Citat:
Ursprungligen postat av
Soetroev
Hej!
Kan fan ingenting om sånt här men då mitt kort går ut 01/21 så beställde jag ett nytt via Swedbank. Nu har mitt gamla kort, som ska fungera tills den 31 januari, signat ut och fungerar inte att varken ta ut kontanter från, betala med i butiker eller på internet. Ringde kundservice och satt i kö i 1h tills samtalet bröts och jag pallar inte försöka igen.
Finns det något man kan göra? Är det banken som har klantat sig eller kan jag fixa detta på egen hand? Har Swedbank som sagt.
Mitt nya kort har inte kommit än.
1. Swedbank svarar i chatten på Facebook dygnet runt, året runt. Du köade i telefon i onödan.
2. Beställa nytt kort gör du via deras hemsida. Tog inte ens 30 sekunder att hitta den infon på deras hemsida.
https://www.swedbank.se/privat/kort-...nytt-kort.html
3. Att ha minst två kreditkort är en självklarhet (kopplade till olika banker och olika betaltjänstföretag, alltså inte till exempel två kort från Swedbank och inte heller två VISA eller två Mastercard), annars är det bara en tidsfråga innan man står där utan möjlighet att kunna betala för sig...till exempel om banken har uppkopplingsproblem, om betaltjänsten ligger nere eller om man råkar ha sönder eller tappa bort kortet.
4. Om du har betal- eller kreditkort hos Swedbank så gissar jag att du är en av dom som betalar för sitt kort, och dessutom inte får någon bonus på dina inköp?