• 1
  • 2
2020-12-29, 06:11
Medlem
bruhmomentoxs avatar
Jag behöver råd här. Köpte en Smirnoff Vodka 1L av en langare. Drack 50cl fick blackout och vaknade senare hemma hos min kompis. Vaknade på natten och var helvetes jävla yr och kunde knappt resa mig. Var yr, hade huvudvärk, kräktes, frossa, skakningar och kramper och skakningar i benen och konstiga muskelryckningar. Sovde nästan dygnet runt i 3 dagar och kunde inte äta och spydde upp allt jag försökte äta, min maga krampade osv. Detta pågick i detta var värst i 3-4 dagar. Tänkte att jag bara var bakfull men nu efter 30 dagar ish har jag fortfarande känslan att vara bakfull. Har huvudvärk och ben skakningar jag vetefan vad jag drack för något. Kändes inte som en normal bakfylla då jag har druckit sprit en gång innan. Någon som har några tips? Detta är totalt 4 gången jag dricker alkohol under en 2 års period. Brukar inte dricka alkohol ofta alls men denna gången var det annorlunda. Drack alkoholen samtidigt som jag hade lunginflamation. Någon som känner igen sig??
Senast redigerad av bruhmomentox 2020-12-29 kl. 06:17.
Citera
2020-12-29, 06:19
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruhmomentox
Jag behöver råd här. Köpte en Smirnoff Vodka 1L av en langare. Drack 50cl fick blackout och vaknade senare hemma hos min kompis. Vaknade på natten och var helvetes jävla yr och kunde knappt resa mig. Var yr, hade huvudvärk, kräktes, frossa, skakningar och kramper och skakningar i benen och konstiga muskelryckningar. Sovde nästan dygnet runt i 3 dagar och kunde inte äta och spydde upp allt jag försökte äta, min maga krampade osv. Detta pågick i detta var värst i 3-4 dagar. Tänkte att jag bara var bakfull men nu efter 30 dagar ish har jag fortfarande känslan att vara bakfull. Har huvudvärk och ben skakningar jag vetefan vad jag drack för något. Kändes inte som en normal bakfylla då jag har druckit sprit en gång innan. Någon som har några tips? Detta är totalt 4 gången jag dricker alkohol under en 2 års period. Brukar inte dricka alkohol ofta alls men denna gången var det annorlunda. Drack alkoholen samtidigt som jag hade lunginflamation. Någon som känner igen sig??

Den egentliga mängd man dricker spelar oftast ingen roll, då allt har att göra med hur kroppen mår och hur och vad du har ätit. Dock är 50cl enligt mig väldigt mycket. Men att du skulle må dåligt i en hel månad känns konstigt, oavsett om du är van att dricka eller inte. Det jag rekommenderar är att du slutar köpa hembränt av den personen du köpte spriten av.
Köp multivitamin och ta en om dagen (brustablett), ät nötter, bananer och annat gott.

Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jävla amatör

Jävla mupp, kom med något bättre istället. Hatar one-liners.
Citera
2020-12-29, 06:20
Medlem
Citat:
Jag behöver råd här. Köpte en Smirnoff Vodka 1L av en langare. Drack 50cl fick blackout och vaknade senare hemma hos min kompis. Vaknade på natten och var helvetes jävla yr och kunde knappt resa mig. Var yr, hade huvudvärk, kräktes, frossa, skakningar och kramper och skakningar i benen och konstiga muskelryckningar. Sovde nästan dygnet runt i 3 dagar och kunde inte äta och spydde upp allt jag försökte äta, min maga krampade osv. Detta pågick i detta var värst i 3-4 dagar. Tänkte att jag bara var bakfull men nu efter 30 dagar ish har jag fortfarande känslan att vara bakfull. Har huvudvärk och ben skakningar jag vetefan vad jag drack för något. Kändes inte som en normal bakfylla då jag har druckit sprit en gång innan. Någon som har några tips? Detta är totalt 4 gången jag dricker alkohol under en 2 års period. Brukar inte dricka alkohol ofta alls men denna gången var det annorlunda.
De har varit problem med svartsprit fin flaska sen fyllt på med annat.Fanns en artikel om de i någon av kvällstidningarna för ett tag sen.
Citera
2020-12-29, 06:21
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Troligtvis var det skit i fulvodkan. Du mår nog bra om ett par dagar
Citera
2020-12-29, 06:23
Medlem
F.Hansens avatar
Varför köpa sprit av en langare när det inte kostar så mycket på systemet? Kan ju vara vad som helst i den.

Kanske var något i den som misshandlade din lever rejält.
Citera
2020-12-29, 06:24
Medlem
bruhmomentoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Den egentliga mängd man dricker spelar oftast ingen roll, då allt har att göra med hur kroppen mår och hur och vad du har ätit. Dock är 50cl enligt mig väldigt mycket. Men att du skulle må dåligt i en hel månad känns konstigt, oavsett om du är van att dricka eller inte. Det jag rekommenderar är att du slutar köpa hembränt av den personen du köpte spriten av.
Köp multivitamin och ta en om dagen (brustablett), ät nötter, bananer och annat gott.

Glömde tillägga Smirnoffen jag köpte varnas i nyheterna för att vara ''livsfarlig'' men jag vetefan om det har något med saken att göra. Samma flaska iaf och samma plastkork.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...vsfarlig-sprit
Citera
2020-12-29, 06:26
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Glömde tillägga Smirnoffen jag köpte varnas i nyheterna för att vara ''livsfarlig'' men jag vetefan om det har något med saken att göra. Samma flaska iaf och samma plastkork.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...vsfarlig-sprit

Där ser man. Har du klarat dig i en månad så lär du klara dig, men känner du dig osäker är det alltid bättre att uppsöka en läkare (ingenting kommer att hända dig mer än att du får medicin i värsta fall).
Personligen hade jag nog uppsökt en läkare, om det var så att jag kände mig orolig.
Citera
2020-12-29, 06:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys

jag hatar onliners.
du är en vek flicka som inte tål sprit helt enkelt, det är ett gift och din kropp reagerade riktigt.
Citera
2020-12-29, 07:30
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Jag behöver råd här. Köpte en Smirnoff Vodka 1L av en langare. Drack 50cl fick blackout...
50 cl är för mycket då du inte är erfaren. Du ska tänka på att ha ätit ordentligt innan också. Köp din alkohol från Systembolaget i fortsättningen och dosera rätt!
Citera
Bannlyst
Alkohol is One Hell of a drug.

Ta det lugnt med starkspriten att avstå den allra helst.

Finns många som påstår sig blivit drogade när dom druckit sprit, inse att spriten kan fucka dig totalt!

Drick inte starksprit!
Citera
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-12-29, 07:36
Medlem
Citat:

Se till att uppsöka läkare och få ta leverprover.
I levern förbränns allt och vill det sig illa kan man få en leverskada där levern har svårt för att reparera sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in