2020-12-28, 23:32
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vi får tacka för ett praktexempel på en välutbildad persons slutledningsförmåga.



Du måste ju vara både blind och döv om du inte sett vad akademikerna ställt till med när det gäller samhällsklimatet och hur det rent praktiskt fungerar i Sverige.

Men håller vi oss till saken berör du en fråga som är intressant även här. Har samhället helt tagit på sig ansvaret för den här personen bör även ansvariga läkare, vård och boendens chefer och andra akademikers agerande granskas. Personen hade flyttats runt mycket, lever det aktuella boendet upp till hans behov? skulle han kanske haft slutenvård? Vilka mediciner har han fått? etc

Han tycks ha varit i samhällets omvårdnad och en representant från samhället avslutar hans liv. Någonstans i denna kedja tycks något gått riktigt snett.

En annan sak som man kan reflektera över är varför inte Polis på en så liten ort känner till redan på förhand eller snabbt kan se vad det rör sig om för boende.



Vad exakt är det för inlägg du hänvisar till där det är klarlagt att han gick till anfall och att polisen sköt varningsskott? Och på vilket sätt och med vilken beslutsamhet gick han till anfall? Jag skummade i genom tråden men vad jag kan se är händelseförloppet lite oklart.



Du gör två grova antaganden här som du inte vet ett skit om, varav ett dessutom är förtal. Jag hade varit beredd att ta ganska mycket stryk. Inte för att jag tror mig vara varken godare eller modigare än någon annan utan mest för att jag tror att jag nog skulle lida mer psykiskt av att bevittna en avrättning på nära håll än att få lite fysiska skador. Sen kan jag nog i ett större perspektiv tycka att det är värt att ta vissa risker för att rädda en annan människas liv. I synnerhet om man valt ett yrke där det från dag ett bör te sig ganska klart att risker finns och mod krävs.



Var han som det påstås "färgad", för att uttrycka sig korrekt?



Det skulle vara intressant att se statistik för polisskjutningar i förhållande till kön. När det gäller ursprung tror jag du har fel, jag känner mig ganska övertygad om att poliser med utländskt ursprung snarare i så fall går in i situationer med lite mer mod dvs väntar något längre med att dra pistolen.

Det klokaste inlägget i den här sandlådenivåtråden.

Om man bortser alla inlägg som mer ser ut som en chatt mellan några stycken, är det inte många inlägg som man faktiskt får ut något av vad det gäller fallet. Och i flera stycken dyker det upp något, ex en batong, men ingenting om var det nämnts.
Citera
2020-12-28, 23:47
  #446
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Vart framkommer det att kulfångaren är av afrikans börd?

I tråden. Först hette han Jesper, sen vart han Somalier och än så länge Eritrean. Eller som vissa vill, ifrån Östafrika. Och nej, ingen tror att han tuggat hund trots att han bodde på hem.
Han drack öl, för det gör de flesta i Eritrea. ( jag är skeptisk)
Citera
2020-12-29, 00:09
  #447
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Om du läser din posthistorik så förstår du. Om inte sök hjälp.
Om du inte vet vad DU diskuterar så var tyst,snälla.
Julen tog slut i Lördags för mig.
Så gott nytt..

Gott nytt år. kan vi enas om att sluta skriva till varandra?
Du kan få det sista ordet om du vill
Citera
2020-12-29, 00:10
  #448
Medlem
bigbossjonass avatar
Har inte läst tråden och mina sympatier med den ihjälskjutne är exakt 0! Hade det vart mig han försökte göra inbrott hos hade inte snuten haft ihjäl! Att några sossar hade gråtit över det eller att staten hade låst in mig en stund är knappast av någon betydelse!


Alla som gör avskyvärda brott förtjänar dödstraff!
Citera
2020-12-29, 09:11
  #449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
"En man sköts inatt till döds av polis vid ett inbrottsförsök.

vid 3-tiden inatt larmades polisen till en adress i Eksjö med anledning av ett pågående inbrott. En man slog sönder rutor på en fastighet. I samband med gripandet sköt polisen verkanseld. Mannen träffades av skotten och fördes till sjukhus, men dog senare av sina skador.

Händelsen har enligt rutin anmälts till Särskilda åklagarkammaren och ärendet ska nu utredas. Poliserna ska inte ha skadats fysiskt vid händelsen"

Ganska litet samhälle i Småland. Någon som vet vem BO är?


https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/man-ihjaelskjuten-av-polis-vid-inbrott.tyoF9zeIp
Nu börjar det hända grejer manifestation mitt i pandemitider i Eksjö är på gång. Sa dom nyss på Sveriges Radio P4 Jönköping.
Citera
2020-12-29, 09:25
  #450
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Det vi kan hoppas på är att det var en blatte.Många sköna kronor i besparade bidrag och en blatte mindre! Bra gjort av snuten om det var en afrikan.

Nu återstår bara det sista problemet. Landhöjningen. Våtmarkerna har varit utdöende i Eksjö området i decennier, på flera sätt.
Citera
2020-12-29, 11:06
  #451
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Märkligt att du inte kom med en relevant frågeställning ,men redan har en åsikt om etnicitet,brott och straff,mental sjukdom,och IQ?
Har du kunnnat utröna allt detta från en 5 meningar lång trådsdiskussion jag har haft eller går du mest på känsla?
Sist men inte minst. Vad fan snackar du om? Vad har något av det du skriver, för betydelse för min egen del?
OnT:
Förväntar du dig ett seriöst svar tillbaka?
För du tillskriver mig åsikter jag aldrig någonsin företräder.
Som du skrev tidigare,

Citat:
Gärningsmannen är från Östafrika. Bodde på behandlingshem i Eksjö
Det rörde sig inte om pågående inbrott.
Hade nån slags psykos”

Mår du bra? Du verkar vilja byta ämne när du ställs inför faktum.
Citera
2020-12-29, 11:11
  #452
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Afrikan-manifestation= kaos

Eller är det snälla Svenska kvinnor som ska ut o glänsa i nya kjolen?
Nästa generations Soc arbetare?

