Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-29, 23:21
  #1
Medlem
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/martin/

Citat:
Martin har blont hår. Han är cirka 180 centimeter lång och väger cirka 85 kilo. Han var vid försvinnandet klädd i svart täckjacka. Han har höger arm i mitella innanför jackan

Håll utkik!
Citera
2020-12-29, 23:42
  #2
Medlem
Undra varför de är så ovanligt snabba med att gå ut med att han är saknad? Har väl inte ens varit borta ett dygn o är vuxen.......
Citera
2020-12-30, 00:06
  #3
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Undra varför de är så ovanligt snabba med att gå ut med att han är saknad? Har väl inte ens varit borta ett dygn o är vuxen.......

Bakomliggande problematik med ex dåligt mående, självskadebeteende, självmordstankar, etc. Jag spekulerar bara, men visst... Även i min umgängeskrets kan jag inte vara oanträffbar 5-6 timmar utan något sådant i bagaget.
Citera
2021-01-02, 19:02
  #4
Medlem
Hollywoodfruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Undra varför de är så ovanligt snabba med att gå ut med att han är saknad? Har väl inte ens varit borta ett dygn o är vuxen.......


I en lokal grupp skrev sambon att mannen är i behov av akut vård pga någon slags skada i axeln, därav den brådskande efterlysningen.
Citera
2021-01-03, 03:10
  #5
Medlem
Fotnotens avatar
Då ska vi se:

Martin L*su - Bor i Stockholm *=a
Verkar vara mycket sportig och är med i en idrottsförening som heter FMV-sport.
Jag är inte säker på detta, men det verkar vara en förening för FMV-anställda.

Tycker att han ser riktigt mossig ut på Missing Peoples hemsida, men på andra ställen ser han jävligt fit och alert ut.
Mycket cyklande, paddlande och skidåkning på schemat.
Folk som jobbar på FMV brukar vara bra utbildade och hyfsat ok i huvudet. Dessutom lär det finnas någon slags säkerhets-clearing i bakgrunden vid anställning etc.

Han har en syster som bor i Väsby. Övriga L*sus verkar bo i Vallentuna och Täby typ.

Kände lite att FMV är intressant med tanke på att en FM-anställd försvunnit för inte allt för länge sedan.
Citera
2021-01-03, 10:34
  #6
Medlem
Spanare1s avatar
Han är är alltså skriven på adress i Stockholm men försvinner i Väsby. I lokal Facebook-grupp efterlystes Martin tidigt efter försvinnandet men inlägget togs bort av Admin i den gruppen då källan var en anhörig.

Har han en sambo i Väsby? Var han på besök i Väsby över jul?
Citera
2021-01-03, 12:05
  #7
Medlem
Fotnotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanare1
Han är är alltså skriven på adress i Stockholm men försvinner i Väsby. I lokal Facebook-grupp efterlystes Martin tidigt efter försvinnandet men inlägget togs bort av Admin i den gruppen då källan var en anhörig.

Har han en sambo i Väsby? Var han på besök i Väsby över jul?

Varför togs inlägget bort om det var en anhörig? Hade förstått om det inte var en anhörig som gjorde inlägget.

Han verkar inte ha någon sambo registrerad på sin adress.
Citera
2021-01-03, 16:50
  #8
Medlem
Spanare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotnoten
Varför togs inlägget bort om det var en anhörig? Hade förstått om det inte var en anhörig som gjorde inlägget.

Han verkar inte ha någon sambo registrerad på sin adress.

Jag tror det var av omsorg för den person som söktes, i fall det var ett frivilligt försvinnande.
Tydligen stod det i det ursprungliga inlägget att om man hade någon info så skulle man kontakta den som skrev inlägget, vilket fick många att reagera på att det inte var ”rätt” källa.

Gruppens administratör delade sedan Missing Peoples inlägg istället. Dagen efter tror jag.
__________________
Senast redigerad av Spanare1 2021-01-03 kl. 17:01.
Citera
2021-01-03, 17:19
  #9
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Har det varit någon sökinsats efter Martin? Har för mig att missing people inte letar efter folk nu i corona-tider.
Citera
2021-01-03, 18:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Har det varit någon sökinsats efter Martin? Har för mig att missing people inte letar efter folk nu i corona-tider.

Ingen som varit anordnad av MPS iaf, släkt och vänner kanske har letat?
Citera
2021-01-03, 19:16
  #11
Medlem
Spanare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Ingen som varit anordnad av MPS iaf, släkt och vänner kanske har letat?

Såg en samling människor i förrgår i Fresta som satte upp lappar när jag och frun var ute på promenad. Det var ett tiotal personer men lustigt nog sa de inget till oss när vi gick förbi. Förstod först efteråt vad de gjorde där.
Citera
2021-01-08, 07:26
  #12
Medlem
Spanare1s avatar
Man kan ju tycka det är märkligt att man inte hör mer om detta. Vissa fall uppmärksammas mer än andra, och i detta fall hör man knappt något. Varför?
Undrar vad som har hänt? Vad föregick försvinnandet den 29 dec? Han hade armen i Mitella, varför?
Verkar vara en mycket aktiv person som genomfört många idrottsliga utmaningar genom åren och gjort det bra. Kan han varit deprimerad och själv tagit sitt liv eller har han blivit utsatt för brott, blivit bortrövad? Eller olyckshändelse? Självklart svårt att veta men vore bra att veta vilken riktning det pekar mot.

Finns ingen som kan ge mer info??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback