Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-15, 01:56
Avstängd
Professorn i ekonomi, Nouriel Roubini skriver:

Efter stormen i USA: s huvudstad är president Donald Trump desperat efter en utgångsramp som kommer att bevara både hans bräckliga ego och hans framtida politiska inflytande. Tyvärr lämnar den konstigheten honom med några andra alternativ än att främja ännu mer kaos både hemma och utomlands.

NEW YORK - Huruvida stormningen av USA: s huvudstad var ett försök till kupp, ett uppror eller ett angrepp på demokrati är bara en fråga om semantik. Det som är viktigt är att våldet syftade till att spåra en legitim maktövergång till förmån och på uppdrag av en farlig galning. President Donald Trump, som aldrig har dolt sina diktatoriska ambitioner, bör nu avlägsnas från makten, utestängas från offentligt ämbete och åtalas för höga brott.
Citera
2021-01-15, 02:02
Avstängd
"Utöver hans valrelaterade brott är Trump också skyldig till en hänsynslös bortse från folkhälsan. Han och hans administration bär mycket av skulden för den massiva dödsantalet COVID-19 i USA, som endast står för 4% av den globala befolkningen men 20% av alla dödsfall i coronavirus.

En gång en fyr för demokrati, rättsstatsprincipen och god samhällsstyrning, ser USA nu ut som en bananrepublik som är oförmögen att kontrollera antingen en smittsam sjukdom - trots att de spenderar mer på hälso- och sjukvård per capita än något annat land - eller mobbar uppmuntrade av en wannabe diktator. Auktoritära ledare runt om i världen skrattar nu åt USA och hånar av amerikansk kritik av andras politiska misshandel. Som om skadorna på USA: s mjuka makt de senaste fyra åren inte var enorma nog har Trumps misslyckade uppror undergrävt USA: s ställning ännu mer.

Ännu värre, även om den valda presidenten Joe Biden kommer att invigas om ungefär en vecka, är det gott om tid för Trump att skapa mer kaos. Högergående miliser och vita supremacister planerar redan fler handlingar av protest, våld och raskrig i städer över hela USA. Och strategiska rivaler som Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea kommer att försöka utnyttja kaoset genom att sådd desinformation eller starta cyberattacker, inklusive potentiellt mot kritisk amerikansk infrastruktur."
Citera
2021-01-15, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vem det var som var rasist? Woodrow Wilson.
Men han gjorde mycket bra också som du kanske ska ta och läsa på om.
Eller nej det gör du ju inte för du vill ju bara dra upp skiten.
En man född 1856 i USA har nog en del i garderoben...

Vi kan väl ta alltihop.
Woodrow Wilson, född 28 december 1856 i Staunton i Virginia, död 3 februari 1924 i Washington D.C., var en amerikansk politiker (demokrat) och statsvetare. Han var guvernör i New Jersey 1911 och USA:s president åren 1913–1921. Han mottog Nobels fredspris 1919, och blir ofta placerad högt i sammanställningar över de främsta amerikanska presidenterna.

Bland Wilsons mest minnesvärda åtgärder hör bildandet av en federal riksbank, införandet av direkta val till USA:s senat, federal rassegregering, federal inkomstskatt och kvinnlig rösträtt i hela USA, samt inträdet i första världskriget.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Woodrow_Wilson

Sen har vi hans roll vid fredsförhandlingarna i Versailles men det vill du inte ska komma ut heller.
Nej, precis som sådana som du vägrar acceptera att Trump är den förste president sedan Jimmy Carter att inte starta några eller skala upp existerande krig, eller att Trump fått ekonomin att blomstra, arbetslösheten att gå ned, att ha ordnat den lägsta arbetslösheten bland svarta i mannaminne, att ha stoppat outsourcingen av dem amerikanska industrin, att ha stoppat vansinniga EU-förslag som TPP som skulle ha gett storbolagen i princip oinstränkt makt och vara höjda ovanför lagen på många sätt, att ha stoppat "karavanerna" från latinamerika, att ha varit den förste president som träffat och hållit formella samtal med Nordkoreras ledare, att ha varit den förste president som till satt tre stycken chefsdomare på en och samma mandatperiod, ja och mycket mer. Men nej, inget av detta vill du uppmärksamma, du vill bara reducera honom till att vara en simpel "rasist". Ok, vad bra säger jag, för då kan jag svara med samma mynt och säga detsamma om Joe Biden och Woodrow Wilson, för de har en ankytning till KKK bägge två som är allt annat är ringa!
Citera
2021-01-15, 02:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, precis som sådana som du vägrar acceptera att Trump är den förste president sedan Jimmy Carter att inte starta några eller skala upp existerande krig, eller att Trump fått ekonomin att blomstra, arbetslösheten att gå ned, att ha ordnat den lägsta arbetslösheten bland svarta i mannaminne, att ha stoppat outsourcingen av dem amerikanska industrin, att ha stoppat vansinniga EU-förslag som TPP som skulle ha gett storbolagen i princip oinstränkt makt och vara höjda ovanför lagen på många sätt, att ha stoppat "karavanerna" från latinamerika, att ha varit den förste president som träffat och hållit formella samtal med Nordkoreras ledare, att ha varit den förste president som till satt tre stycken chefsdomare på en och samma mandatperiod, ja och mycket mer. Men nej, inget av detta vill du uppmärksamma, du vill bara reducera honom till att vara en simpel "rasist". Ok, vad bra säger jag, för då kan jag svara med samma mynt och säga detsamma om Joe Biden och Woodrow Wilson, för de har en ankytning till KKK bägge två som är allt annat är ringa!

