2020-12-18, 20:40
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=ZLNfUG_i5Is

Giv mig ej glans, ej guld ej prakt.

Sjungen av poliskonstapel Petrus Schroderus i Uleåborg.
Citera
2020-12-18, 20:46
Bannlyst
Helvete vad bra!

Jag förberedde mig på att skälla ut TS för en värdelös länk men så är det precis tvärtom

Vackert, stämningsfullt, en riktig polis som är manlig utav bara helvete och sen kyrkan på det.

När man ser det där vill man lämna Sverige för Finland.

:
Citera
2020-12-18, 20:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Giv mig ej glans, ej guld ej prakt.

Det kan ju låta logiskt att en polisman säger kan man tycka.
Citera
2020-12-18, 21:06
Medlem
megacoolmans avatar
Mycket stämningsfullt.
Finska polisen har ännu inte blivit genuscertifierade, så män får vara manliga utan att skämmas.
Citera
2020-12-18, 21:09
Medlem
knapptriks avatar
Det här var det bögigaste jag har sett på länge.
Varför smyger en statsbetald tjockis runt i nåt kyrkliknande skjul och sjunger? Är detta på betald arbetstid?

Fan, jag trodde att finnarna lyckats stå emot USA:s och västeuropas judars kämpande för manlig dekadens. Men tydligen är det kört.
Citera
2020-12-18, 21:23
Medlem
Ta bort.
Senast redigerad av Japanskrapan 2020-12-18 kl. 21:25.
Citera
2020-12-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knapptrik
Varför smyger en statsbetald tjockis runt i nåt kyrkliknande skjul och sjunger? Är detta på betald arbetstid?

Fan, jag trodde att finnarna lyckats stå emot USA:s och västeuropas judars kämpande för manlig dekadens. Men tydligen är det kört.

Fy fan för antisemitism!
Citera
2020-12-18, 21:46
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Vi har tydligen olika uppfattning om "bögigt". Att sjunga är inte bögigt.
Citera
2020-12-18, 21:56
Medlem
Jättefint. Detta gillar jag.
Citera
2020-12-18, 22:27
Medlem
MacEbolas avatar
En stämningsfull, lättlyssnad sånginsats behagligt ackompanjerad av orgel i en avskalad miljö. Lyfter framförandet genom principen ”Less is more”. De kan det här i Finland!
Det här tycker jag att konstapeln ska vara stolt över

Så mycket bättre än knäböjande hästsvansar
Citera
2020-12-18, 23:34
Frillan och hashtagsen i slutet förstörde stämmningen men med tanke på vad svenska polisen pysslar med så är väl detta guld.
Citera
2020-12-19, 00:23
Medlem
Europes avatar
Citat:

Det är inte bögigt, tvärtom, samt det grundar sig på finsk kultur. Att du tror annorlunda är för att du är obildad, degenererad och störd. Jag skulle inte heller bli överraskad om du, med tanke på att du är störd och degenererad, även är kriminellt lagd, så att det även stack i ögonen att det är polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in