Citat:
Ursprungligen postat av
staniola
Lite sent svar, men batonghändelsen handlar om en incident dagen innan. Berättade jag inte att jag har säkra källor från närvarande personer? En person i psykos saknar självinsikt och kan inte fatta beslut som en psykiskt frisk person. Nej, om en polis blir skjuten som i Malexandermorden, då är det polisen som är offret och Jackie kan stanna där han är för resten av livet. Jag bryr mig inte. Idag i Vetlanda, hade vi däremot en utbildad polis, istället för en som inte kan sikta på benen, vilket var fallet i Eksjö. En ung människa som inte skadat någon annan skjuts i magen. Nej, det har jag svårt att som empat och medmänniska acceptera.
Detta var också en "batonhändelse". Sluta skriv en massa skit du inte har en aning om.
"Den skjutne mannen, som var i 25-årsåldern, avled av sina skador.
Han skulle gripas som misstänkt för att ha slagit sönder fönsterrutor på ett bostadshus, när den våldsamma situationen uppstod. Polisen som sköt uppger att mannen tagit hans batong och använde den som tillhygge. Polismannen var rädd att bli ihjälslagen.
En åklagare som utrett händelsen bedömer att polismannen agerade i nödvärn. Det dödande skottet avlossades på cirka en och en halv meters håll."