Jag är inte alls insatt och känner ingen av de andra i förbundet, men jag har läst mailen från förbundet och medlemma. Där står mycket. Så all min info kommer alltså från mail och öppna brev. Jag vet inget om spelet bakom kulisserna.
Det var tydligen ett försök till maktövertagande av Emma von Linné tidigare i år under sommaren. Hon är vad jag förstått grundare eller en av grundarna.
Hon bestämde helt oväntat att hon skulle ta kontrollen över förbundet, att förbundet bara fick jobba med vissa frågor och att förbundet skulle sättas i lockdown. Hon bestämde också att vissa medlemmar skulle kastas ut ur förbundet. Hon lyckades också medvetet eller omedvetet publicera alla medlemmars mailadresser i ett mail och röjde på så vis namnen på vissa sexsäljares identitet.
Detta ledde så klart till protester och ett extra insatt årsmöte i september där en tillfällig styrelse valdes i väntan på det ordinarie årsmötet nästa år.
Jag har just nu inte tid att göra ett längre inlägg kring detta, men ska försöka sammanställa lite mer info någon gång under den här veckan med skärmdumpar på mailen.
Hur gör jag för att lägga in bilder här på Flashback?