2020-12-20, 00:10
Medlem
Ett litet mysterium. Denna tråd skulle passa i en mängd olika forum och passar egentligen inte i något. Vi provar här men flytta gärna om det behövs.

Min teori är att följande är någon lite störd och uttråkad människa med multipla konton.
Men kan det vara en 4chan meme?
Finns det kötbullar i Nordkorea och hur djupt går det här?

Börja med att kika:
https://www.google.com/maps/place/Em...921602!9m1!1b1

Recensionerna tycks gå runt kring köttbullar, hungern i Nordkorea och huruvida de är gjorda av hund eller ej.

Först trodde jag att det var någon som började det och att det bara har fortsatt, att folk tyckt att det lät kul och att man skrivit vidare på det helt enkelt.

Men vid en närmare djupdykning så tycks skrivstilen vara likartad över kontona. Lite smått autistiskt, narcissistiskt och med mytomanvibbar.

Nästan av de som publicerad recensioner om den svenska ambassaden i Nordkorea har också publicerat likartade, udda, uppenbart falska recensioner på ett dussin eller fler andra platser i världen.

Men har inte Google koll på sånt här? Har man inte pejl på spammare? Om det här var en person som bara skapade konton och la upp löjliga recensioner, borde den inte ha fallit bort redan? Bannad?

Tänk om det finns köttbullar i Nordkorea, tänk om de är goda. Tänk om de är gjorda av hund!

Eller tänk om de är äckliga.

Ja, tänk egentligen bara.
Senast redigerad av Diskussionen 2020-12-20 kl. 00:12.
Citera
2020-12-20, 00:16
Medlem
sommarlovs avatar
Tror allt är ett skämt.
Var det inte här som folk upptäckte att det gick bra att skriva recensioner om ställen i Nordkorea, och folk skulle skoja till det mer och mer?!
Citera
2020-12-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen

Men har inte Google koll på sånt här? Har man inte pejl på spammare? Om det här var en person som bara skapade konton och la upp löjliga recensioner, borde den inte ha fallit bort redan? Bannad?

Går att flagga recensioner som olämpliga. Då tar google bort dem.
Citera
2020-12-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tror allt är ett skämt.
Var det inte här som folk upptäckte att det gick bra att skriva recensioner om ställen i Nordkorea, och folk skulle skoja till det mer och mer?!

Jag trodde det också. Men det verkar för mig vara mer maniskt alternativt långsiktigt. Återigen, kika på dessa konton och kika på bredden av udda recensioner, i Nordkorea men också världen över. De leder till ännu fler konton, etc.

Mina pengar är att någon smått störd person sitter bakom allt men hur den inte åkt dit än förstår jag inte, eller för den delen vad den får ut av det.

Klicka på den där James Chadwick och personen -- under, väldigt lika varandra i sättet de skriver.
Citera
2020-12-29, 21:42
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Kan man göra recensioner av vad som helst eller måste man inte bli flaggad som man varit där med GPS koordinater?

Borde inte vara omöjligt att spoofa om det senare stämmer men ger isf en fingervisning om att man måste besitta en viss teknisk kompetens isf.

Ser i vilket fall ut som trollkonton med bajshögar och annat som avatarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in