Citat:
Ursprungligen postat av
Impalo28
Hallå Flashback!
Skulle behöva lite hjälp/tips/råd från er experter..
Det är så att jag har strulat till det så inot helvete. Har 325.000kr i skulder, nybliven farsa och lånen uppgår till 6750kr månaden! Vet att man kan samla alla lån och krediter men idiot som jag är så har jag samlat på mig 3 lån och gjort förfrågningar från lendo. Men istället för att gå in och välja bank så har jag gjort en förfrågan på varje tips de skickade ut vilket har resulterat i att jag har dragit på mig 18st UC förfrågningar och nu har jag ingen chans över huvud taget att ta ett samlarkort och sänka räntan.
Info av min ekonomi.
Inkomst:22.000kr efter skatt
Lån 1: 25.000kr
Lån 2. 250.000kr
Lån 3 50.000kr
Jag har bränt allting på ren konsumtion och en hel del spel ( ja jag är spelberoende) men har stängt av mig sedan 5 månader tillbaka och inte spelat nånting sen dess ( vilket känns skönt)
Finns det fler som sitter i samma båt eller har någon några tips på hur man kan göra? När kommer jag kunna söka lån igen för att försöka sänka räntan/ samla lån?
Sälj saker med värde över 100:- Dvs bil, tv, datorer, kläder och andra konsumtions saker.
Betala de dyraste lånen rakt av med pengarna. Det svider men det är enda sättet att komma ur djupet.
Jobba även extra, kolla in möjligheterna att få löneökning. Gå igenom försäkringar och leta reda på billigare an de du har. skippa TV abonnemang (du har ju redan sålt TV'n) Se över internet kostnaderna/telefonkostnaderna.
Kom ihåg.. det är inte höga inkomster man blir rik av utan låga utgifter..