Citat:
Vi får tacka för ett praktexempel på en välutbildad persons slutledningsförmåga.
Du måste ju vara både blind och döv om du inte sett vad akademikerna ställt till med när det gäller samhällsklimatet och hur det rent praktiskt fungerar i Sverige.
Men håller vi oss till saken berör du en fråga som är intressant även här. Har samhället helt tagit på sig ansvaret för den här personen bör även ansvariga läkare, vård och boendens chefer och andra akademikers agerande granskas. Personen hade flyttats runt mycket, lever det aktuella boendet upp till hans behov? skulle han kanske haft slutenvård? Vilka mediciner har han fått? etc
Han tycks ha varit i samhällets omvårdnad och en representant från samhället avslutar hans liv. Någonstans i denna kedja tycks något gått riktigt snett.
En annan sak som man kan reflektera över är varför inte Polis på en så liten ort känner till redan på förhand eller snabbt kan se vad det rör sig om för boende.
Vad exakt är det för inlägg du hänvisar till där det är klarlagt att han gick till anfall och att polisen sköt varningsskott? Och på vilket sätt och med vilken beslutsamhet gick han till anfall? Jag skummade i genom tråden men vad jag kan se är händelseförloppet lite oklart.
Du gör två grova antaganden här som du inte vet ett skit om, varav ett dessutom är förtal. Jag hade varit beredd att ta ganska mycket stryk. Inte för att jag tror mig vara varken godare eller modigare än någon annan utan mest för att jag tror att jag nog skulle lida mer psykiskt av att bevittna en avrättning på nära håll än att få lite fysiska skador. Sen kan jag nog i ett större perspektiv tycka att det är värt att ta vissa risker för att rädda en annan människas liv. I synnerhet om man valt ett yrke där det från dag ett bör te sig ganska klart att risker finns och mod krävs.
Var han som det påstås "färgad", för att uttrycka sig korrekt?
Det skulle vara intressant att se statistik för polisskjutningar i förhållande till kön. När det gäller ursprung tror jag du har fel, jag känner mig ganska övertygad om att poliser med utländskt ursprung snarare i så fall går in i situationer med lite mer mod dvs väntar något längre med att dra pistolen.
Du måste ju vara både blind och döv om du inte sett vad akademikerna ställt till med när det gäller samhällsklimatet och hur det rent praktiskt fungerar i Sverige.
Men håller vi oss till saken berör du en fråga som är intressant även här. Har samhället helt tagit på sig ansvaret för den här personen bör även ansvariga läkare, vård och boendens chefer och andra akademikers agerande granskas. Personen hade flyttats runt mycket, lever det aktuella boendet upp till hans behov? skulle han kanske haft slutenvård? Vilka mediciner har han fått? etc
Han tycks ha varit i samhällets omvårdnad och en representant från samhället avslutar hans liv. Någonstans i denna kedja tycks något gått riktigt snett.
En annan sak som man kan reflektera över är varför inte Polis på en så liten ort känner till redan på förhand eller snabbt kan se vad det rör sig om för boende.
Vad exakt är det för inlägg du hänvisar till där det är klarlagt att han gick till anfall och att polisen sköt varningsskott? Och på vilket sätt och med vilken beslutsamhet gick han till anfall? Jag skummade i genom tråden men vad jag kan se är händelseförloppet lite oklart.
Du gör två grova antaganden här som du inte vet ett skit om, varav ett dessutom är förtal. Jag hade varit beredd att ta ganska mycket stryk. Inte för att jag tror mig vara varken godare eller modigare än någon annan utan mest för att jag tror att jag nog skulle lida mer psykiskt av att bevittna en avrättning på nära håll än att få lite fysiska skador. Sen kan jag nog i ett större perspektiv tycka att det är värt att ta vissa risker för att rädda en annan människas liv. I synnerhet om man valt ett yrke där det från dag ett bör te sig ganska klart att risker finns och mod krävs.
Var han som det påstås "färgad", för att uttrycka sig korrekt?
Det skulle vara intressant att se statistik för polisskjutningar i förhållande till kön. När det gäller ursprung tror jag du har fel, jag känner mig ganska övertygad om att poliser med utländskt ursprung snarare i så fall går in i situationer med lite mer mod dvs väntar något längre med att dra pistolen.
Det klokaste inlägget i den här sandlådenivåtråden.
Om man bortser alla inlägg som mer ser ut som en chatt mellan några stycken, är det inte många inlägg som man faktiskt får ut något av vad det gäller fallet. Och i flera stycken dyker det upp något, ex en batong, men ingenting om var det nämnts.