2020-12-23, 00:10
Medlem
jugbandbluess avatar
finns det något förutom jakobssons?
Citera
2020-12-23, 00:20
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
finns det något förutom jakobssons?

Öppna dosan och krydda i lite kanel istället. Har aldrig gjort det själv men ju mer jag tänker på det så vill jag nästan göra det.
Citera
2020-12-23, 00:53
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Öppna dosan och krydda i lite kanel istället. Har aldrig gjort det själv men ju mer jag tänker på det så vill jag nästan göra det.

Intressant!
Ska testas imorgon!
Citera
2020-12-23, 07:44
Medlem
avskum1982s avatar
Jag gör eget. Brukar ta ca 200g lössnus och blanda i nejlika, kanel, pomeransskal och kardemumma. Börja med bara tippen på en tesked av varje krydda, blanda runt, lukta och smaka. Krydda mer om du tycker det behövs, sen bara fortsätta krydda försiktigt tills du är nöjd.
Ev kan en liten tesked vatten behövas tillsätta då kryddorna suger åt sig lite fukt.

Låt gärna snuset bli rumstempererat innan du blandar i kryddorna då kallt snus har en tendens att dofta väldigt milt.

God jul(esnus)!
Citera
2020-12-25, 15:07
Medlem
Mr.Velocitys avatar
Det var dåligt med julesnus i år! Enda jag har sett är Jakobsson's Glögg & Kanel Portion. En jul för några år sedan köpte jag Jakobsson's julsnus lös. Det var otroligt gott, och jag hoppas att detta goda snus någon gång återkommer men man ska nog inte hoppas för mycket.
Citera
2020-12-27, 07:06
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Velocity
Det var dåligt med julesnus i år! Enda jag har sett är Jakobsson's Glögg & Kanel Portion. En jul för några år sedan köpte jag Jakobsson's julsnus lös. Det var otroligt gott, och jag hoppas att detta goda snus någon gång återkommer men man ska nog inte hoppas för mycket.

Ja den är väl den enda som fanns kvar när nordströmmen/offroad julesnus försvann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in