• 1
  • 2
2020-12-31, 08:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Någon annan som älskar Mariestads julebrygd? Tycker smaken är episk. Funderar på att köpa på mig ett stot lager nu innan den tas bort för säsongen.

Och då tycker jag den är lika god den tioende gången jag dricker den. Till skillnad från grosshandlarens öl som var jättegod första gången men som jag inte tyckt var god de övriga gångerna jag druckit den.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2020-12-31 kl. 08:26.
Citera
2020-12-31, 08:26
Medlem
Inget extraordinärt. Precis som i alla tester.
Citera
2020-12-31, 08:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Verkligen inget som stack ut, i vanlig ordning. Ett sort jävla gäsp.
Citera
2020-12-31, 08:47
Medlem
grottmuttans avatar
Dussinöl.
Citera
2020-12-31, 10:46
Medlem
Jag håller med, tycker den är riktigt trevlig och inte lika "tung" som julöl ofta kan vara.
Citera
2020-12-31, 11:08
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekauk
Jag håller med, tycker den är riktigt trevlig och inte lika "tung" som julöl ofta kan vara.
Bara för att man slänger i en näve "julkryddor" i en mörk lager och tappar upp skiten i en röd burk så blir det inte "julöl". Att den därför skiljer sig från det som är julöl på riktigt är ganska förklarligt.
Citera
2020-12-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Bara för att man slänger i en näve "julkryddor" i en mörk lager och tappar upp skiten i en röd burk så blir det inte "julöl". Att den därför skiljer sig från det som är julöl på riktigt är ganska förklarligt.
Var väll fan inte det som var frågan? Jag tycker skiten smakar gött punkt slut.
Citera
2020-12-31, 12:56
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Jag sa inte nödvändigtvis att jag gillade den som julöl, jag gillar den som öl. Huruvida man kallar den julöl eller inte är irrelevant för mig (jag har respekt för att andra känner sig lurade), vad som är relevant är att den är sjukt god.
Citera
2020-12-31, 13:44
Medlem
oyegies avatar
Julöl från Carlsberg, Spendrups etc brukar tendera att smaka blask, det delar ingen roll om det är Mariestads, Pripps eller Sofiero det är samma sak.
Oppigårds winter ale är bra till julmaten och nån belgisk mörk öl typ Chimay blå till chokladpralinerna.
Citera
2020-12-31, 14:19
Medlem
saganshuss avatar
Jag tycker att den är rätt god, men någon sensation, nej. Men den är bra, jag dricker den gärna. Jag gillar alla öl som kommit ifrån Mariestad.
Citera
2020-12-31, 14:27
Medlem
hybridvarantants avatar
Helt ok men inget speciellt imho
Citera
2020-12-31, 14:45
Medlem
Aigiss avatar
Lättdrucken är väl det bästa betyget man kan ge. Jag är inte så mycket för mörk öl i vanliga fall men till och med jag tyckte den va alldeles för blaskig för att få kallas julöl eller mörk vinterlager som jag tror det stod på baksidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in