Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Har man lyckats identifiera de som är maskerade?
För som jag redan har nämnt så är ju killen som är med och filmar i allra högsta grad vänsteraktivist, detta är ju bevisat.
Jag försvarar absolut inte agerandet av dessa människor om du har läst mina tidigare inlägg utan tvärtom.
Lägger en stor del av skulden på polisen som skötte det hela dåligt.
Att det förresten gick så långt är ju något som har byggts upp där med BLM protester där man bränt ner eller länsat butiker, tagit över stadsdelar osv.
Listan kan göras oerhört långt.
Galenskapen med ett anarkiskt beteende har spridits och legitimeras där båda sidor hetsar varandra till nya "stordåd".
Oavsett politiskt läger så är man gärna med på varandras upptåg och går sida vid sida när chansen finns att man får vara med och förstöra och sprida chaos.
Det är samma sak i Sverige där man gärna slår följe oavsett politiskt läger om man får kasta sten
Istället för att prata om politisk tillhörighet så kan vi samla människorna under våldsbejakande aktivister.
Där aktivismen är en typ av livsstil.
Ja för mig är extremt odemokratiskt agerande förkastligt det oavsett vem som står bakom. Skillnaden här är ju att självaste presidenten allierat sig med extrema grupperingar som vill störa installationen av Biden.
Kan man inte acceptera valresultatet trots flera omräkningar och med otaliga överklagande som rättsligt förkastats, ja vad mer kan man göra än att acceptera valet som legitimt och gå vidare. Men det demokratiska tänker saknar ju tyvärr Trump.