Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Alltså snälla, kalla mig inte korkad. Tro mig, jag hänger med och har koll. Läser både MSM och alternativmedia. Utifrån det kontemplerar jag och tänker självständigt. Det är uppenbart att MSM har mer rätt i denna fråga än alternativmedia. Koldioxidhalten till följd av mänsklig aktivitet(fossil förbränning) är boven som fuckar med klimatet.
Alternativmedia trumfar dock MSM i andra spörsmål, tex invandringsdebatten, men det är ju en helt annan diskurs, som förs lämpligast i I&I.
Jag är INTE korkad!
Sanningen är som vanligt i mitten. Dubblar du CO2 i atmosfären kommer temperaturen att öka mellan 1.5-4.5 grader. Enligt Climate sensitivt models, i det lägre intervallet enligt energi balance models.
Så temperaturen har ökat med 0.7 grader sen förra sekelskiftet, och det har knappast orsakat någon katastrof. En lika stor ökning till lär inte heller göra det.
MSM använder bara detta som (ytterligare en) murbräcka för att slå sönder det förhatliga kapitalistiska samhället. Annars är det märkligt att Greta inte tycker att kinas utsläpp är ett problem, då kineser släpper ut dubbelt så mkt CO2 per capita. (Och nej om man justerar för export blir det än större skillnad till Sveriges favör - då skog, gruv och stål industrin är extremt CO2 intensiv.)