2023-01-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Nu har företaget Jobi Paradise AB annonser ute, där de söker säljare på heltid, för produkten Thermostar.

Lönen är 24500kr+provision. Den summan har setts i en och annan annons tidigare...

Hela upplägget är alldeles enastående:
Med lite tur så får du chansen att träffa Sveriges motsvarighet till Scientologernas ledare David Miscavige, den stora legenden Joel.
Citera
2023-01-16, 23:41
Medlem
Jag har varit på kurs förra året på Thermostar och är vän till en tidigare anställd. Jag kan säga att deras VD j*el Lj***gberg är den äckligaste människan jag någonsin träffat. Han berättar gärna högt på sina föredrag att han kn*rkar varje dag, drar äckliga paralleller om sex i utbildningen. Skryter ständigt om sina pengar som regnar över honom. Han lovar en drömvärld som man BARA kan komma åt om man är lojal mot företaget, som han aldrig kan bevisa är sann. Klassisk manipulation. Det största varningsflaggan när man söker jobb är när vd eller chef målar upp en drömvärld kring företaget och att vara anställd här är bättre än vad du någonsin kommer kunna uppnå- så är han förmodligen jävligt desperat, ljuger och girig det bara skriker fifflare om honom. Frågade ut min mentor för ville veta vad fan detta var för något och tydligen betalar han ut mycket mindre i lön till sina anställda, för alla kontrollerar inte eller har koll och vipps så sparar han in massa tusenlappar varje månad så om man är anställd där får man kriga för att få ut rätt lön. Flera säljare går i personlig konkurs av att jobba där, men är fast för de manipuleras dag ut och dag in. Så alla anställda de har kvar bara matas i hopp av en drömvärld utan att de tjänar pengar, de är vad hela teamet består av. (Bra tecken när en mentor säger detta XD) Man får också tydligen provision om man värvar fler till företaget- så de flesta på företaget har lön likande pyramidspel för de värvar. Sättet de pratar, bonusar de lovar, utbildningen- liknar JÄTTEmycket pyramidspelsbluff. Gå inte på sån skit, bara chefen som får pengarna och du får inget.
Citera
2023-01-31, 20:17
Medlem
Sternensoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Vill bara varna för följande företag som ofta söker folk på Platsbanken då det är samma skitföretag med olika namn som har terroriserat landet dom senaste 30 åren med sina skitdammsugare som kostar 20000-40000 kr och blåser sina anställda.

Green Unity AB
Bright Nature AB
First Unit AB
Solid Air AB

Tre av dessa bolag ägs av en snubbe i Vellinge.

Fyll gärna på med fler av dessa skitfirmor så att dessa kommer upp sökningar på nätet så att folk inte blir lurade.

Satt och slötittade en stund på Platsbanken och snubblade över Solid Air AB. På samma ort fanns även en annons ute för några som kallar sig Rhino Gate som, av en händelse, råkar ha en identisk hemsida som Solid Air.

https://www.rhinogate.se/
https://www.solidair.se/

De här jävla blufföretagen har som du skriver hållit på i decennier och att man från AMS sida inte gör något åt det är pinsamt uselt. Det undergräver förtroendet för Arbetsförmedlingen som myndighet.

Nytt (för mig) är för övrigt att de i annonserna lägger in citat från "medarbetare" som lyckats.
Citera
2023-03-23, 16:55
Medlem
First Unit AB....följetongen fortsätter.....
Citera
2023-03-28, 19:50
Medlem
Lumbagos avatar
Rhino gate AB har just nu 57 stycken platsannonser ute på Indeed.

I annonsen står att företaget har funnits sedan 1992. Den uppgiften måste vara ljug, företaget är inte så gammalt.
Vittnesmål från ett par nöjda anställda finns också med i annonsen.

Enligt Allabolag är verksamheten ganska blygsam:
https://www.allabolag.se/5567689376/rhino-gate-ab
de som sitter i bolagets styrelse, är även engagerade i Bright Nature i Sweden AB, wet world energy solutions AB, samt Nordfager finance AB

Adressen uppges vara:
Almviksvägen 41
21845 Vintrie

Vid ett besök via Street View på den adressen, går det att se skyltar för bolagen:
Wet World Energy Solutions AB
Clean Cloud AB
Clean Sky Sweden AB
Citera
2023-04-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vill bara tillägga att jag nte har något direkt emot tuffa säljare. Jag har till exmeple sålt mycket telefon och el.

