• 1
  • 2
2020-12-27, 10:27
Medlem
irriducibiliis avatar
Undrar som topicen.

Tidigare har jag missbrukat cannabis och amfetamin, men alkohol är fan det jag föredrar.
Om jag känner mig ensam biter allt men i synnerhet alkohol, då trivs jag i ensamheten och uppskattar god mat och en bra fotbollsmatch mer.
Ni som fastnat för alkohol av allt, varför gillar ni det så mycket?
Citera
2020-12-27, 10:38
Medlem
Tremendouslys avatar
Jag avskyr alkohol. Det tar hårt på kroppen och man mår inte så speciellt bra psykiskt av det heller. Känner man att man mår bra av att dricka alkohol så har man problem att ta tag i.
Citera
2020-12-27, 10:42
Medlem
Tarrous avatar
Utöver att några glas vin eller öl kan vara förbaskat gott är känslan av lätt berusning trevlig - gör världen mjukare och tanken flexiblare
Citera
2020-12-27, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Undrar som topicen.

Tidigare har jag missbrukat cannabis och amfetamin, men alkohol är fan det jag föredrar.
Om jag känner mig ensam biter allt men i synnerhet alkohol, då trivs jag i ensamheten och uppskattar god mat och en bra fotbollsmatch mer.
Ni som fastnat för alkohol av allt, varför gillar ni det så mycket?

Har en del med att det kan smaka bra och att man just dricker det, funkar väldigt bra om man vill slöa ner tanke verksamhet om man tänker för mycket och överanalyserar situationer i sociala sammanhang.
Hyfsat bra social sak.

Om effekten av alkohol gick till på annat vis som att de skulle snortas eller rökas , ja och om det smakade skit så hade det väl inte varit något att ha direkt.
Konsumerar inte alls mycket alkohol kan väl tilläggas.

Sen också en sån sak att alkohol är lagligt gör det betydligt lättare att inte känna oro över att man ska åka dit på något spontant urinprov eller sånt där man går och oroar sig för gällande annat.

Jag föredrar inte alkohol, men kan se fördelar hos det.
Och med rådande lagstiftning så tycker jag även en sån sak enligt mig påverkar måendet och allt runt omkring droger.
Citera
2020-12-27, 11:05
Medlem
Pansarhanes avatar
Det är gött med en bira. Vill inte ha nå mjöl i näsan.
Citera
2020-12-27, 11:09
Medlem
MacEbolas avatar
Angenäm effekt och smak, plus en massa annat; funderingar på vilket vin att välja till maten, förväntningarna på måltiden, tillaga maten, ljudet av korken som dras ur flaskan, ljudet när man häller upp första glaset o.s.v. En helhetsupplevelse med andra ord.

Visst händer det att alkohol i någon form konsumeras i rekreationellt syfte, alltså inte bara till mat.

Utöver alkohol har jag bara provat tobak vilket jag inte "fastnat" för.
Citera
2020-12-27, 11:58
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag blir ”avtrubbad” av alkohol om jag dricker det själv, känner inga känslor. Dricker jag under sociala tillställningar blir jag lätt euforisk och social.
Citera
2020-12-27, 11:59
Medlem
Vänta tills det går över till missbruk, avtändningen du upplever då är ingenting att leka med
Citera
2020-12-27, 12:02
Medlem
Alkolhol är ju rena giftet iaf för mig men man slutar ju inte dricka för de. Gör de enklare med de sociala, dock föredrar jag andra substanser
Citera
2020-12-27, 13:26
Medlem
Tangentriddarens avatar
Kan vara gott med några glas vin eller som krycka när man har slut på benso. Men annars finner jag nog alkohol som en av de sämsta drogerna på den långa lista droger jag testat. Vill jag bli social så stoppar jag hellre i mig någon centralstimulant, särskilt då jag är ganska nere energimässigt annars. Vill jag hamna på samma nivå som andra socialt så är det centralstimulantia som gäller. På alkohol blir jag lite mer social, men dricker helst ensam.
Citera
2020-12-27, 14:10
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag vill tillägga att alkohol för sig själv inte är roligt men att den går utmärkt hand i hand med andra droger som till exempel cannabis. Några kalla bira och en feting är en av de bästa rusen som går att åstadkomma jämfört med tex oxycontin, MDMA, LSD, amfetamin. Men det är en annan femma.

Alkohol är alltså en bra booster för mig och jag föredrar hellre att dricka mindre och ta mer av något annat än att bara dricka.

Kan få ångest av alkohol vissa gånger och det är oförutsägbart hur utgången blir varje gång man väljer att släppa spärrarna och hinka i sig starkspriten.
Citera
2020-12-27, 14:23
Medlem
Sinraths avatar
För det är den enda drogen som går att få lätt, man kan inta det utan sneda blickar (oftast), någorlunda billigt och är reglerad från att vara oväntat hälsofarlig UTÖVER alkoholens egna effekter som såklart är hälsovådliga. Finns mycket att välja och nyheter växlar regelbundet så man kan snobba ner sig om man så önskar. Passar även fint till mat utan att behöva bli salongsfull.

Sen hör det väl till att jag själv inte känner någon kran eller någon som har en kran och hade varit en av dom som gått rakt fram till en civilklädd polis med sedlar skakandes i handen om jag hade velat ha något annat utan att fatta bättre. Litar inte heller på personer i 20e ledet som ska "spä ut" skiten för 20e gången så dom kan tjäna mer. Beroende på vad det är.
Senast redigerad av Sinrath 2020-12-27 kl. 14:25. Anledning: Ett tillägg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in