett skott. Kan lika gärna vara något annat. Men som sagt pistol säger ryktet. Någon som vet om någon av de häktade hade tillgång till pistol/annat vapen?
Långsökt att det är pistol, mer ett jaktvapen isåfall. Det är pundare det handlar om, missbrukare i en by med 20pers. Vad jag hört från en kollega som känner 2 av gärningsmännen så ska de ha handlat om kvävning / våld.
Citera
2021-01-05, 17:42
Medlem
Någon som vet vad som händer/hänt med CA:s fem katter och HL:s två katter?
Citera
2021-01-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnfors
Mannen från Hoting verkar ha ett bra jobb i köket på skolan där
Han är väl kostchef på Strömsunds kommun
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto