• 1
  • 2
2020-12-26, 14:43
Medlem
Julen är här, hoppas ni haft det fint!
Här är en tolkning på en av Katy Perry´s Favoriter: Supernatural E.T
Låt mig höra Vad ni tycker om Den?

Tala Från Er Hjärta!

-God Jul Och Gott Nytt år på er!
https://www.youtube.com/watch?v=o20puX73fPY
Senast redigerad av Fahmi91 2020-12-26 kl. 15:29.
Citera
2020-12-26, 15:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahmi91
Julen är här, hoppas ni haft det fint!
Här är en tolkning på en av Katy Perry´s Favoriter: Supernatural E.T
Låt mig höra Vad ni tycker om Den?
Tala Från Er Hjärta!
-God Jul Och Gott Nytt år på er!

https://www.youtube.com/watch?v=o20puX73fPY

Bra men inte lika bra som din version av Roar.
https://youtu.be/BUPqWTn_Yvw
Citera
2020-12-26, 15:17
Medlem
franges avatar
Har du spelat in "videon" med en dassig mobilkamera i korridoren på en Finlandsfärja?
Citera
2020-12-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du spelat in "videon" med en dassig mobilkamera i korridoren på en Finlandsfärja?

Kanske nästan så som man kan tolka det. Hur tycker du annars det är i Övrigt på helheten?
Senast redigerad av Fahmi91 2020-12-26 kl. 15:40.
Citera
2020-12-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Sen är det så att filma i mörker och få till bra skärpa är svårt! Det finns ju inte ens knappt skärmar som fixar bra svärta haha.
Citera
2020-12-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bra men inte lika bra som din version av Roar.
https://youtu.be/BUPqWTn_Yvw

Åhlright! Där ser man! Du få ha lite is i magen så får vi öppna en ny föreställning senare!
Citera
2020-12-27, 03:00
Medlem
Tungt.
Det är vad jag tyckte även om denna.

Vem är tjejen i videon?
Senast redigerad av GoneForever 2020-12-27 kl. 03:03.
Citera
2020-12-27, 04:22
Medlem
Spontant känns det som att du borde träffa en sångcoach för du sjunger dels något nasalt dels låter det som att du sjunger direkt från halsen.

Du behöver rejält magstöd om du ska sjunga Katy Perry låtar.

Rent ljudtekniskt så låter det att du sjunger ner i en hink av metall som står i mitten av en tom lagerlokal byggd av cement, det blir ett jävligt konstigt eko.

Nu har jag inte hört orginalet så det är ju möjligt att du försöker härma hur det låter. Men om det är så, så ska du nog låta bli det och bara göra det helt till din egen grej, det tror jag du vinner på.
Citera
2021-01-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Tungt.
Det är vad jag tyckte även om denna.

Vem är tjejen i videon?

Tackar!
Det är en tjej från Nya Zeeland, som var på semesterbesök här i Sverige (Backpacking)
Citera
2021-01-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Spontant känns det som att du borde träffa en sångcoach för du sjunger dels något nasalt dels låter det som att du sjunger direkt från halsen.

Du behöver rejält magstöd om du ska sjunga Katy Perry låtar.

Rent ljudtekniskt så låter det att du sjunger ner i en hink av metall som står i mitten av en tom lagerlokal byggd av cement, det blir ett jävligt konstigt eko.

Nu har jag inte hört orginalet så det är ju möjligt att du försöker härma hur det låter. Men om det är så, så ska du nog låta bli det och bara göra det helt till din egen grej, det tror jag du vinner på.

Tack så hemskt mycket för en så bra och in-depth feedback!
Om du vill, så vore det intressant om du kunde lyssna på originalet och sen säga mig vad du tycker om den jämfört med min Tolkning på det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=2lrxaY-hcvA

Önskar Dig God Fortsättning På Det Nya Året!
Senast redigerad av Fahmi91 2021-01-03 kl. 20:23.
Citera
2021-01-04, 21:51
Medlem
Citat:
Tackar!
Det är en tjej från Nya Zeeland, som var på semesterbesök här i Sverige (Backpacking)

Ah ok tänkte det kanske var din flickvän eller nåt sånt.

Jag tycker likadant om den här som om förra.
Tycker du är grym som överhuvudtaget vågar det här men att du kanske borde ta sånglektioner och få lite hjälp med det "sångtekniska" .
Ser fram emot att höra nästa du lägger upp och jag hoppas du lägger upp ny tråd på Flashback då så man inte missar.

Kör hårt Fahmi! :-)
Citera
2021-01-12, 15:40
Medlem
Citat:
Tack så hemskt mycket för en så bra och in-depth feedback!
Om du vill, så vore det intressant om du kunde lyssna på originalet och sen säga mig vad du tycker om den jämfört med min Tolkning på det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=2lrxaY-hcvA

Jag är jävligt långt ifrån professionell musiker eller nåt likande.
Så du kanske bör dubbelkolla detta med en riktig sångpedagog och eventuellt studiotekniker som har koll på mic inställningar och sånt där, jag är bara gammal trummis i grunden som fuskar på bas och elgitarr ibland, så det där är inte min starkaste sida.

Lyssnade igenom orginalet nu. Jag skulle nästan vilja veta hur du låter när du pratar, är det möjligt att du sänker sången med en oktav? Det kommer förmodligen att göra att du slipper trycka fram orden genom halsen, jag tror att det är en klar vinst för dig.

Jag tror dessutom att eftersom du måste tvinga fram sången genom halsen så läcker det och det gör att det låter mer nasalt än nödvändigt när du sjunger.

Katy Perry sjunger en ganska hög ton, men eftersom hon är kvinna är det inget märkvärdigt med det. Det svåra är när du försöker efterlikna det.
Prova att sänka tonarten med en oktav och se om det inte hjälper.

Ljudtekniskt står jag fast i att det låter lite som att du sjunger ner i en hink i en tom lagerlokal byggd av cement, lite för mycket burkigt eko med vad som låter som pålagt brus, för min del, det är dock absolut inget fel med det om det är det du vill ha. Som referens, att smälla upp ett trumset i en tom stor cementbyggnad kan låta skitcoolt, men det gör det svårt som fan att hålla takten i och med ekot som följer.

Citat:
Önskar Dig God Fortsättning På Det Nya Året!

Tack och tack detsamma!
God fortsättning.
Senast redigerad av Throwaway1912 2021-01-12 kl. 15:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in