Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 22:16
  #1129
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Det finns inget som tyder på att kvinnan i fallet njöt av att bli våldtagen (minst sagt äckligt av dig att skriva det)

Jo att hon låg kvar utan att säga nej och även lät honom ta av hennes baddräkt tyder helt klart på det. Extremt naivt att det där med att hon skulle ligga och undra vad som verkligen hände så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Bara för att något inte står på en tryckt meny innebär det inte, att det inte finns på menyn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...assagesalongen

Att en massa thaimassage ställen erbjuder sex har ju stått om i media länge.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...ssagebordellen

https://www.expressen.se/nyheter/utb...olisen-larmar/

Nu var det du som påstod att det stod på menyn när männen dömdes men bra att du inser att det var fel nu. Som vi ser i både detta fall och många andra fall när män har dömts för sexköp så kan man få happy ending. Skillnaden är mest att män döms för det och kvinnorna åtalas inte ens. Att så olika domar är möjligt beror på att beviskraven är noll.
Citera
2021-01-03, 22:21
  #1130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jo att hon låg kvar utan att säga nej och även lät honom ta av hennes baddräkt tyder helt klart på det. Extremt naivt att det där med att hon skulle ligga och undra vad som verkligen hände så länge.



Nu var det du som påstod att det stod på menyn när männen dömdes men bra att du inser att det var fel nu. Som vi ser i både detta fall och många andra fall när män har dömts för sexköp så kan man få happy ending. Skillnaden är mest att män döms för det och kvinnorna åtalas inte ens. Att så olika domar är möjligt beror på att beviskraven är noll.

Nej, du har inte haft ett enda relevant inlägg i tråden. Jag är nöjd bara av att ha klargjort för andra hur fel du har. Att du inte kan skilja på sexköp och våldtäkt är bara tragiskt.
Citera
2021-01-04, 21:50
  #1131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmpr
Imponeras ofta över att vissa har så svårt för ord. Har legat med ett antal män sen samtyckeslagen trädde i kraft, och alla har kollat att jag är med på det, och jag har ofta gjort detsamma. Ett enkelt "vill du?" nånstans när kläderna är halvt av räcker gott och väl. Men visst, kör du på din gammelsvenska för att visa att du tycker att det är töntigt att behöva inhämta samtycke, det kommer säkert gå hem hos tjejer.

Det är inte töntigt, det är helt jävla efterblivet. Som om att folk börjar verbalt bekräfta att den andra vill knulla skulle trolla bort allt sexuellt våld över en dag. Är man inte helt efter behövs ingen VERBAL BEKRÄFTELSE, det säger sig självt att nån vill ligga i vissa situationer och det säger sig självt när nån INTE vill det, om man inte är en idiot. Har gått utmärkt för mig hela livet att inte behöva fråga "Vill du?". Nån kan ju ångra sig mitt i akten, eller direkt efter den "gett samtycke efter inhämtning av motparten"... #bankID-knull

Alltså jag häpnar verkligen. "Inhämta samtycke"... 😂 Det kan man göra icke-verbalt utan några problem alls om man inte är en idiot eller tillhör hen-västern, tydligen. En muppig jävla sekt är ni! Allt detta leder till är att män som inte är hen-robotar och feminister löper större risk att bli anklagade för våldtäkt pga "oaktsamhet". Feminism in a nut shell "HaN fRåGaDe iNtE oM jAg ViLLe!!!11 VÅLDTÄKT!!!"
Citera
2021-01-04, 22:06
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Det är inte töntigt, det är helt jävla efterblivet. Som om att folk börjar verbalt bekräfta att den andra vill knulla skulle trolla bort allt sexuellt våld över en dag. Är man inte helt efter behövs ingen VERBAL BEKRÄFTELSE, det säger sig självt att nån vill ligga i vissa situationer och det säger sig självt när nån INTE vill det, om man inte är en idiot. Har gått utmärkt för mig hela livet att inte behöva fråga "Vill du?". Nån kan ju ångra sig mitt i akten, eller direkt efter den "gett samtycke efter inhämtning av motparten"... #bankID-knull

Alltså jag häpnar verkligen. "Inhämta samtycke"... 😂 Det kan man göra icke-verbalt utan några problem alls om man inte är en idiot eller tillhör hen-västern, tydligen. En muppig jävla sekt är ni! Allt detta leder till är att män som inte är hen-robotar och feminister löper större risk att bli anklagade för våldtäkt pga "oaktsamhet". Feminism in a nut shell "HaN fRåGaDe iNtE oM jAg ViLLe!!!11 VÅLDTÄKT!!!"

