Citat:
Ursprungligen postat av
Shuz
Stråkarangemanget är fint ! Ren inspelning. Gitarren känns att den är på "riktig" i kompet , det var viktigt för låtens helhet att inte kännas för programmerat. Kanske lite väl mycket kvantifiering på trummorna, kan behöva lite swing. Personligen skulle jag backa en aning volym på trumkompet eller åtminstone backa lite på hihat eftersom den tävlar ganska mycket med gitarrslingan. Basen kan behöva lite mer jobb (Komprimering ?) den försvinner i basgångens djupaste noter i mina högtalare
När du byggde upp refrängen igen efter braket i tredje versen så blev jag lite ? när jag hörde djunglebeatet i ingången till tredje versen. Om det kan funka när du limmar ihop arret med sång eller soloinstrument senare (Om det är meningen) så kommer det att visa sig.
Tänkte du låten helt instrumental ? I så fall tycker jag att det händer för lite. Jag skulle åtminstone dubbla gitarrslingan för att få lite naturlig chorus , rörelse och kropp, när det är det enda instrumentet som tjänstgör som solostämma i låten.
Som sagt : Trumkompet behöver backa lite i djupled , den är nästan upptryckt i nyllet på lyssnaren, gitarren måste komma närmare, inte gömma sig i bakgrunden, eftersom det är det enda instrumentet som limmar ihop kompet