Citat:
Ursprungligen postat av
GeleZacha
Tänk på att ha konkreta och inte svävande mål, annars går det typ aldrig att komma någonvart
Citat:
Ursprungligen postat av
Bierstube
Målet är väl egentligen att få en bra ekonomi. Jag saknar i nuvarande stund en mening i livet, jag har ingen hobby eller några mål överhuvudtaget. Helst skulle jag vilja blåsa skallen av mig om jag ska vara helt uppriktig. Så det bästa jag kan göra är att lägga fokus på någonting, I detta fall att tjäna pengar och bygga upp ett bra liv!
Som GeleZacha skriver, konkreta mål. Vad innebär att tjäna pengar? Du tjänar redan pengar idag. Hur ska du tjäna pengar, på jobb eller avkastning? Fundera på vad ett bra liv innebär för dig.
Med tanke på ränta på ränta-effekten så är varje investerad tusenlapp viktig, undvik att bränna pengar i onödan. Nu nämner du att pengarna går till sprit och kläder, ganska onödigt i min värld för det mesta.
Se till att pengarna ligger på något konto där det är besvärligt att komma åt dem.
Nolla inte ekonomin när du köper lägenhet du har ett guldläge om du kan investera något år extra innan du flyttar hemifrån, beroende på hur det fungerar att bo hemma. Visa att du är mogen genom att göra din del av hushållsarbetet, städ, disk, matlagning trädgårdsskötsel mm. Eftersom du inte verkar betala något hemma så är det bara jobba.
Har du spärrat dig från alla spelsiter?
Håll igång kroppen, motionera. Hitta en hobby.