Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Vill bara tillägga att jag nte har något direkt emot tuffa säljare. Jag har till exmeple sålt mycket telefon och el.
Då gäller det att vara bestämd. Annars vill kunden alltid "tänka lite" "se papper" "prata sambo" osv.
Poängen är att då är det egentligen kunden som inte lyssnat. Om någon sänker ens kostnader utan att man behöver göra något finns inget att tveka på. Vad är det man egentligen ska prata med sambo om? OM man får spara 100 kronor i månaden.
Men att vara tuff och bestämd (dock aldrig otrevlig eller förolämpa) är INTE detsamma som att lura. Det handlar mest om att komma förbi människans ständiga passitivitet. Dom röstar på sossarna fast dom inte tycker som dom. Bara för att "dom alltid gjort det". Samma ofta med dom som ringer med tela osv....
Har inte dåligt samvete för att ag kör tufft. Men jag skulle fan må dåligt av att TVINGA på en snäll tant den här jävla sugare.
Ganska svårt att stå emot kan jag tänka mig för någon som inte är säljare och vill vara trevlig.
"hur är 34 000 för dyrt. Du behöver ju aldrig mer köpa en dammsugare"
"vadå mycket på en gång. Hur mycket kan du lägga i månaden då?"
"250 kr i månaden. Har du råd med det?"
"Vill ni sova i det är?" (visa smutsiga filter)
"
17 år sen undrar om du är kvar
Men iallafall det är många gånger som jag avböjt erbjudanden som innebär sänkta kostnader.
Just för att bytet till dom billigare allt som oftast innebär nån form av krångel.
Varför finns netflix när du kan se filmer gratis online?
Just för att gratis sidorna innebär krångel och risker som inte finns med det dyrare alternativet.
Sen får man oftast en massa bonusar och eller rabatter om man har vissa saker hos samma företag.
Främst försäkringar men även tv, telefoni och internet.
Så som sagt det finns många anledningar till att folk väljer att ha kvar det dyrare alternativet.
Men till tråden. Fan en släkting började jobba hoss något liknande företag och ringde för en visning men jag avböjde fast efter att ha läst tråden så ångrar jag mig lite. Skulle vart lite skoj att se hur en demo går till