• 1
  • 2
2020-12-30, 00:35
Bannlyst
Nu är väl Yeo ändå ute och cyklar, kanske ni tänker. Skönt att sova på soffan? Jämfört med min Hästens med sidenlakan och kuddar med "hotellkänsla"?

Ja.
Faktiskt.

Jag vidhåller att några av mina bästa sovstunder OF ALL TIME, har varit just på soffan. Och då snackar vi till och med en någorlunda obekväm soffa, kanske till och med nån slags soffa med divan-del, där man ligger som en jävla spiralmakaron för att ens få plats och inte ramla ner i golvet - kuddarna består av flera minimala soffkuddar som man staplat på varandra för att få nån slags tjocklek, ett tunn filt till detta och inte sällan - MED KLÄDERNA PÅ! och med det menar jag obekväma plagg som jeans.

Men jävlar vad man sover bra. En tupplur efter middagen t ex.

Det är nästan så man har lust att slänga ut den vanliga sängen och bara sova på soffan istället, om inte annat som experiment. Eller så är det nånting med balansen där, att sova i sängen längre stunder, medans soffan passar mer för en tupplur.

Håller ni med mig?
Brukar ni sova på soffan? (och då även när ni inte bråkat med frun)
Sover ni middag?
Citera
2020-12-30, 00:38
Medlem
Håller med.
En tupplur på soffan är mycket skönare än en hel nattsömn på sängen oavsett säng.
Citera
2020-12-30, 00:39
Avstängd
Jag älskade det som yngre men numera är det endast sängen. Men det alltid skönt och sova när man behöver, var den än är om det inte spikar man sover på ;D

Vad har du för soffa?
Citera
2020-12-30, 00:49
Medlem
auruns avatar
För drygt 10 år sedan sov jag i en tvåsitssoffa (fosterställning) i två år fast jag hade en bra säng.
Så jag håller med.
Citera
2020-12-30, 00:49
Medlem
Till och från. Efter ett par nätter på en soffa så är en säng jävligt gött. Men fan vad man somnar gött i soffan ibland. Kanske för att man lägger sig där och slappnar av efter man kommit hem, gjort sysslor och ätit? Då man egentligen skulle lagt sig i en säng i mörkret.
Citera
2020-12-30, 00:54
Medlem
akutaccents avatar
Jag håller med, däremot när jag vaknar så känner jag mig helt förstörd resten av dagen!
Citera
2020-12-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Håller ni med mig?
Brukar ni sova på soffan? (och då även när ni inte bråkat med frun)
Sover ni middag?
Sover på soffa och gjort i några år (bäddsoffa), och numera är den inte ens bäddad utan står bara där den står så att säga.

Sover middag, ibland när tiden tillåter det och när matkomman faller in.
Citera
2020-12-30, 00:58
Medlem
erpers avatar
Bra mycket skönare att sova i en fåtölj ska jag säga er!
Citera
2020-12-30, 00:58
Medlem
megacoolmans avatar
Det ligger något i det. Jag lider tidvis av svåra sömnproblem och kan ligga och snurra i sängen i timtal.
Ibland går jag upp och lägger mig i soffan och kollar TV mitt i natten. Då kan jag ge mig fan på att jag somnar efter 10 minuter.
Citera
2020-12-30, 01:51
Medlem
link71s avatar
Faktiskt! När jsg vaknar i sängen o ej kan somna om går jag o lägger mig i soffan tills alarmet ringer och man ska upp till jobbet .
Mvh
Citera
2020-12-30, 01:57
Medlem
2560ps avatar
Soffan är bäst. Dels är den av hög kvalitet, dels slipper man frugans sparkande och snarkande.
Citera
2020-12-30, 01:58
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det ligger något i det. Jag lider tidvis av svåra sömnproblem och kan ligga och snurra i sängen i timtal.
Ibland går jag upp och lägger mig i soffan och kollar TV mitt i natten. Då kan jag ge mig fan på att jag somnar efter 10 minuter.
Spot on!
Har grava sömnproblem. Det är sällan jag somnar ordentligt i sängen, men lägger jag mig i soffan utan att försöka sova så kan det gå riktigt fort. Man har liksom inte målet att sova och slappnar av på ett annat sätt.
Asgött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in