2020-12-20, 19:32
Medlem
Bakgrunden är att jag tyckte att sexarbetare borde ha ett starkt fack som kan tillvarata våra intressen, det fick Fuckförbundet att gå i taket. Sådant vill inte sexarbetare ha, sa dom. Jag har hört att de ger sig på sexarbetare som inte har åsikter som Fuckförbundet delar. Mig gav de sig på direkt, när jag menade att dom borde göra mer för sexarbetare. De negativa saker som jag har hört om dem, fick mig att undra om det är fler som har upplevt Fuckförbundet som mindre bra eller direkt dåligt.
Citera
2020-12-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexworker
Den information som jag har fått från en tongivande företrädare från ditt före detta förbund är, att det inte läggs kraft på lagändring, som du påstår att ni har arbetat för. Det är ingen fråga som är viktig. Eftersom det enligt samma källa "är skadligt för sexarbetare att försöka få till en lagändring" . Som fd styrelseledamot intygar du nu precis det som jag har hört av andra sexarbetare. Inre meningsskiljaktigheter, som kan vara det som har gått ut över dem som har flytt från er.
Tack för svaret!

Fuckförbundet har alltid jobbat för lagändringar och det har stått i vår värdegrund samt som information innan man skickar in medlemsansökan. Om du har fått information som strider mot det så är det ej av någon som kan företräda Fuckförbundet.

Det har ej varit några ”inre meningsskiljaktigheter” inom Fuckförbundet då (som jag skrev ovan) det stått klart i vår värdegrund vad organisationen jobbat för. De som har ”flytt från” fuckförbundet vet jag inte vilka du pratar om... speciellt då Fuckförbundet inte varit en aktiv organisation på månader...

Jag tycker dock det är ganska uppenbart att du ej har någon större inblick i varken fuckförbundet eller sexarbetarrörelsen (eller sexarbete alls för den delen) så mitt bästa tips är att gå och käka en clementin och googla lite haha!

God jul 🎄// C
Citera
2020-12-21, 06:56
Medlem
PprQqns avatar
Jag är inte alls insatt och känner ingen av de andra i förbundet, men jag har läst mailen från förbundet och medlemma. Där står mycket. Så all min info kommer alltså från mail och öppna brev. Jag vet inget om spelet bakom kulisserna.

Det var tydligen ett försök till maktövertagande av Emma von Linné tidigare i år under sommaren. Hon är vad jag förstått grundare eller en av grundarna.

Hon bestämde helt oväntat att hon skulle ta kontrollen över förbundet, att förbundet bara fick jobba med vissa frågor och att förbundet skulle sättas i lockdown. Hon bestämde också att vissa medlemmar skulle kastas ut ur förbundet. Hon lyckades också medvetet eller omedvetet publicera alla medlemmars mailadresser i ett mail och röjde på så vis namnen på vissa sexsäljares identitet.

Detta ledde så klart till protester och ett extra insatt årsmöte i september där en tillfällig styrelse valdes i väntan på det ordinarie årsmötet nästa år.

Jag har just nu inte tid att göra ett längre inlägg kring detta, men ska försöka sammanställa lite mer info någon gång under den här veckan med skärmdumpar på mailen.

Hur gör jag för att lägga in bilder här på Flashback?
Citera
2020-12-21, 07:05
Medlem
PprQqns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaraV
Fuckförbundet har alltid jobbat för lagändringar och det har stått i vår värdegrund samt som information innan man skickar in medlemsansökan. Om du har fått information som strider mot det så är det ej av någon som kan företräda Fuckförbundet.

Det har ej varit några ”inre meningsskiljaktigheter” inom Fuckförbundet då (som jag skrev ovan) det stått klart i vår värdegrund vad organisationen jobbat för. De som har ”flytt från” fuckförbundet vet jag inte vilka du pratar om... speciellt då Fuckförbundet inte varit en aktiv organisation på månader...

Jag tycker dock det är ganska uppenbart att du ej har någon större inblick i varken fuckförbundet eller sexarbetarrörelsen (eller sexarbete alls för den delen) så mitt bästa tips är att gå och käka en clementin och googla lite haha!

God jul 🎄// C

Nu hittar du på eller ljuger. Kanske båda.

Självklart har det varit inre meningsskiljaktigheter. Sommarens och höstens mail plus det extrainsatta årsmötet talar sitt tydliga språk.

Det kommer bevis i form av skärmdumpar på mailen senare i veckan.
Citera
2021-01-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PprQqn
Nu hittar du på eller ljuger. Kanske båda.

Självklart har det varit inre meningsskiljaktigheter. Sommarens och höstens mail plus det extrainsatta årsmötet talar sitt tydliga språk.

Det kommer bevis i form av skärmdumpar på mailen senare i veckan.

Hur blev det med skärmdumparna?

Folket förtjänar att veta vad Emma och hennes flygande apor ställt till med.
Citera
2021-01-07, 16:17
Medlem
Nu har Emma upptäckt den nya organisationen red umbrella som tydligen är de andra medlemmarna från fuckförbundet.
Det är nu de där skärmdumparna skulle passa fint.
Citera
2021-01-08, 07:45
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaVanSinne
Nu har Emma upptäckt den nya organisationen red umbrella som tydligen är de andra medlemmarna från fuckförbundet.
Det är nu de där skärmdumparna skulle passa fint.
Vad händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in