• 2
  • 3
2020-12-19, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu babblar fraggelhövdingen om nya restrektioner eller om det är nya lagar eller bara rekommendationer, som utlandssvensk så är allt med sverige så jävla absurt. Är detta verkligen på riktigt? Eller är det någon form utav The Office ironi med svensk riksdag?
När gick det så här illa?
Alla politiska områden har fullkomligt havererat, försvar, vård, skola, invandring, m,m the list goes on. Hur länge kan det här fortgå.
Kan ett yttre ingripande utav tvångsförvaltning ,kanske utav Finland vara en bra ide ett tag?
För att svara på rubriken så orkar man väl för att man måste det finns inga alternativ som skulle vara bättre, det är samma skit i samma tunna oavsett parti.
Finland är tyvärr inget bra alternativ heller det börjar mer och mer luta mot att de med iofs små steg börjar kopiera Sverige.
Däremot är Finlands folk fortfarande respektfulla mot de styrande och tar till sig vad de säger fortfarande, vilket inte kan sägas om Sveriges folk som för länge sedan har slutat lyssna och istället ignorerar, där orkar vi inte helt enkelt eftersom vi är trötta på karriärpolitikernas käbbel teater.
Citera
2020-12-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
beväpna oss och göra det som inte regeringen gör,..

och detta gratis ?

vad är det regeringen inte gör menar du?
Citera
2020-12-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Jaha. Synd för dig.

Jag har ett rätt bra liv själv. Men ledsen att höra att du inte mår bra. Du kan ju flytta. Men du är körd? Inga valmöjligheter?

On topic: Jag står ut pga bra meningsfullt arbete, trygghet, hobbies, vänner.

Finns säkert annat att göra. Men mår inte dåligt. Rätt fri ändå.

Klimatet och vädret är väl inte helt hundra.
Glöm att jag flyttar.

Det här är mitt land.
Citera
2020-12-19, 22:53
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Jamen gör det! Våga lämna ditt föräldrahem eller stödboende, gå ut öppna ögonen och se hur hemsk verkligheten är här är i ynkedomens land Sverige med världens sämsta regering som har ynkedomen himself: Stefan Röfven och pedofilälskaren : Annie Lööf som ledare som låter islamismen breda ut sig, sakta men säkert, snart blir det sju resor värre, just wait and see...

Du bor tydligen i ett pissigt område. Det gör inte vi.

Det kommer att bli som i alla andra länder i västvärlden. (typ USA).. I skitområden bor fattiglapparna, kriminella och invandrare.

Sedan så har vi resten, med dom fräscha och rika områdena med vanliga Svensson och uppåt.
Citera
2020-12-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Du bor tydligen i ett pissigt område. Det gör inte vi.

Det kommer att bli som i alla andra länder i västvärlden. (typ USA).. I skitområden bor fattiglapparna, kriminella och invandrare.

Sedan så har vi resten, med dom fräscha och rika områdena med vanliga Svensson och uppåt.

nej, jag bor jättebra i landssorten, dit ingen jävla blatte hitttar, jag mår ändå illa över hur dessa får hålla på
Citera
2020-12-20, 02:51
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
nej, jag bor jättebra i landssorten, dit ingen jävla blatte hitttar, jag mår ändå illa över hur dessa får hålla på

Sluta läsa om sånt du inte gillar att läsa om, så mår du bättre.

Mår man illa av att se svältande barn, lejon som biter zebror, bilolyckor...sluta att titta på sånna clip.

Enkelt.
Citera
2020-12-20, 10:35
Medlem
HuldumeyStones avatar
Problemet är främst vad folk gör med frustrationen de har när de tycker att deras regering är dålig. (Gäller inte bara Sverige).

Att bara gnälla och spy galla över något som inte är bra brukar inte hjälpa. Man har själv ett ansvar att förbättra det man är missnöjd med. Att gnälla är inte att ta ansvar, det är att ta på sig ”offerkofta”.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2020-12-20 kl. 10:40.
Citera
2020-12-20, 18:56
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Nu babblar fraggelhövdingen om nya restrektioner eller om det är nya lagar eller bara rekommendationer, som utlandssvensk så är allt med sverige så jävla absurt. Är detta verkligen på riktigt? Eller är det någon form utav The Office ironi med svensk riksdag?
När gick det så här illa?
Vad är din kritik? Den är lite otydlig. Menar du att det är deprimerande att vi i Sverige inte klarar av att sköta oss, utan överheten måste komma med restriktioner? Eller vad?

Citat:
Alla politiska områden har fullkomligt havererat, försvar, vård, skola, invandring, m,m the list goes on. Hur länge kan det här fortgå.
De du räknar upp styrs/sköts av offentlig sektor.
Det kommer fortgå så länge de styrs/sköts av offentlig sektor.
Man kan säga att så länge vänstern (dvs V+SD+S+Mp) har majoritet så fortsätter det.

Citat:
Kan ett yttre ingripande utav tvångsförvaltning ,kanske utav Finland vara en bra ide ett tag?
Ändring i BNP/Capita mellan 2000-2019:
Kod:
* Sverige      29%
* Finland      21.87%
* Danmark      16.65%
* Norge        13.35%
Det är väl inte uppenbart från detta att Finland är lämpligt. Det dom skulle göra är att sänka vår levnadsstandard. Få om ens någon lär uppskatta det. Hade du koll på detta?
Citera
2020-12-20, 19:03
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Jamen gör det! Våga lämna ditt föräldrahem eller stödboende, gå ut öppna ögonen och se hur hemsk verkligheten är här är i ynkedomens land Sverige med världens sämsta regering som har ynkedomen himself: Stefan Röfven
Jag brukar lämna hemmet dagligen. Och ser inte riktigt problemet.
Visst är det ett problem att skattekvoten är ca 43%, att offentlig sektor är så stor, och att det finns så mycket regleringar. Men man kan ju inte gå och låta det förstöra resten av livet fullständigt.

Citat:
Annie Lööf som ledare som låter islamismen breda ut sig, sakta men säkert, snart blir det sju resor värre, just wait and see...
Ser ut som du saknar mycket utbildning. Lööf är partiledare för ett parti på ca 8%, och kan inte bestämma något. Du har fullkomligt missförstått att hon bestämmer över islamism.

Vad är det som skall bli 7 resor värre. Ska V+SD+S samregera?
Citera
2020-12-23, 13:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Sverige kan mycket väl vara ett kalifat om hundra år.

Det lär nog gå betydligt fortare än så. Islamisterna har redan infiltrerat samhället, och dom återfinns som myndighetschefer, programledare, restaurangägare... - dom är öööverallt.
Citera
2020-12-27, 13:14
Medlem
Sqeptisks avatar
Också förvånad!
Fast med en "opposition" som inte är värd namnet kan ju faktiskt vanstyret fortsätta under låååång tid framöver. Men någon gång brister det, å då blir det inte kul
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in