Med tanke på ditt inlägg så verkar den nya lagstiftningen vara en av de bästa ändringar som gjorts på år och dag.
Citera
2021-01-05, 07:09
  #1133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Med tanke på ditt inlägg så verkar den nya lagstiftningen vara en av de bästa ändringar som gjorts på år och dag.

Vad yrar du om? Du har uppenbarligen inget bättre att komma med än personangrepp, innerst inne vet du att jag har rätt.
Citera
2021-01-05, 13:04
  #1134
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
är "våldtäkt enligt normalgraden" inte våldtäkt enligt dig?
Vad är våldtäkt enligt normalgraden idag?

Det går snart inte ens att säga, för när en THOT lägger ut film på sig själv och en man tittar på, så gör han sig skyldig till våldtäkt, enligt svenska rättsvårdande myndigheter.
Senast idag hade TV4 ett inslag om hur flickor inte kan förväntas ta något som helst ansvar för vad de gör på nätet, medan pojkar ska kriminaliseras för att de tittar på.

Men, när sju kamelryttare eller kebabtekniker dunkar en tjejs huvud i betongen medan de drar över henne i fem timmar, då är det INTE våldtäkt. Eller om de drar in en rullstolsbunden flicka på toaletten på Gotland och drar över henne ståendes i led är det inte heller våldtäkt. Då arrangeras demonstrationer mot rasism, när man vill att de ska få straff eller utvisas.

Men så går det, när kvinnorna tar över domstolarna i det här jävla landet.

Våldtäkt av normalgraden, är väl ungefär tjatsex i vart och varannat äktenskap numera?
Inte vet jag.

Det är bra att Sverige investerar i batterifabriker, för jag hoppas VERKLIGEN att ingen svensk tjej nånsin våldtas mer i det här landet.

Svenska män får stoppa sin penis nån annanstans.
__________________
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-01-05 kl. 13:07.
Citera
2021-01-05, 14:03
  #1135
Avstängd
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
är "våldtäkt enligt normalgraden" inte våldtäkt enligt dig?

Våldtäkt enligt normalgraden betyder inget våld och att tjejen ångrade sig i efterhand när kåtheten lagt sig. Våldtäkt är så urholkat att det ordet inte längre betyder något.
Citera
2021-01-08, 08:24
  #1136
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I denna tråd förekommer tyvärr ett gediget ifrågasättande av kvinnan, trots att mannen är dömd för våldtäkt. Vissa i tråden anklagar henne mer eller mindre för falsk tillvitelse (vilket är ett mycket allvarligt brott) trots att gärningspersonen är dömd främst på sin egen utsaga.

Tyvärr är detta inte helt ovanligt. En person blir våldtagen, anmäler händelsen, men blir själv utpekad som en brottsling. Även fast en dom har fallit som visar att rätten anser det vara ställt utom allt rimligt tvivel att våldtäkten faktiskt har skett.

Jag har inga åsikter gällande fallet då jag inte var på plats när det hände och det inte finns några dokumenterade bevis för ett eller annat. Hade det funnits en inspelning så hade det ju funnits bevis för det ena eller andra.

Falsk tillvitelse = mycket allvarligt brott?
Skojar du nu eller?
Langa fram en handfull brottsmål där falsk tillvitelse gett ett märkbart straff som på riktigt kan klassas som mycket allvarligt...
Lägg ner.

Och vad rätten anser är ställt utom allt rimligt tvivel ger jag precis INGENTING för. Rätten precis som riksdagshuset och allt annat som är finansierat med skattepengar är fullständigt infiltrerat med "obehöriga" och har således ingen som helst trovärdighet.

Den dagen vi lever i ett land där sunt bondförnuft och skäligt skattetryck i förhållande till vad vi får för pengarna så lovar jag att omvärdera mina åsikter.
Fram tills dess kan du köra upp dina rimliga tvivel, mycket allvarliga brott och vinklade (partiska) inlägg i röven.
Citera
2021-05-23, 20:36
  #1137
Avstängd
Fittslickar o fingerpullarmassören blev även dömd i hovrätten - trots advokat Arwidssons påstående
om motsatsen
Citera
2024-04-10, 17:32
  #1138
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Nej, du har inte haft ett enda relevant inlägg i tråden. Jag är nöjd bara av att ha klargjort för andra hur fel du har. Att du inte kan skilja på sexköp och våldtäkt är bara tragiskt.
Skrämmande resonemang eller hur? Man undrar hur många han själv våldtagit när ribban är så låg och diffus. Vanligare än man tror i samhället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback