2023-11-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty
Har hört det från två av varandra oberoende och för mig trovärdiga personer, men dessa tänker jag inte hänga ut. Det är personer som säger sig veta att Martins flickvän/sambo och hennes älskare sedan många år (numera officiell pojkvän sedan Martin försvann) sänkt honom från en bro natten då han försvann. Man får tro vad man vill om detta. Så länge ingen hittar någon kropp finns det inga konkreta bevis för detta påstående.

Vad heter ex sambon?
Citera
2023-11-21, 17:10
Medlem
D3B4ssos avatar
Citat:
Har hört det från två av varandra oberoende och för mig trovärdiga personer, men dessa tänker jag inte hänga ut. Det är personer som säger sig veta att Martins flickvän/sambo och hennes älskare sedan många år (numera officiell pojkvän sedan Martin försvann) sänkt honom från en bro natten då han försvann. Man får tro vad man vill om detta. Så länge ingen hittar någon kropp finns det inga konkreta bevis för detta påstående.

Man får anta att de inte sa något om var denna bro finns? Skulle nog i så fall underlätta letandet
Citera
2023-11-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3B4sso
Man får anta att de inte sa något om var denna bro finns? Skulle nog i så fall underlätta letandet

Det är olika personer som ryktena kommer ifrån och jag vet inte om de är helt samstämmiga. Men ett rykte säger i alla fall att någon dumpat ett större objekt från en skåpbil på natten. Det är från bron på väg 263 strax innan Sigtuna när man kommer från Upplands Väsby. Det är dock osäkert om det är rätt datum på den observationen. Kan ju vara nästa vad som helst. Har sett hantverkare dumpa byggavfall på alla möjliga ställen.

Vet att några (polisen och/eller frivilligorganisationer) har letat i vattnet i Fysingen (sjö strax norr om där Martin försvann) men de tycks ju inte ha hittat något.

Om de letat vid bron på 263:an vet jag inte. De kanske anser att de ryktena inte är tillförlitliga eller så har de letat utan resultat.
Citera
2023-11-24, 14:50
Medlem
zeligs avatar
Citat:

Har den nya pojkvänen nån koppling till Martin?

Nån som har nära kontakt med syrran, familjen eller ex-sambon? Det vore interessant att höra deras syn på försvinnandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Britta.Spjut
Vad lustigt! Häromdagen (typ i tisdags eller nåt sånt) såg jag efterlysningen senast och reagerade på att de hade bytt ut bilden mot en annan. Tror han hade cykelhjälm på sig på den bilden, och det hade han väl inte på bilden som legat ute tidigare? Och nu är där ingen bild alls.

Har dock inget svar på din fråga.

Nu finns det en bild men den ser något suddig ut.
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/martin/

Det börjar närma sig tre år. Har media haft någon artikel när det gäller försvinnadet? En försvunnen FMV anställd borde väl vara något att nappa på.
Citera
2024-02-12, 01:14
Medlem
Nordvästra Stockholm. Är det Martin?
Citera
2025-03-08, 22:36
Medlem
Väg 255, Odensala, Märsta. Är det Martin?
Citera
2025-03-09, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronblom1939
Väg 255, Odensala, Märsta. Är det Martin?

Mänskliga kvarlevor har hittats. Här kommer lite länkar och citat.

Länk:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/larm-om-misstankta-kroppsdelar-fynd-i-marsta-och-hasselby

Citat:
"Vid 09:40 på lördagsförmiddagen kom det första larmet efter att en person gjort ett fynd utanför Märsta vid väg 255.

– Fyndet har gjorts en bit in på vägen och teknikerna håller på att jobba på platsen, säger
[...] polisens presstalesperson.

"Polisarbete och identifiering har pågått under lördagen[...].

– Identifieringsarbetet kommer inte bli klart idag, säger hon.

Tiden och utredningen får visa och ge svar på om det är Martin som påträffats... Men det är tyvärr många personer som är försvunna norr om Stockholm, i de norrliggande kommunerna av Stockholm och Stockholms län...
Senast redigerad av neveroddoreven 2025-03-09 kl. 06:47.
Citera
2025-03-12, 08:49
Medlem
zeligs avatar
Noterade att Martin nämndes i följande inlägg
Citera
2025-06-13, 03:59
Medlem
Utreds det fortfarande eller har nya uppgifter kommit fram om Martin? Han är inte längre med på MPs hemsida vad jag kan se. Är han då hittad?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in