Citat:
Ursprungligen postat av
Fahmi91
Tack så hemskt mycket för en så bra och in-depth feedback!
Om du vill, så vore det intressant om du kunde lyssna på originalet och sen säga mig vad du tycker om den jämfört med min Tolkning på det hela.
https://www.youtube.com/watch?v=2lrxaY-hcvA
Jag är jävligt långt ifrån professionell musiker eller nåt likande.
Så du kanske bör dubbelkolla detta med en riktig sångpedagog och eventuellt studiotekniker som har koll på mic inställningar och sånt där, jag är bara gammal trummis i grunden som fuskar på bas och elgitarr ibland, så det där är inte min starkaste sida.
Lyssnade igenom orginalet nu. Jag skulle nästan vilja veta hur du låter när du pratar, är det möjligt att du sänker sången med en oktav? Det kommer förmodligen att göra att du slipper
trycka fram orden genom halsen, jag tror att det är en klar vinst för dig.
Jag tror dessutom att eftersom du måste tvinga fram sången genom halsen så läcker det och det gör att det låter mer nasalt än nödvändigt när du sjunger.
Katy Perry sjunger en ganska hög ton, men eftersom hon är kvinna är det inget märkvärdigt med det. Det svåra är när du försöker efterlikna det.
Prova att sänka tonarten med en oktav och se om det inte hjälper.
Ljudtekniskt står jag fast i att det låter lite som att du sjunger ner i en hink i en tom lagerlokal byggd av cement, lite för mycket burkigt eko med vad som låter som pålagt brus, för min del, det är dock absolut inget fel med det om det är det du vill ha. Som referens, att smälla upp ett trumset i en tom stor cementbyggnad kan låta skitcoolt, men det gör det svårt som fan att hålla takten i och med ekot som följer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fahmi91
Önskar Dig God Fortsättning På Det Nya Året!
Tack och tack detsamma!
God fortsättning.