2022-11-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freezerburn
Om jag minns rätt larmade någon 112 under natten. Martin var inte på plats när hjälp anlände.

Finns minst ett vittne som sett Martin efter han lämnade mammans hus. Väldigt uppenbart signalement.

Som jag hört det hade han inte läkt efter operationen efter en idrottsskada under hösten. Eventuellt hade han sepsis, vilket i sig kan leda till psykoser. Paranoida tendenser fanns sen tidigare.

Att man inte letade mer berodde på att man inte visste var man skulle leta. Typ skogar i närheten av Stockholm.

Vilka paranoida tendenser tänkte du på i första hand?

Känns för mig långsökt att en idrottsskada leder till att man får en sådan psykos att man dödar sin mamma och sedan drar iväg för gott. Tror du att det finns ett sådant samband?
Citera
2022-11-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty

Känns för mig långsökt att en idrottsskada leder till att man får en sådan psykos att man dödar sin mamma och sedan drar iväg för gott. Tror du att det finns ett sådant samband?
Ville mest bara relatera några saker jag hört som kan vara relevanta. Blodförgiftning är rätt hemskt och kan leda till psykos oavsett om det började som en en idrottsskada eller ej (dock ej bekräftat). Vill inte spekulera för mycket om vad som hände under natten men ett minst lika troligt scenario är väl att något naturligt händer med mamman som får Martin att må mycket dåligt. Jag har ingen information om dödsorsak och om det finns misstanke om brott.

Med den info jag hade innan jag läst om hans dubbelliv här hade jag gissat på något psykosliknade och att han drog iväg och gömde sig någonstans.
Citera
2022-12-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freezerburn
Ville mest bara relatera några saker jag hört som kan vara relevanta. Blodförgiftning är rätt hemskt och kan leda till psykos oavsett om det började som en en idrottsskada eller ej (dock ej bekräftat). Vill inte spekulera för mycket om vad som hände under natten men ett minst lika troligt scenario är väl att något naturligt händer med mamman som får Martin att må mycket dåligt. Jag har ingen information om dödsorsak och om det finns misstanke om brott.

Med den info jag hade innan jag läst om hans dubbelliv här hade jag gissat på något psykosliknade och att han drog iväg och gömde sig någonstans.

Kanske det men i så fall har den psykosen hållit på i 2 år. Han borde förr eller senare vilja komma tillbaks. Jobbet brydde han sig inte så mycket om, det var ett soft ställe där han fick ok lön för att rulla tummarna. Sambon eller vad hon nu kan kallas var en sinnessjuk häxa som han avskydde så det kan ha varit pga henne han drog. Men han borde höra av sig till sina polare åtminstone.
Citera
2023-04-29, 11:47
Medlem
Är det Martins kropp som dykt upp?

Det har tidigare gått rykten om att han ligger i något vattendrag men här står bara att en kropp hittats i ett naturreservat. Inte om det är på land eller i vattnet.

Någon som vet mer om kroppen som hittats?

https://www.tv4.se/artikel/e9cRR14Is2wEBzcmIVOpe/maenskliga-kvarlevor-hittade-vid-arlanda
Citera
2023-04-30, 11:08
Medlem
Mycket märkligt fall.
Citera
2023-10-02, 16:56
Medlem
Ingen ny info i detta?
Citera
2023-10-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Booty
Är det Martins kropp som dykt upp?

Det har tidigare gått rykten om att han ligger i något vattendrag men här står bara att en kropp hittats i ett naturreservat. Inte om det är på land eller i vattnet.

Någon som vet mer om kroppen som hittats?

https://www.tv4.se/artikel/e9cRR14Is2wEBzcmIVOpe/maenskliga-kvarlevor-hittade-vid-arlanda

Vilka har startat dom ryktena?
Citera
2023-10-21, 08:55
Medlem
SysterGrimms avatar
Hans bild är borta på Missing People men efterlysningen är kvar, vad kan det bero på?
Citera
2023-10-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGrimm
Hans bild är borta på Missing People men efterlysningen är kvar, vad kan det bero på?

Vad lustigt! Häromdagen (typ i tisdags eller nåt sånt) såg jag efterlysningen senast och reagerade på att de hade bytt ut bilden mot en annan. Tror han hade cykelhjälm på sig på den bilden, och det hade han väl inte på bilden som legat ute tidigare? Och nu är där ingen bild alls.

Har dock inget svar på din fråga.
Citera
2023-10-21, 20:54
Medlem
SysterGrimms avatar
Ja precis, han hade cykelhjälm på den tidigare bilden. Jag såg aldrig den tillfälliga nya bilden.
Citera
2023-10-23, 13:31
Medlem
Kan ju vara om anmälaren velat byta bild till en mer klar kanske?
Citera
2023-11-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semoa
Vilka har startat dom ryktena?

Har hört det från två av varandra oberoende och för mig trovärdiga personer, men dessa tänker jag inte hänga ut. Det är personer som säger sig veta att Martins flickvän/sambo och hennes älskare sedan många år (numera officiell pojkvän sedan Martin försvann) sänkt honom från en bro natten då han försvann. Man får tro vad man vill om detta. Så länge ingen hittar någon kropp finns det inga konkreta bevis för detta påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in