• 4
  • 5
2021-07-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gengiskahn
Hej

Jag beställde ett paket från Usa, men det har inte hänt nått på en vecka.

"Your item departed a transfer airport in INTERNATIONAL, SAN FRANCISCO, UNITED STATES on July 15, 2021 at 4:55 pm. The item is currently in transit to the destination."

Så det är förmodligen förlorat ?

Jag vet inte hur man startar ett nytt ämne så jag skrev här.
Beroende på vad de väljer för fraktalternativ så kan det ligga på flygplatsen i ett antal veckor innan de lägger det på planet och flyger över det till Europa/Sverige.

Väljer man den billigaste frakten så ligger paketet kvar tills det finns lediga platser ombord på flygplanet. De väljer ju de som betalt mest i första hand och skickar övriga paket om det råkar finnas utrymme.

Du kan få paket om 2 dagar och det kan dröja 6-8 veckor. Man vet ju sällan vad avsändaren valt för fraktalternativ...
Citera
2021-07-22, 09:11
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengiskahn
Hej

Jag beställde ett paket från Usa, men det har inte hänt nått på en vecka.

"Your item departed a transfer airport in INTERNATIONAL, SAN FRANCISCO, UNITED STATES on July 15, 2021 at 4:55 pm. The item is currently in transit to the destination."

Så det är förmodligen förlorat ?

Jag vet inte hur man startar ett nytt ämne så jag skrev här.

https://parcelsapp.com/en

Tycker denna är bra när man ska spåra.

Det är inte säkert att det är något fel. Om avsändaren har valt "First class International" så är det det vi i Sverige kallar för "Ekonomipost/b-post". Då tar det normalt några veckor innan det är framme i Sverige.

"Priority Mail International" / "Priority Mail Express International" tar någon vecka, beroende av vilken de väljer. (Det vi i Sverige kallar för "förstaklassbrev/a-post" och "EMS").

"Global Express Guaranteed". Skickas med FedEx och bör max några dagar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in