Yo flashbackare, har märkt under senaste tiden att vissa snusar orsakar tandköttsinflammationer för mig trots god tandhygien. Då får jag så ont så jag inte kan borsta det blöder extremt tandhalsarna blottar sig jag undrar är detta normalt som regelbunden snusare? Har märkt att det problemet kommer med snusar som rinner väldigt mycket, Så någon som har tips på en schysstare snus för tandköttet som inte rinner äckligt mycket och endå stark? Mvh
Yo flashbackare, har märkt under senaste tiden att vissa snusar orsakar tandköttsinflammationer för mig trots god tandhygien. Då får jag så ont så jag inte kan borsta det blöder extremt tandhalsarna blottar sig jag undrar är detta normalt som regelbunden snusare? Har märkt att det problemet kommer med snusar som rinner väldigt mycket, Så någon som har tips på en schysstare snus för tandköttet som inte rinner äckligt mycket och endå stark? Mvh
Jag har aldrig haft detta problem med Siberia. Inte med Göteborgs Rape heller.
Har alltid inbillat mig att löst snus är mer elakt mot tandköttet men så är det kanske inte?
Jag har kört med General portion i snart 20 år och har inga problem
Kanske beror på dock hur man har snusen har jag tänkt på själv har jag något tix så jag flyttar på snusen hela tiden, kanske har den för nära tandköttet? Kan vara problemet kanske. Kör på general XR strong just nu.
Ah shit har snusat bara 1år, Rökte i 8år men la av och gick över till snus. Mitt tandkött verkar inte gilla det alls Hade aldrig detta problem som rökare, Men rökning är skit
Upplever samma! Jag flyttar runt snuset lite o har senaste halvåret haft det innanför underläppen, under tiden har överläppen läkt o gjort sig redo för snus igen. Man kan oxå använda en mjukare tandborste om d gör ont när man borstar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!