Donald Trump Built a National Debt So Big (Even Before the Pandemic) That It’ll Weigh Down the Economy for Years
The “King of Debt” promised to reduce the national debt — then his tax cuts made it surge. Add in the pandemic, and he oversaw the third-biggest deficit increase of any president.
Citera
2021-01-15, 02:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Donald Trump Built a National Debt So Big (Even Before the Pandemic) That It’ll Weigh Down the Economy for Years
The “King of Debt” promised to reduce the national debt — then his tax cuts made it surge. Add in the pandemic, and he oversaw the third-biggest deficit increase of any president.

Källor... och inte politico eller andra demokrat styrda blaskor.
Citera
2021-01-15, 02:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Källor... och inte politico eller andra demokrat styrda blaskor.
Finns många källor:
New York(CNN Business)President Donald Trump certainly lived up to his self-proclaimed status as the King of Debt during his term in office. The national debt spiked by $7 trillion during Trump's tenure
Citera
2021-01-15, 02:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Finns många källor:
New York(CNN Business)President Donald Trump certainly lived up to his self-proclaimed status as the King of Debt during his term in office. The national debt spiked by $7 trillion during Trump's tenure

Länka källor det kan inte vara så jävla svårt eller?

https://www.google.se/amp/s/www.forb...han-obama/amp/

Fick leta källa själv.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-15 kl. 02:50.
Citera
2021-01-15, 02:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Länka källor det kan inte vara så jävla svårt eller?
Fox news 2020:
https://www.foxnews.com/politics/tru...-in-first-term
Citera
2021-01-15, 02:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Fox news 2020:
https://www.foxnews.com/politics/tru...-in-first-term

Jag hitta redan på Forbes...

Trump 5.7 mot Obamas 5.1
Citera
2021-01-15, 03:11
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump sa ju redan i somras att det skulle vara valfusk att han inte vann. Han hade knappast något bevis för det då, lika lite som bevis under valnatten. Det är fria fantasier som extremisterna vill ska vara sant. Därför blev de inhemska terrorister.

Don Jr är fullständigt bindgalen. De två äldsta sönerna och äldsta dottern får sin situation mycket förändrad nu. Deras livssituation förändras radikalt när Trump inte längre är president. OM han blir avsatt blir det ännu värre.

Han sa samma innan senaste valet och uppenbarligen var det samma fusk från gop, båda valen.
Citera
2021-01-15, 05:39
Medlem
Kafka_Gods avatar
Nu är det i alla fall bekräftat att Rudy Giuliani inte hade något ansvar i det misslyckade kuppförsöket.

Då han pratade om "Let’s have trial by combat." så var det tagit från den mycket välkända dokumentären om medeltida England som heter Game of Thrones.

Citat:
RUDY: I was referring to the kind of trial that took place for Tyrion in that very famous documentary about fictitious medieval England. When Tyrion, who is a very small man, is accused of murder. He didn’t commit murder, he can’t defend himself, and he hires a champion to defend him.

Q: Are you talking about Game of Thrones?

RUDY: 100 percent.

https://www.huffingtonpost.com.au/en...b6ffcab9627499
Citera
2021-01-15, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag minns att det var folk som blev sparkade då ja. Exakt i vilken omfattning eller hur det står sig mot Trump life matter vet jag dock inte. Någon orkar kanske göra en sammanställning.

Okej, bra det i så fall. Personligen tycker jag att det är nonsens/överdrivet att säga upp människor bara för att de tagit en selfie där de lugnt står och ler på bild inne i Kapitolium. Det verkar vara det värsta man har på en del personer, inga bilder på att de gjort våldsamt motstånd eller annat. Om folk har gjort våldsamt motstånd eller vandaliserat i byggnaden okej då förstår jag att de blir av med jobben. En till synes trevlig advokat från Texas hade inte ens varit inne i Kapitolium men hade planer på att komma in och ändå blev han sparkad pga något han skrivit på sin sociala media. https://www.youtube.com/watch?v=U0_EQExGbjw

De släpptes ju som sagt in där på ett ställe och man såg folk som lugnt och sansat gick in. Vissa gick runt, fotade byggnaden och uppförde sig närmast som turister när jag såg ett klipp. Hade jag varit där i den gruppen och uppfört mig lugnt hade jag nog inte ens anat sådana repressalier. Kalla mig naiv om man vill det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-15 kl. 06:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in