Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Om jag uppfattade dig rätt rörde det sig om underlåtenhet att i tid reglera en skuld, inte bedrägeri eller liknadne. Således inget som någonsin hamnar i belastningsregistret, ej heller något du kan få böter för. Det är helt igenom civilrättsligt. Varför tänkte du att UC skulle kontakta kronofogden? De är knappast fordringsägare.
Det rörde sig om att Entercard har spärrat mitt kort efter 8 e Dec, betala tidigare ikväll 400 sek, alltså mer än vad det stod på det jag skulle betala.
UC vet jag inte men det du säger att från att man inte kan ta ett nytt telefonabonnemang till utslag är en väldigt lång process? Kollade på kronofogdens hemsida det stod cirka 3,5 månad.
Läste tidigare i flashback att då det gäller kreditkort verkar det finnas andra regler och att UC kan neka lån.
För mig handlar det inte om att ta nya banklån tre år framöver utan snarare få en by hyresrätt i framtiden, men då läste jag att det kan lösas hos kommunala bolag så länge jag kan visa upp min ekonomi och att jag kan betala två hyror irad.
Lite överdrivet såhär i efterhand men man vet aldrig med Sverige