2020-12-18, 18:41
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Så dåligt är det inte. Sverige fungerar bra. Vi har hög rättssäkerhet och god ekonomi och en förvaltning i världsklass. Vi är en av jordens bästa länder.

Håller med till hundra procent. Ger mig fan på att dom flesta som klagar har aldrig bott i något annat land... mer än 14 dagar på någon jävla solsemester i Grekland!

Prova lämna föräldrahemmet där ni sitter och lipar, eller eran bittra jävla tvåa i förorten, och flytta till ett annat land. Testa helst utanför Västeuropa. Stanna där i 4+ år.... Fyfan vad ni kommer att längta hem och sedan hålla käften!
Citera
2020-12-18, 19:06
Medlem
Holden.Caulfields avatar
I Sverige är det första april 365 dagar om året. Jag börjar seriöst tro att många svenskar hade kunnat försvara en fascistisk och förtryckande regering sålänge de inte själva blev drabbade och lönen eller bidraget kom in på kontot en gång i månaden. Sverige kan mycket väl vara ett kalifat om hundra år.
Citera
2020-12-18, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu babblar fraggelhövdingen om nya restrektioner eller om det är nya lagar eller bara rekommendationer, som utlandssvensk så är allt med sverige så jävla absurt. Är detta verkligen på riktigt? Eller är det någon form utav The Office ironi med svensk riksdag?
När gick det så här illa?
Alla politiska områden har fullkomligt havererat, försvar, vård, skola, invandring, m,m the list goes on. Hur länge kan det här fortgå.
Kan ett yttre ingripande utav tvångsförvaltning ,kanske utav Finland vara en bra ide ett tag?

Bra inlägg!
Jag har faktiskt tänkt i precis samma banor som dig. men jag tror helt enkelt inte att det går.
Sverige behöver tvångsförvaltas av tex Finland tills svenska folket dem blivit sig själva igen och nyktrat till. Jag skulle helst vilja ge majoriteten av svenska folket ECT-behandling för dem är i mångt och mycket snart såå dumma så en båtflykting från Somalia är smartare.

Sätt regeringen under tvångsförvaltning och svenska folket tar man in via LPT och ger adekvat vård.

Jag ser ingen annan räddning numera för landet då det verkar som varje år som går så blir svenskarna dummare och dummare.

Har bott utomlands sedan 2013 och haft mina funderingar på flytta hem igen. Men efter sett hur svenska folket och dess politiker skött Corona hanteringen så börjar tankarna istället gå mot vi väljer ett annat land i Europa.
Sverige noll framtid. Bara kolla in hur usla lönerna, pensionerna, A-kassan, sjukpenningen är jämfört med Sverige.

Från världens bästa land till en soptipp.
Njut av betala världens högsta skatter som ni sedan inte ändå får ett skit för.
Senast redigerad av LisaLucky 2020-12-18 kl. 19:14.
Citera
2020-12-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Håller med till hundra procent. Ger mig fan på att dom flesta som klagar har aldrig bott i något annat land... mer än 14 dagar på någon jävla solsemester i Grekland!

Prova lämna föräldrahemmet där ni sitter och lipar, eller eran bittra jävla tvåa i förorten, och flytta till ett annat land. Testa helst utanför Västeuropa. Stanna där i 4+ år.... Fyfan vad ni kommer att längta hem och sedan hålla käften!
Jamen gör det! Våga lämna ditt föräldrahem eller stödboende, gå ut öppna ögonen och se hur hemsk verkligheten är här är i ynkedomens land Sverige med världens sämsta regering som har ynkedomen himself: Stefan Röfven och pedofilälskaren : Annie Lööf som ledare som låter islamismen breda ut sig, sakta men säkert, snart blir det sju resor värre, just wait and see...
Citera
2020-12-18, 19:37
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jamen gör det! Våga lämna ditt föräldrahem eller stödboende, gå ut öppna ögonen och se hur hemsk verkligheten är här är i ynkedomens land Sverige med världens sämsta regering som har ynkedomen himself: Stefan Röfven och pedofilälskaren : Annie Lööf som ledare som låter islamismen breda ut sig, sakta men säkert, snart blir det sju resor värre, just wait and see...

Det är det enda man kan vara säker på, att det blir sämre och det fort... men dumsvennen verkar just bara gilla läget och acceptera...eller knyta näven i fickan.. men kommer bara pride festivalen och mellon en gång om året tror fårskallen att sverige är världens bästa land..vilken tönt.. nu i coronatider kanske det snart blir andra bullar när ekonomin börjar svida.. vi får se
Citera
2020-12-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det är det enda man kan vara säker på, att det blir sämre och det fort... men dumsvennen verkar just bara gilla läget och acceptera...eller knyta näven i fickan.. men kommer bara pride festivalen och mellon en gång om året tror fårskallen att sverige är världens bästa land..vilken tönt.. nu i coronatider kanske det snart blir andra bullar när ekonomin börjar svida.. vi får se
Vi får hoppas att svenska folket reagerar väldigt snart. märker i min omgivning att folk vaknar mer och mer och är förfärade över vårt lands situation, verkar dock som om de ännu inte riktigt vet HUR de ska agera, vi skulle behöva någon som för oss alla "sätter ner foten", som en slags signal, sen kör vi!
Citera
2020-12-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900

jösses du måste vara totalt jävla efterbliven. Pratar du om dig själv eller vem är den här svensken som knyter näven i fickan ?

vad fan tycker du "svensken" ska göra åt saken ?
Citera
2020-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
jösses du måste vara totalt jävla efterbliven. Pratar du om dig själv eller vem är den här svensken som knyter näven i fickan ?

vad fan tycker du "svensken" ska göra åt saken ?
beväpna oss och göra det som inte regeringen gör,..
Citera
2020-12-18, 21:47
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
För att vederbörande är svensk, en av oss, begriper du väl.

Till ämnet:
Det är som att leva under en tung blöt yllefilt.

Jaha. Synd för dig.

Jag har ett rätt bra liv själv. Men ledsen att höra att du inte mår bra. Du kan ju flytta. Men du är körd? Inga valmöjligheter?

On topic: Jag står ut pga bra meningsfullt arbete, trygghet, hobbies, vänner.

Finns säkert annat att göra. Men mår inte dåligt. Rätt fri ändå.

Klimatet och vädret är väl inte helt hundra.
Senast redigerad av spermaoffret 2020-12-18 kl. 21:50.
Citera
2020-12-18, 22:53
Medlem
Spelar nog ingen roll hur regeringen sett ut, hade inte förbättrat situationen. Vad fan vill du de ska göra? Säga att "nej vår initiala strategi funkade inte eftersom folk sket i restriktionerna så nu skiter vi i detta och ger upp"?. Lätt att säga att någon annan är dålig, desto svårare är att göra det bättre själv
Citera
2020-12-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafon
Spelar nog ingen roll hur regeringen sett ut, hade inte förbättrat situationen. Vad fan vill du de ska göra? Säga att "nej vår initiala strategi funkade inte eftersom folk sket i restriktionerna så nu skiter vi i detta och ger upp"?. Lätt att säga att någon annan är dålig, desto svårare är att göra det bättre själv
det är väl inte svårt det är bara att testa alla som ska in på äldreboenden resten kan köra på som vanligt skyddar man dom äldre så är det inga problem
Citera
2020-12-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Så dåligt är det inte. Sverige fungerar bra. Vi har hög rättssäkerhet och god ekonomi och en förvaltning i världsklass. Vi är en av jordens bästa länder.

Fortsätt du att leva i förnekelse. Om det får dig att må bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in