2020-12-31, 22:56
Jag har mönadslinser men tar inte på mig de varje dag kanske Max 6 gånger i månaden kan jag då använda den mer i en månad ?
Citera
2020-12-31, 23:11
Medlem
Ja det kan du absolut. Håll dom bara rena och blöta hela tiden!
Har själv använt månadslinser dagligen i 2-3 månader..
Citera
2021-01-01, 00:07
Medlem
Out-of-Steps avatar
Ja det är inga problem, har i mina tills de börjar bli lite ovala. Oftast sker det ca 1.5-2 månader in med 9h om dagens användning. Beror ju till stor del på hur fuktiga dina ögon är och hur pass länge du har linserna i blöt.

Min fråga till dig TS, varför har du månadslinser vid så lite användning? Är medveten om att månadslinser oftast är bättre, men ändå?
Citera
2021-01-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Varför har du lagt tråden i Klockor och accessoarer?

Jag kör med mina i 2 månader. Köper 6 par per år. Gjort så i 10 år. Går till optikern i början på januari varje år.

Bär dem 14-16 timmar per dag. Inga problem änsålänge
Citera
2021-01-01, 00:42
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Varför har du lagt tråden i Klockor och accessoarer?
Jag använder månadslinser för att de är styvare än dagslinser. Dagslinserna är svåra att få ur ögonen.
Citera
2021-01-01, 03:40
Medlem
SvartaBjorns avatar
Gott Nytt År, alla lustigkurrar (som med nöd och näppe klarat er undan varningar).

Då det i grunden rör sig om att ögonen inte ska fara illa så flyttas denna till ett lämpligare forum.

Klockor och accessoarer --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2021-01-01, 13:17
Medlem
bananjukkas avatar
Förstår inte att inte mer diskussioner kring detta finns. Jag har använt mina månadslinser i fyra månader nu, utan problem. Ut med kunskapen!
Citera
2021-01-01, 13:21
Medlem
Månadslinser kan användas mer än 1 månad. Men linsetui bör bytas efter en månad. Det samlas bakterier där även om linserna är rena.
Senast redigerad av vinc 2021-01-01 kl. 13:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in