Citat:
Ursprungligen postat av
Moses666
Hej
Gillar ju att teckna och rita en hel del och tänkte försöka mig på ritplatta.
Men vad har ni för erfarenheter?
Är iPad pro eller wakom det bästa valet?
Vill att den ska fungera för det jag gör samt även kunna vara uppkopplad mot internet för att googla etc.
Wakom är, vad jag förstått, tvungen att ha uppkoppling med dator genom usb för att ha internet åtkomst eller har jag fel?
Avskyr Apple men om det är det sta valet denna gången får jag helt enkelt acceptera det ödet.
Nej ! Det heter Wacom och det beror på vad du menar med ritplatta , Ipad pro är knappast i toppen hur du en vrider och vänder på det.
Det finns ritplattor som är ungefär som en mus fast ritplatta kopplad till datorn och så finns det ritplattor som har egen skärm och programvara ungefär som en surfplatta men specialinriktade på just rita . (har ingen aning om du kan surfa och sån skit)
Titta på wacom cintiq så förstår du vad jag menar.
Jag ritar själv på en Samsung surfplatta som inte alls är så speciellt vass då den har dåligt med ram (2gb) men det går såklart ändå att rita men kan inte använda för många lager och sånt , använder autodesk sketchbook som även finns en variant till mobiler.
Jag hade köpt en wacom cintiq om jag visste att jag kommer fortsätta rita som jag gör, tycker inte det är ett impulsköp.
Allt babbel om internet får mig att tro du ändå bara vill ha en surfplatta after all.