• 1
  • 2
2020-12-31, 14:20
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev
Vill inte behöva låna kontanter av folk..
Det är väl bara att swisha folk och få kontanter så behöver du inte låna eller har du inte Swish heller?
Vill du handla på nätet så beställ kostnadsfria (FB) P.F.C. app och debit kort så får du kortuppgifterna i appen under tiden som du väntar på kortet så kan du ju fundera på om du verkligen vill ha ett kort från Swedbank sen med 250kr i årsavgift
Citera
2021-01-02, 00:58
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hej!

Kan fan ingenting om sånt här men då mitt kort går ut 01/21 så beställde jag ett nytt via Swedbank. Nu har mitt gamla kort, som ska fungera tills den 31 januari, signat ut och fungerar inte att varken ta ut kontanter från, betala med i butiker eller på internet. Ringde kundservice och satt i kö i 1h tills samtalet bröts och jag pallar inte försöka igen.

Finns det något man kan göra? Är det banken som har klantat sig eller kan jag fixa detta på egen hand? Har Swedbank som sagt.

Mitt nya kort har inte kommit än.
1. Swedbank svarar i chatten på Facebook dygnet runt, året runt. Du köade i telefon i onödan.

2. Beställa nytt kort gör du via deras hemsida. Tog inte ens 30 sekunder att hitta den infon på deras hemsida.
https://www.swedbank.se/privat/kort-...nytt-kort.html

3. Att ha minst två kreditkort är en självklarhet (kopplade till olika banker och olika betaltjänstföretag, alltså inte till exempel två kort från Swedbank och inte heller två VISA eller två Mastercard), annars är det bara en tidsfråga innan man står där utan möjlighet att kunna betala för sig...till exempel om banken har uppkopplingsproblem, om betaltjänsten ligger nere eller om man råkar ha sönder eller tappa bort kortet.

4. Om du har betal- eller kreditkort hos Swedbank så gissar jag att du är en av dom som betalar för sitt kort, och dessutom inte får någon bonus på dina inköp?
Citera
2021-01-02, 09:20
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Tror jag vet problemet nu. Hon på banken verkade lite snurrig och måste ha blandat ihop mitt nuvarande kort med det som hade beställts automatiskt. Är ganska ung och då jag har levt lite slarvigt tidigare så har jag alltid ersatt stulna/borttappade kort med nya istället för att låta tiden på korten löpa ut. Visste därmed inte att det kom automatiskt och beställde då ett via tjejen på banken.

Fick senare reda på att ett nytt kort beställdes automatiskt den 14/12 men ingenting har dykt upp i min brevlåda. Det såg också hon på banken och hon beställde ännu ett då hon (pga den långa väntetiden) inte trodde att det redan beställda skulle komma. Har alltså troligtvis två kort på väg och det som beställdes den 14e är det som är aktivt. Jävla röra

Ditt nuvarande kort är giltigt till 01/21, vilket betyder att det är giltigt till 31 januari. Det kort som "beställdes" 14/12 har ännu inte skickats till dig. Anledningen till att det står som beställt 14/12 är att systemet automatiskt lagt en beställning på ett nytt kort, men det skickas inte ut förrän i början/mitten av januari (eftersom du har ett kort med giltighetstid 01/21).

Mitt stalltips är följande; Ring banken och fråga om ett kort är på väg eller om det har blivit något annat som gått fel.
Citera
2021-01-02, 09:34
Medlem
SYSTEMexes avatar
Skaffa t.ex Revolut. Då kan du ha digitala e-kort i telefonen vilket jag tror du kan få nu på dagen.

F.ö får du vänta på ditt swedbankkort, det gamla lär vara spärrat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in