• 1
  • 2
2020-12-29, 22:29
Medlem
Yo flashbackare, har märkt under senaste tiden att vissa snusar orsakar tandköttsinflammationer för mig trots god tandhygien. Då får jag så ont så jag inte kan borsta det blöder extremt tandhalsarna blottar sig jag undrar är detta normalt som regelbunden snusare? Har märkt att det problemet kommer med snusar som rinner väldigt mycket, Så någon som har tips på en schysstare snus för tandköttet som inte rinner äckligt mycket och endå stark? Mvh
Citera
2020-12-29, 22:31
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Yo flashbackare, har märkt under senaste tiden att vissa snusar orsakar tandköttsinflammationer för mig trots god tandhygien. Då får jag så ont så jag inte kan borsta det blöder extremt tandhalsarna blottar sig jag undrar är detta normalt som regelbunden snusare? Har märkt att det problemet kommer med snusar som rinner väldigt mycket, Så någon som har tips på en schysstare snus för tandköttet som inte rinner äckligt mycket och endå stark? Mvh
Jag har aldrig haft detta problem med Siberia. Inte med Göteborgs Rape heller.
Citera
2020-12-29, 22:35
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Använd löst. Gärna grov.

Påsar skaver.
Citera
2020-12-29, 22:37
Medlem
Är ingen lössnusare, hatar det. Men dock så märker jag att problemet kommer endast på vissa snusar, inte alla
Citera
2020-12-29, 22:39
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
Är ingen lössnusare, hatar det. Men dock så märker jag att problemet kommer endast på vissa snusar, inte alla
Vilka då då?
Citera
2020-12-29, 22:42
Medlem
Sluta snusa, så är problemet löst.
Citera
2020-12-29, 22:44
Medlem
Har alltid inbillat mig att löst snus är mer elakt mot tandköttet men så är det kanske inte?
Jag har kört med General portion i snart 20 år och har inga problem
Citera
2020-12-29, 22:44
Medlem
Peyotedudes avatar
Gå över till nico tabletter ett tag. Finns receptfritt.
Citera
2020-12-29, 22:46
Medlem
Testa XR den formen har hjälpt mig!
Citera
2020-12-29, 23:02
Medlem
Kanske beror på dock hur man har snusen har jag tänkt på själv har jag något tix så jag flyttar på snusen hela tiden, kanske har den för nära tandköttet? Kan vara problemet kanske. Kör på general XR strong just nu.
Citera
2020-12-29, 23:04
Medlem
Ah shit har snusat bara 1år, Rökte i 8år men la av och gick över till snus. Mitt tandkött verkar inte gilla det alls Hade aldrig detta problem som rökare, Men rökning är skit
Citera
2020-12-29, 23:14
Medlem
Upplever samma! Jag flyttar runt snuset lite o har senaste halvåret haft det innanför underläppen, under tiden har överläppen läkt o gjort sig redo för snus igen. Man kan oxå använda en mjukare tandborste om d gör ont när man borstar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in