• 1
  • 2
2020-12-28, 22:16
Medlem
Drapåtrissors avatar
När Simona Mohammsom lokalpolitiker för (L) i Göteborg kom ut från biblioteket . "Jag kom ut från bibloteket och gick över Drottningtorget när jag hör två personer skrika". "Det var en man och en kvinna som pekar på mig och skriker "jävla arab". "Dom säger att araber har tagit hit corona och våldtäkter och att vi borde åka härifrån" säger Simona. Så hur trovärdig är hon då all bevisning saknas? Bara ännu en dramaqueen som vill ha uppmärksamhrt kanske?
https://www.expressen.se/gt/krim/sim...-rasistattack/
Senast redigerad av Drapåtrissor 2020-12-28 kl. 22:18.
Citera
2020-12-28, 22:19
Bannlyst
Svårt att säga.

Men det händer att folk får höra att dom är araber, har rött hår, är tjocka, är fult klädda, kör som galningar i trafiken, är brillormar, cp-skadade, gamla kärringar/gubbar, ungjävlar som borde veta-hut, fyllon, knarkare, att dom håller på fel fotbolls-lag, såssar, moderat-jävlar, jävla nollåttor, lappjävlar osv

Svårt att se hur man ska kunna förbjuda detta i samhället och vad poängen är att uppmärksamma det i tidningen.
Citera
2020-12-28, 22:22
Medlem
getbusys avatar
100 % kvalificerat skitsnack
Citera
2020-12-28, 22:23
Medlem
Nåja hon fick ju lite uppmärksamhet i Expressen. Nu när man vågat släppa på etnicitet som ligger i vård och drabbas värst är det väl en självklarhet att vi ska tycka synd om exempelvis Araber och ge dem förtur i köandet för vaccin.

Vi kommer se mycket spända muskler de närmaste månaderna om hur vissa Etniciteter utsätts för "rasism" och gärna kopplat till Corona på ett eller annat sätt.
Citera
2020-12-28, 22:24
Medlem
Det måste ju översignaleras om rasismen då de märker att folk egentligen köper inte det. Att det skulle vara miljontals och miljontals, och inte drygt 2 tusen instängda halvt-efterblivna idioter, helt ofarliga för samhället då de knappt kan kliva ur sängen, som statistiken visar. Att någon form av rasism ligger till centrum av våra problem, det är vad uttalandet och artikeln handlar om. Segregation. Ena delen av befolkningen gives en rot till problemet som är en riktning för hat, den andra ges kritiskt tänkande samtidigt som de får beskyllelsen för rasismen. Så två grupper som vill försvara sig själva mot varandra.

Man måste helt enkelt förstärka hatbilden så att folk inte lär sig inse verkligheten.
Citera
2020-12-28, 22:31
Medlem
Jag tycker man ofta läser om den där typen av oprovocerade rasistattacker som uppstår helt plötsligt på stan. Visst finns det personer som har sådana åsikter och en vilja at uttala dem, men varför just då?

Om man befinner sig i Göteborg ser man ju araber och mörkhyade i största allmänhet, så varför skulle man då plötsligt få en knäpp och skrika på en specifik arab helt plötsligt? Det verkar så osannolikt.
Citera
2020-12-28, 22:39
Medlem
franges avatar
Och som vanligt fanns det inga som helst vittnen, och hon "frös till av rädsla" och "hann inte ta upp mobilen och filma" innan de var spårlöst borta.

Den har man ju aldrig hört förut, direkt
Citera
2020-12-28, 22:41
Medlem
Tror jag inte en sekund på.
Citera
2020-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Jag tycker man ofta läser om den där typen av oprovocerade rasistattacker som uppstår helt plötsligt på stan. Visst finns det personer som har sådana åsikter och en vilja at uttala dem, men varför just då?

Om man befinner sig i Göteborg ser man ju araber och mörkhyade i största allmänhet, så varför skulle man då plötsligt få en knäpp och skrika på en specifik arab helt plötsligt? Det verkar så osannolikt.

Som du säger finns det ju enskilda specialfall när sådant kan hända, eller ännu värre. Men trovärdigheten är ju inte så hög när de gäller gråta ut i media varianterna för dessa låter alldeles för illogiska. Som när man läser att nån blir kallad "neger" i matkön på ICA av nån som skriker skinhead slogans och enbart den utsatta finns som vittne.

Frågan är ju som alltid: Vad är nyhetsvärdet? Om det inte finns något, vad isf är syftet med artikeln och vilka uppgifter finns och är de trovärdiga?
Citera
2020-12-28, 22:43
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och som vanligt fanns det inga som helst vittnen, och hon "frös till av rädsla" och "hann inte ta upp mobilen och filma" innan de var spårlöst borta.

Den har man ju aldrig hört förut, direkt
Exakt sånt händer inte idag utan att det ligger på någon instagram/snapchat/Facebook story.
Citera
2020-12-28, 22:52
Medlem
Jag tycker vi startar en ny rörelse kallad ALM, "Arab Lives Matter".
Citera
2020-12-28, 22:54
Medlem
Hon har gjort en "Linnea" och vad annat kan man vänta från någon som kommer direkt från LUF.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in