Hoppas det filmas.
Jisses, neger får psykbryt, slår sönder rutor och anfaller anländande ordningsmakt. Skjuts av polis efter varningsskott, avlider och får manifestation.

Är det boendets brukare som skall ha luciatåg för den skjuten eller är det självhatande grönhåriga batikhäxor som skall försvara negern?
Citera
2020-12-29, 11:17
  #453
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Jisses, neger får psykbryt, slår sönder rutor och anfaller anländande ordningsmakt. Skjuts av polis efter varningsskott, avlider och får manifestation.

Är det boendets brukare som skall ha luciatåg för den skjuten eller är det självhatande grönhåriga batikhäxor som skall försvara negern?

Det är nog det sistnämnda. Och den ovan du citerat som sjärtgosse.
Citera
2020-12-29, 11:19
  #454
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vi får tacka för ett praktexempel på en välutbildad persons slutledningsförmåga.

Vad exakt är det för inlägg du hänvisar till där det är klarlagt att han gick till anfall och att polisen sköt varningsskott? Och på vilket sätt och med vilken beslutsamhet gick han till anfall? Jag skummade i genom tråden men vad jag kan se är händelseförloppet lite oklart.

Du gör två grova antaganden här som du inte vet ett skit om, varav ett dessutom är förtal. Jag hade varit beredd att ta ganska mycket stryk. Inte för att jag tror mig vara varken godare eller modigare än någon annan utan mest för att jag tror att jag nog skulle lida mer psykiskt av att bevittna en avrättning på nära håll än att få lite fysiska skador. Sen kan jag nog i ett större perspektiv tycka att det är värt att ta vissa risker för att rädda en annan människas liv. I synnerhet om man valt ett yrke där det från dag ett bör te sig ganska klart att risker finns och mod krävs.
Att kalla polisens insats för avrättning är så tragiskt sjukt.

Inte ens du kan väl tycka att polisen skall stå och ta emot ett anfallande psykfall? Eller du gör kanske det förresten?

Om man i mörker anfaller poliser så får man räkna med att käka bly.

Du är alltid lika trång i hjärnan. Läs tråden ditt jävla mongo,

Ja, du är ett riktigt tragiskt psykfall! Alla dina inlägg berättar om ett galet psykbryt i tragiskt förfall. Läs vad andra skriver om dig!

Jag tycker du skall anmäla mitt förtal av dig! Verkligen!
Citera
2020-12-29, 14:48
  #455
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Som du skrev tidigare,



Mår du bra? Du verkar vilja byta ämne när du ställs inför faktum.

Jag mår inte bra. Och verkar vilja byta ämne därför att du ställt mig inför faktum
Citera
2020-12-29, 15:24
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Att kalla polisens insats för avrättning är så tragiskt sjukt.

Inte ens du kan väl tycka att polisen skall stå och ta emot ett anfallande psykfall? Eller du gör kanske det förresten?

Om man i mörker anfaller poliser så får man räkna med att käka bly.

Du är alltid lika trång i hjärnan. Läs tråden ditt jävla mongo,

Ja, du är ett riktigt tragiskt psykfall! Alla dina inlägg berättar om ett galet psykbryt i tragiskt förfall. Läs vad andra skriver om dig!

Har du sett en människa bli skjuten och falla ner några meter framför dina fötter någon gång? Förutom tragedin att människan mister livet är det en bild som sitter fastnaglad i hjärnbarken resten av ditt liv. En scen som, varken du vill eller inte, kommer återupplevas gång på gång, som du inte kan styra över och det är ingen trevlig syn. Pistolskottet, ångesten i ögonen, ljudet av kroppen som dunsar till marken, den totala tystnaden därefter..

Vad jag kan se i din posthistorik är du en man som jagat i 30år dvs du är alltså minst 46år gammal och sitter och pratar om en dödsskjutning som om det var luftgevärsskytte på gröna lund, psykisk sjukdom på ett sätt som inte ens är acceptabelt i ett civiliserat samhälle hos 7åriga barn på en skolgård och om "negrer" med ord som får vilken batikhäxa som helst att framstå som vettig i jämförelse.

Det är ganska uppenbart vem av oss det är som behöver skärpa till sig och växa upp. Skrämmande dock att dårar som du får ha tillgång till en full vapenarsenal.


Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Vi kan också tala om den ingående IQ'n (70?) hos negern och kanske lägga till psykisk sjukdom och då kan kanske t o m du räkna ut hur resultatet ser ut?

Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Om du läst tråden hade du sett att psykfallet gick till anfall emot poliserna. Det sköt varningsskott, efter det sköts verkanseld.

Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Jisses, neger får psykbryt, slår sönder rutor och anfaller anländande ordningsmakt. Skjuts av polis efter varningsskott, avlider och får manifestation.

Jag frågar igen vad du har för källor? Vet du att han gick till anfall, att han var psykiskt sjuk och fick psykbryt eller är det som du skriver i posten ovan att han "kanske" led av psykisk sjukdom.

Jag i frågasätter inte att det var så, jag vill bara veta exakt var du fått uppgiften i från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in