• 1
  • 2
2020-12-29, 21:24
Medlem
Nu ska tydligen Gates flyga ballonger en mil över Kiruna och släppa partiklar för att blockera solljuset från att nå Sverige (eller jorden), Det låter jättebra, eller hur?
Finns det inget stopp på den här galningen, är det inte virus och vaccin så ska han stänga av solen, han är värre än en James Bond skurk.

Man ska testflyga i Juni enligt en artikel här --> https://www.sciencemag.org/news/2020...g-balloon-test
Här är firman SCopEX https://www.keutschgroup.com/scopex

Är detta sant eller är det sådana där fejknews?

Frågor:
Vill ni att Gates ska släppa sina virus solblockerar partiklar en mil över Kiruna?
tror ni att det blir bra?
Vart tror ni att dom landar om han gör så?
Kommer han sprida något gift som slår ut allt jordbruk där ifrån sin ballong?
Kommer Ryssarna bli arga på Sverige om hans partiklar landar där?

Bill Gates vill alltså stänga av solen i Sverige och världen.
Jag kan säga att det kommer helt enkelt inte fungera för oss Svenskar och Bill blir troligen kölhalad under Viking Cinderella om han försöker det. Solen är sällsynt här, kan han inte bara skaffa en normal hobby den där Gates. ??

Gud vare med er sanningssökare!
Citera
2020-12-29, 21:31
Medlem
Vars får du ifrån att det är Bill gates som vill göra detta? Så långt som det står, så står det bara att han har hjälp till att finansiera det.

Han har ingenting att göra med SCopEX bortsett från att hjälp till med finans.
Citera
2020-12-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Vars får du ifrån att det är Bill gates som vill göra detta? Så långt som det står, så står det bara att han har hjälp till att finansiera det.

Du menar att han inte kommer åka med i ballongen själv? det kan du ha rätt i, jag vet inte.
Jag tänker mig att han kommer stå där i sin ballong med en påse "magiskt" pulver och strö det över svenskarna...
Men visst, han kanske betalar någon annan för att göra det.
Citera
2020-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Du menar att han inte kommer åka med i ballongen själv? det kan du ha rätt i, jag vet inte.
Jag tänker mig att han kommer stå där i sin ballong med en påse "magiskt" pulver och strö det över svenskarna...
Men visst, han kanske betalar någon annan för att göra det.

Än en gång, Bill gates har ingenting att göra med Scopex, du kan lika gärna ändra tråden till Pippi långstrump.
Citera
2020-12-29, 21:39
Medlem
Citat:
Nu ska tydligen Gates flyga ballonger en mil över Kiruna och släppa partiklar för att blockera solljuset från att nå Sverige (eller jorden), Det låter jättebra, eller hur?
Hur mycket ljus blockerar 2 kilo Kalciumkarbonat?
Citat:
When the team is ready for its first research flight, which will depend on the performance of the test flight, the SCoPEx balloon would release up to 2 kilograms of calcium carbonate into the stratosphere and double back to observe the resulting plume.
PS. Ät inte äggskal eftersom det innehåller stora mängder kalciumkarbonat.
Senast redigerad av rayjoh 2020-12-29 kl. 21:43.
Citera
2020-12-29, 21:40
Medlem
Citat:

Han har ingenting att göra med SCopEX bortsett från att hjälp till med finans.
Han har händerna fulla i kakburken.

Om inte virus så blockera sol.
Citera
2020-12-29, 21:44
Medlem
Citat:
Än en gång, Bill gates har ingenting att göra med Scopex, du kan lika gärna ändra tråden till Pippi långstrump.

Jo det verkar som att han är inblandad i detta, finns mycket info om man söker på tex Google och Youtube.
Citera
2020-12-29, 21:45
Medlem
Citat:
Jo det verkar som att han är inblandad i detta, finns mycket info om man söker på tex Google och Youtube.

Fram med det. Jag har sökt med hittar inget.
Citera
2020-12-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Hur mycket ljus blockerar 2 kilo Kalciumkarbonat?

Tillräckligt mycket för att det skall vara lönt att skicka upp Bill Gates i en ballong för att sprida det i stratosfären? jag vet inte, vad tror du?
Tror du att man skickar upp ballonger för att sprida något som inte har någon effekt?
Det låter ju än mer befängt!
Citera
2020-12-30, 15:49
Medlem
tkhasis avatar
Med tanke på hur mörkt och regnigt det har varit i flera månader nu där jag bor, inte en solskensdag i sikte, så verkar det redan ha hänt.
Citera
2020-12-30, 18:11
Medlem
Citat:
Du får gärna backa upp det med fakta. Att han "verkar" vara inblandad räcker inte.
Citera
2020-12-30, 20:43
Medlem
Citat:
Finns det inget stopp på den här galningen, är det inte virus och vaccin så ska han stänga av solen, han är värre än en James Bond skurk.

Man ska testflyga i Juni enligt en artikel här --> https://www.sciencemag.org/news/2020...g-balloon-test
Här är firman SCopEX https://www.keutschgroup.com/scopex

Är detta sant eller är det sådana där fejknews?

Frågor:
Vill ni att Gates ska släppa sina virus solblockerar partiklar en mil över Kiruna?
tror ni att det blir bra?
Vart tror ni att dom landar om han gör så?
Kommer han sprida något gift som slår ut allt jordbruk där ifrån sin ballong?
Kommer Ryssarna bli arga på Sverige om hans partiklar landar där?

Bill Gates vill alltså stänga av solen i Sverige och världen.
Jag kan säga att det kommer helt enkelt inte fungera för oss Svenskar och Bill blir troligen kölhalad under Viking Cinderella om han försöker det. Solen är sällsynt här, kan han inte bara skaffa en normal hobby den där Gates. ??

Gud vare med er sanningssökare!

Låter fake news så det gallskriker. Ska vi damma av det gamla tramset om "chemtrails"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in