Då gäller det att vara bestämd. Annars vill kunden alltid "tänka lite" "se papper" "prata sambo" osv.

Poängen är att då är det egentligen kunden som inte lyssnat. Om någon sänker ens kostnader utan att man behöver göra något finns inget att tveka på. Vad är det man egentligen ska prata med sambo om? OM man får spara 100 kronor i månaden.

Men att vara tuff och bestämd (dock aldrig otrevlig eller förolämpa) är INTE detsamma som att lura. Det handlar mest om att komma förbi människans ständiga passitivitet. Dom röstar på sossarna fast dom inte tycker som dom. Bara för att "dom alltid gjort det". Samma ofta med dom som ringer med tela osv....

Har inte dåligt samvete för att ag kör tufft. Men jag skulle fan må dåligt av att TVINGA på en snäll tant den här jävla sugare.

Ganska svårt att stå emot kan jag tänka mig för någon som inte är säljare och vill vara trevlig.

"hur är 34 000 för dyrt. Du behöver ju aldrig mer köpa en dammsugare"

"vadå mycket på en gång. Hur mycket kan du lägga i månaden då?"

"250 kr i månaden. Har du råd med det?"

"Vill ni sova i det är?" (visa smutsiga filter)

"

17 år sen undrar om du är kvar

Men iallafall det är många gånger som jag avböjt erbjudanden som innebär sänkta kostnader.

Just för att bytet till dom billigare allt som oftast innebär nån form av krångel.

Varför finns netflix när du kan se filmer gratis online?

Just för att gratis sidorna innebär krångel och risker som inte finns med det dyrare alternativet.

Sen får man oftast en massa bonusar och eller rabatter om man har vissa saker hos samma företag.

Främst försäkringar men även tv, telefoni och internet.

Så som sagt det finns många anledningar till att folk väljer att ha kvar det dyrare alternativet.

Men till tråden. Fan en släkting började jobba hoss något liknande företag och ringde för en visning men jag avböjde fast efter att ha läst tråden så ångrar jag mig lite. Skulle vart lite skoj att se hur en demo går till
Citera
2023-05-22, 16:40
Medlem
Är First Unit AB ett legit företag? Säljer luftrenade. 24500 kr grund + provis.
Citera
2023-05-27, 08:03
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Är First Unit AB ett legit företag? Säljer luftrenade. 24500 kr grund + provis.

Verkar vara samma skit som beskrivits tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Vill bara varna för följande företag som ofta söker folk på Platsbanken då det är samma skitföretag med olika namn som har terroriserat landet dom senaste 30 åren med sina skitdammsugare som kostar 20000-40000 kr och blåser sina anställda.

Green Unity AB
Bright Nature AB
First Unit AB
Solid Air AB

Tre av dessa bolag ägs av en snubbe i Vellinge.

Fyll gärna på med fler av dessa skitfirmor så att dessa kommer upp sökningar på nätet så att folk inte blir lurade.
Citera
2023-06-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Verkar vara samma skit som beskrivits tidigare i tråden.
Även Wet World Energy solutions…
Citera
2023-07-14, 11:36
Medlem
Lumbagos avatar
Nu har företaget Eko bostad i Jönköping AB många annonser ute, där de söker säljare för produkterna Thermostar och Mediclean.
Villkoren är de gamla vanliga, med grundlön på 24 500:- vid heltid och ett provisionssystem "utan tak"
Citera
2023-07-19, 19:47
Medlem
Lumbagos avatar
Rhino gate AB har just nu många nya platsannonser ute.
I annonstexten nämns inte vilken produkt det är som man skall sälja. Men i övrigt är annonstexten i stort sett, den gamla vanliga.
Citera
2023-07-24, 23:21
Medlem
Lumbagos avatar
Företaget Green Unity AB har just nu många annonser ute, där de söker säljare för produkten Clear Sky.
Villkoren är de gamla vanliga, med grundlön på 24 500:- vid heltid + provision.

Citat:
Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående.
Kan man, mellan raderna, ana sig till en viss desperation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in