2020-12-28, 21:48
Medlem
Mullrets avatar
Surf & turf. Med skumpa. Pavlova med skumpa. Rundar av med treo och mycket vatten 0400 1 januari 2021.
2020-12-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Surf & turf. Med skumpa. Pavlova med skumpa. Rundar av med treo och mycket vatten 0400 1 januari 2021.
Vätskebrist måste FÖREbyggas! Om du vägrar dricka vatten då och då under kvällen:
ta en vätskeersättning innan "kalaset" och en innan läggning. That should do it!💪🏼🍀
2020-12-28, 21:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Det blir hemgjord pizza med extra allt. Valet av mat beror på att jag har mitt sjuåriga barnbarn på besök, en liten tjej. Så lite barnanpassat. Ni övriga äter väl pizza på nyårsdagen?
2020-12-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det blir hemgjord pizza med extra allt. Valet av mat beror på att jag har mitt sjuåriga barnbarn på besök, en liten tjej. Så lite barnanpassat. Ni övriga äter väl pizza på nyårsdagen?
Japp...lite så 😊
Gulligt av dig att anpassa ❤️. Och vilken härlig början på det nya året ni kommer att ha....tillsammans💖!
Många kommer att fira ensamma i år, så vad mysigt att du åtminstone har en liten kompis vid din sida.
2020-12-28, 22:00
Medlem
dwgs avatar
Förrätt - Svamprisotto med ett glas vitt (ev bubbel)

Varmrätt - fylld kyckling till frun oxfilé till mig och barn till det rostade rotfrukter ett glas rött (barnen läsk)

Efterrätt - ej bestämt än ska låta barnen få bestämma så blir nog glass med maränger och sås.
2020-12-28, 22:01
Medlem
Till förrätt : Champagne
Huvudrätt: Champagne och en påse jordnötsringar
Efterrätt: Champagne

Brukar inte se ut så här, har aldrig sett ut så här - men nu är det inte vanliga tider.

Frukost 1 januari:
25 gram smör - 1 paket bacon. Stek baconet i smöret.
Plocka ut baconet - lägg i tre brödskivor. Stek dem gyllenbruna och se till att de suger upp ALLT fett.
25 gram smör och två ägg. Stek äggen i smöret. Häll av ägg och smör på brödskivorna.
Toppa med chilisås och servera med en liter kaffe.
2020-12-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Till förrätt : Champagne
Huvudrätt: Champagne och en påse jordnötsringar
Efterrätt: Champagne

Brukar inte se ut så här, har aldrig sett ut så här - men nu är det inte vanliga tider.

Frukost 1 januari:
25 gram smör - 1 paket bacon. Stek baconet i smöret.
Plocka ut baconet - lägg i tre brödskivor. Stek dem gyllenbruna och se till att de suger upp ALLT fett.
25 gram smör och två ägg. Stek äggen i smöret. Häll av ägg och smör på brödskivorna.
Toppa med chilisås och servera med en liter kaffe.
Fattar! Du siktar på hjärtinfarkt 2021
2020-12-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Fattar! Du siktar på hjärtinfarkt 2021
En svala gör ingen sommar...
2020-12-28, 22:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
I år blir det "hämtmat" från en välrenommerad slottsrestaurang. Inleder med kaviar (ej Kalles ), fortsätter med en hummersallad av något slag, därefter kalvfilé med lite gott och slutligen någon efterrätt med bär, sorbé etc. Firar med barnen och en god vän som är nyskild. Han har beställt mat från slottet senaste åren och är lyrisk över smakerna och mängden mat. Allt är rejält tilltaget. För ynka 600 per kuvert slipper man stå och laga mat själv den kvällen utan det blir istället gott dricka och avslappnat medan ugnen gör jobbet. Blir detta bra så ska jag göra så framgent.
2020-12-28, 22:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Japp...lite så 😊
Gulligt av dig att anpassa ❤️. Och vilken härlig början på det nya året ni kommer att ha....tillsammans💖!
Många kommer att fira ensamma i år, så vad mysigt att du åtminstone har en liten kompis vid din sida.
Jag ser fram mot det . Hummer eller något liknande är förstås uteslutet, men jag är själv barnsligt förtjust i pizza, särskilt hemgjord, så det är ingen uppoffring. Knepet är att det ska vara en tunn botten med mycket fyllning. Vid nyår kan man kosta på sig att göra en hemgjord pizzasallad också. Kör på känn, men ungefär så här.

½ vitkålshuvud
1 dl matolja
0,5 dl vitsalladsvinäger (el vitvinsvinäger)
0,5 dl vatten
2 msk socker
¾ tsk salt

Man gör en lag av matolja, vitvinsvinäger, vatten och socker som man värmer på spisen så att sockret smälter. Sedan häller det över den rivna vitkålen och så får det stå några timmar, eller helst en halv dag.

Edit: Om man vill kan man ha på lite svartpeppar på salladen också. En del gillar det.
2020-12-28, 22:10
Medlem
groovesnuss avatar
Bor på västkusten så det blir till att plocka ihop lite skaldjur. Havskräftor, räkor, krabba. Hummer är jag för snål för att köpa (svensk alltså, importerad är billig men smakar inget)

Till det dricker vi champagne.
2020-12-28, 22:13
Medlem
Kommer sitta ensam så blir inget finare men ändå vill man ju ha nått lite festligare än Billys pizza.
Troligen blir det klyftpotatis, bearnaisesås på burk och baconlindad fläskfilé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in