• 2
  • 3
2021-01-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du får hålla dig till Volvia om originaldelar är ett krav.
De har ju därtill den bästa försäkringen för Volvo med lägsta pris, högsta ålder, flest mil och snabbast service. Som jag skrev tidigare, märkesförsäkring är bäst!
Citera
2021-01-02, 19:11
Medlem
Var hittar man så tokiga förslag på försäkring så att det kommer upp helt okända bolag med ännu mera okänd reglering? Har de ens verksamhet i Sverige? Det visar att man inte kan bara söka rakt ut i det fria utan verklighet. Visst, ens pengar kan vem som ta hand om men tar de hand om en när en olycka eller skada hänt?
Citera
2021-01-02, 19:36
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var hittar man så tokiga förslag på försäkring så att det kommer upp helt okända bolag med ännu mera okänd reglering? Har de ens verksamhet i Sverige? Det visar att man inte kan bara söka rakt ut i det fria utan verklighet. Visst, ens pengar kan vem som ta hand om men tar de hand om en när en olycka eller skada hänt?
Antagligen på den oförklarligt populära tjänsten Insplanet. Det är i princip bara små och halvt okända bolag som dyker upp där.

Det har hänt väldigt mycket på sakförsäkringsområdet de senaste 10-15 åren. Från att marknaden endast har bestått av de 5-6 större o etablerade bolagen har ett antal mindre bolag tillkommit på senare år. Numera handlar det ofta om olika varumärken (med återförsäkring i det mer kända huvudbolaget), förmedling eller helt enkelt bara mindre bolag som startar upp. Man riktar in sig på olika sorters försäkringar, produkter eller kundgrupper. Man vill inte göra allting över hela spektrat, som de stora bolagen.

Det är inte extremt avancerat att starta försäkringsbolag bara man förstår riskspridning och återförsäkring. Så här har det fungerat på företagsförsäkringsmarknaden i många år men nu har det även spridit sig till konsument/sakförsäkringar.
Citera
2021-01-03, 11:02
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Aha ja det kostar nog en del då.
Motsvarande försäkring för mig,medelålder, lågutbildad i landsbygd låg på hälften.
Ärlig fråga, anger man utbildning i försäkringen?
Citera
2021-01-03, 11:22
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Ärlig fråga, anger man utbildning i försäkringen?
Nä, det gör man inte, inte vad jag minns. Dock när jag tecknade olycksfallsförsäkring så har jag för mig att jag fick ange det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in