Citat:
Ursprungligen postat av
vectorm12
Frugan googlade på sitt namn för någon vecka sedan och upptäckte i samband med det en massa sökresultat på clickbate-sidor.
D.v.s. där rubriken är sex / hairy pussy / cougar fating o.s.v. och sedan i underrubriken innehåller en massa random text och sedan med hennes namn och adress.
Personligen har jag aldrig sett liknande från Google tidigare och det är heller inget som dyker upp på Bing eller DuckDuckGo.
Länkarna raderas efter att jag rapporterar dem till Google men nya resultat dyker upp i samma takt som de gamla raderas, så de genereras ju uppenbarligen automatiskt.
Min fråga är om någon här inne har sett något liknande och vad man eventuellt kan göra för att slippa dessa resultat?
Jag har funderat på den där ”right to be forgotten”-funktionen men hittar i princip ingen vettig information hos Google om saken.
Kontakta Ratsit först, när Ratsit tar bort dina uppgifter, försvinner ditt man också från Google om ca 2 veckor. Ratsit meddelar dig om det när ditt namn tas bort från deras webbsida.