Citat:
Ursprungligen postat av
4455
Ja naturligtvis. Även testat kbt. Helt värdelöst. Har aldrig trott på det heller.
Really? Jag har en drös ångestsjukdomar, bla relativt grov ocd. Jag tyckte personligen att kbt hjälpte en hel del iallafall mot ocd. Kanske hade du en pissig psykolog? Kan för övrigt rekommendera läkemedlet anafranil. Tar det själv för tillfället och det används ofta mot ocd. Det är ingen ssri men fungerar på ett likartat sätt.
Jag har själv xanax på recept på tillfället, men det är ingen medicin jag kan rekommendera någon att ta under långa perioder. Det är dessutom rätt svårt att få utskrivet i Sverige. Har aldrig hört talas om någon som fått det endast på grund av ocd, även om jag är medveten om att det precis som du säger, är en
fruktansvärd livsförstörande sjukdom.
Mår du såpass dåligt som du gör föreslår jag att du besöker akutpsyk. Svenska psykvården suger och för tillfället gäller det att vara den som ”skriker högst”. Jag har gjort det, och oftast behöver man inte ens stanna där under natten. Varje gång jag gjort det har det resulterat i att jag äntligen börjat få någon form av hjälp. Tror dom är tvungna att erbjuda dig det enligt lag.
Åk dit, men börja inte tjata om benzo direkt. Säg istället att du har enorma problem med ångest och ocd och att allt känns hopplöst, då du nu mår så dåligt att du inte vet vart du ska ta vägen.