2020-12-28, 00:00
Medlem
Har haft detta problem två gånger nu, då jag handlat på internet och någon av de varor jag beställt varit restnoterad. Det som händer är att pengarna dras när jag gör beställningen, efter ett par dagar studsar de tillbaka in på kontot. Sedan dras de igen när företaget fått in alla varorna jag beställt och gör klart ordern.

Båda gångerna detta har hänt har det varit hos samma firma, men det är också enda gången jag har handlat och något inte varit i lager. Har varit i kontakt med deras kundtjänst, som säger att de inte ligger bakom överföringen utan att det måste vara något hos min bank. Tycker att det är rätt drygt då det handlar om ett flertal tusenlappar man ska gå runt med på kortkontot och inte riktigt veta när de kommer försvinna igen.

Är detta normalt? Företagets kundtjänst som talar i nattmössan eller ligger det som han sa hos min bank (Handelsbanken)? Ja, jag vet att enklaste vore att fråga banken, men de har ju inte haft öppet och då detta hände för andra gången nu i dagarna börjar jag undra.
Citera
2020-12-28, 00:21
Medlem
BuyardChorliks avatar
Beloppet reserveras först. Skickas inte varan inom x dagar släpps reservationen enligt bankens regler. Sedan dras pengarna på riktigt när varan väl skickas. Väldigt vanligt förfarande inom e-handel.
Citera
2020-12-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuyardChorlik
Beloppet reserveras först. Skickas inte varan inom x dagar släpps reservationen enligt bankens regler. Sedan dras pengarna på riktigt när varan väl skickas. Väldigt vanligt förfarande inom e-handel.

Aha, är så alltså. Så vad händer om jag inte har pengar på kontot när företaget ska skicka det jag beställt? Övertrasseras kontot eller kommer företaget se att det inte finns pengar och kontakta mig?
Citera
2020-12-28, 00:56
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBean96
Aha, är så alltså. Så vad händer om jag inte har pengar på kontot när företaget ska skicka det jag beställt? Övertrasseras kontot eller kommer företaget se att det inte finns pengar och kontakta mig?

Förmodligen makuleras bara ditt köp. Mindre butiker kan nog kontakta dig.
Citera
2020-12-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuyardChorlik
Förmodligen makuleras bara ditt köp. Mindre butiker kan nog kontakta dig.

Okej, ja då hör dom nog av sig om det inte skulle finnas pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in