• 1
  • 2
2020-12-29, 20:26
Medlem
Knullkungens avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...er-k.pi-QLja1n

"En person rånades under kvällen i södra Stockholm. Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen ha blivit rånad på en mobiltelefon och bankomatkort och sedan tvingats föra över pengar till rånarna.

– Personen rånades i Björkhagen av två personer som var beväpnade med ett pistolliknande föremål, säger Anders Bryngelsson, presstalesperson vid Stockholmspolisen."

Någon som vet mer?
Citera
2020-12-29, 20:35
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://live.aftonbladet.se/supernyt...er-k.pi-QLja1n

"En person rånades under kvällen i södra Stockholm. Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen ha blivit rånad på en mobiltelefon och bankomatkort och sedan tvingats föra över pengar till rånarna.

– Personen rånades i Björkhagen av två personer som var beväpnade med ett pistolliknande föremål, säger Anders Bryngelsson, presstalesperson vid Stockholmspolisen."

Någon som vet mer?

Man får skylla sig själv om man köper en Iphone för 20000kr
Citera
2020-12-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Man får skylla sig själv om man köper en Iphone för 20000kr

Det var nog en av dagens mest korkade uttalanden här på fb!
Citera
2020-12-29, 20:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
och sedan tvingats föra över pengar till rånarna.

Folk bryr sig inte ens längre om de åker fast verkar det som.
Citera
2020-12-29, 20:41
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Det var nog en av dagens mest korkade uttalanden här på fb!

Varför? Mobiler är extremt stöldbegerliga, ser rånarna en ensam man gå runt och flasha med en svindyr mobil så är det ett lovligt byte. Välkommen till nya Sverige.
Citera
2020-12-29, 20:54
Medlem
Citat:
Varför? Mobiler är extremt stöldbegerliga, ser rånarna en ensam man gå runt och flasha med en svindyr mobil så är det ett lovligt byte. Välkommen till nya Sverige.

Jag har bott i det nya Sverige kanske längre tid än du. Men det är ALDRIG offret som skall skuldbeläggas för att vi har den kriminalitet vi har. Jag skall kunna gå ut med vilken mobil, klocka, kläder jag vill. Kvinnor skall kunna gå ute vilka tider på dygnet som helst. Det är samhället, polisens, jobb att se till att detta efterföljs. Givetvis med stöd av en befolkning som kan uppföra sig och följa lagar och regler. Ja, det låter naivt och kanske gammalmodigt, men om vi skall acceptera nuläget så har vi en skräpcivilisation lika dålig som den våra invandrare påstår sig ha flytt ifrån. För att knyta ihop säcken, det är klart som fan att brottet begåtts av idioter med invandrarbakgrund.
Citera
2020-12-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Folk bryr sig inte ens längre om de åker fast verkar det som.

Målvaktskonto.
De åker inte fast.
Citera
2020-12-29, 20:59
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
För att knyta ihop säcken, det är klart som fan att brottet begåtts av idioter med invandrarbakgrund.

Såklart det är, men när det väl händer så finns aldrig polisen i närheten, då får du snällt lämna över din klocka och mobil.
Citera
2020-12-29, 20:59
Medlem
Citat:
Jag har bott i det nya Sverige kanske längre tid än du. Men det är ALDRIG offret som skall skuldbeläggas för att vi har den kriminalitet vi har. Jag skall kunna gå ut med vilken mobil, klocka, kläder jag vill. Kvinnor skall kunna gå ute vilka tider på dygnet som helst. Det är samhället, polisens, jobb att se till att detta efterföljs. Givetvis med stöd av en befolkning som kan uppföra sig och följa lagar och regler. Ja, det låter naivt och kanske gammalmodigt, men om vi skall acceptera nuläget så har vi en skräpcivilisation lika dålig som den våra invandrare påstår sig ha flytt ifrån. För att knyta ihop säcken, det är klart som fan att brottet begåtts av idioter med invandrarbakgrund.

Precis, men det går inte.
Jag skall kunna ställa min cykel utan lås på tågstationen, men det går inte.
Man får bara acceptera det eller flytta ut i skogen med 10 mil till närmsta granne.
Citera
2020-12-29, 21:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Målvaktskonto.
De åker inte fast.

Det här lät intressant. Hur funkar det?
Citera
2020-12-29, 21:06
Medlem
Citat:
Såklart det är, men när det väl händer så finns aldrig polisen i närheten, då får du snällt lämna över din klocka och mobil.

Helt riktigt, därför har jag inte dyr klocka och mobil, eller snarare, jag rör mig inte i de trakterna vid udda tidpunkter. Dvs kriminella har begränsat min rörelsefrihet. Men likväl, det är inte jag som skall straffas för att inte lyda de kriminella, det är de kriminella som skall brinna på bål, för att nu göra det lite mer dramatiskt.
Citera
2020-12-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det här lät intressant. Hur funkar det?

Sök själv.
Det är precis som en bilmålvakt.
Eller en helt vanlig målvakt för vilket brott som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in