Citat:
Ursprungligen postat av
Leipreachan
Ungerska folket har nog blandats upp
en del. För likheter med andra ugriska folkgrupper finns inte utseendemässigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Liberationfront
Hur har du den vetskapen? Har du kollat alla Ungrare o Turkfolk?
Är det en Flashback-statistisk analys? Där man utgår från egna observationer utan empirisk grund?
Snälla berätta?
Är så nyfiken på hur alla självutnämnda proffs-vetenskaps män får sin kunskap, som verkar gå stick i stäv med etablerad vetenskap men ändå uttalas som den sista självklara sanningen
Nu var inte påståendet ställt till mig men jag blandar mig i lite ändå
Självklart blandas alla folk upp mer eller mindre. Ungern har ju varit ockuperade av och haft kontakter med många folkslag. Turkarna, Hunnerna, Venetianerna m fl, och på senare tid Tyskarna och Ryssarna.
Dessutom var ju Österrike/Ungern en stormakt en gång i tiden, som innefattade flera olika folkslag.
Om man, som jag, vistats en del i Ungern så kan man tydligt se olika drag hos människor. Allt från blonda blåögda, till mörkhåriga och lite mörkare i hyn. En del har turkiska drag, en del ser ut som ryssar eller slaver, en del ser judiska ut med kroknäsa. Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Hur många som i rakt nedstigande led härstammar från Magyarerna är nog svårt att säga.
De som har ändrat sig mest är troligen de folken som hamnade här uppe i norr, då de hade längst väg att vandra och stötte då på många olika människor på vägen.