2020-12-28, 14:41
Medlem
Jag börjar tröttna på en person i min närhet som spyr rasistisk dynga över människor dagarna i ända.

I tonåren tvekade jag inte att använda mina stålhättor mot såna kräk, men nu behöver jag tips på snyggare(lagliga) sätt att hantera detta. Personen är egenföretagare så det finns ingen arbetsgivare att anmäla det dåliga beteendet till.

Vad fan gör man? Några egna erfarenheter?

EDIT: Jo, de flesta i personens närhet inklusive mig själv har försökt argumentera mot honom och informerat att vi inte är intresserade av hans åsikter. Han har många fler problem dessutom, förutom att behandla sin stackars gamla fru som skit så är han även klimatskeptiker och eldar alla sina sopor samt alla möjliga miljögifter på sin tomt, tror på princip varenda konspirationsteori som finns och försöker kränga alternativmedicin till folk i sin närhet, typ kolloidalt silver mm. Så fort man pratar om vad som helst så säger han "Vänta bara tills Jimmie kommer till makten, då ska ni se". I huvudsak så kan han inte prata om annat än att Sverige är förlorat till invandrare och ropar glåpord efter sådana han anser inte är svenskar utan att egentligen ens veta vilka de är, även små barn.
Senast redigerad av NovusLiberRecito 2020-12-28 kl. 15:11.
Citera
2020-12-28, 14:46
Medlem
yz44s avatar
Då begreppet "rasist" har så många tolkningar så vore det på sin plats med exempel.
Citera
2020-12-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovusLiberRecito
Jag börjar tröttna på en person i min närhet som spyr rasistisk dynga över människor dagarna i ända.

I tonåren tvekade jag inte att använda mina stålhättor mot såna kräk, men nu behöver jag tips på snyggare(lagliga) sätt att hantera detta. Personen är egenföretagare så det finns ingen arbetsgivare att anmäla det dåliga beteendet till.

Eftersom du inte klarar av att argumentera så vill du hämnas. Om du får ange på en skala från 1-10, hur frisk känner du dig då?
Citera
2020-12-28, 14:52
Medlem
Bubba00s avatar
Du kan ju säga emot nästa gång du hör honom spy galla. Bejaka dock att han, liksom du, har yttrandefrihet.

God fortsättning!
Citera
2020-12-28, 14:53
Medlem
XX-Ambars avatar
Moget att lipa över någon som uttrycker sig rasistiskt. Går TS på pridefestivaler med sina homosexuella vänner också?
Citera
2020-12-28, 14:56
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Då begreppet "rasist" har så många tolkningar så vore det på sin plats med exempel.
Instammer. Ar du som startat traden en PK batikmagiker som tycker att det blir fler och fler nassesister overallt?
Citera
2020-12-28, 14:58
Medlem
snoamers avatar
Du skriver detta på flashback, där de flesta garderobsrasister befinner sig.

Lika som att skriva att man blir frustrerad av att folk inte bär munskydd på ica, majoriteten här tror inte ens på att det finns ett virus och så är dom antivaxxare

Du borde nog hitta ett mer lämpligare forum åt det du vill diskutera om du inte bara enbart ville bli kallad bög
Citera
2020-12-28, 14:59
Medlem
Svälj det och inse att svenskarna börjar vakna!

Ni är över
Citera
2020-12-28, 15:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Om man inte håller med någon och anser det vara viktigt att berätta att man har motsatta åsikter argumenterar man för sin sak, såklart.

Att ta till våld eller göra intrång i någons privata sfär är fegt och ynkligt.
Citera
2020-12-28, 15:30
Medlem
Citat * Jag börjar tröttna på en person i min närhet som spyr rasistisk dynga över människor dagarna i ända.

I tonåren tvekade jag inte att använda mina stålhättor mot såna kräk, men nu behöver jag tips på snyggare(lagliga) sätt att hantera detta. Personen är egenföretagare så det finns ingen arbetsgivare att anmäla det dåliga beteendet till. Slut citat*

Varför skulle det ens vara ett alternativ att kontakta någons arbetsgivare pga olika åsikter? Yttrandefrihet borde du läsa på om.

Sen måste du lära dig att alla människor inte måste tänka och tycka på samma sätt som dig, sluta umgås med människan och fokusera på andra saker än att folk ska ha rätt åsikter.
Citera
2020-12-28, 15:41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tidigare har du tystat dina meningsmotståndare med våld (stålhättorna) och nu vill du ha nya "lagliga" sätt att terrorisera personen med?

Varför inte bemöta argument med just argument och stör du dig på personen får du väl sluta umgås med denne!

Tycker mig höra stålhättestöveltramp...
Citera
2020-12-28, 15:41
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

I tonåren tvekade jag inte att använda mina stålhättor mot såna kräk, men nu behöver jag tips på snyggare(lagliga) sätt att hantera detta.
Så du är gammal våldsvänster, men börjar bli gammal och feg?
Fast ditt hat mot oliktänkande förblir, liksom din oförmåga att vinna på annat sätt än med våld? En klassisk kommunist, mao.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in