Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
I alla år har Findus Köttsoppa varit ett alternativ om man vill ha nåt varmt och mättande när man är hungrig och inte orkar laga nån mat. På senare tid så har dock soppan känts helt jävla off och jag tror nog att jag kan min köttsoppa efter alla år.
Och det inte bara smaken som har ändrats! Köttet har minskat och dessutom ändrat karaktär till sladdrigt och vidrigt. Det känns som om det snarare är bitar av fett och köttbiprodukter som malts ned till kuber som ska likna nötköttsbitar. Är detta möjligen inbillning? Nej då!
När man jämför innehållsförteckningen på en några månader gammal burk med en ny så kan tydligt se att innehållet har förändrats. Tidigare så innehöll soppan 16% nötkött och numera är det bara 9%. Till och med grönsakerna har minskat från 54% till 46%. Helt jävla otroligt! Förr tillverkades den också i Sverige, men det kan man ju också glömma numera. Gud vet var den görs och vafan det är för vidrigt kött i den numera (det smakar nästan skämt) så en varning kan vara på sin plats!
UNDVIK FINDUS KÖTTSOPPA!!!!
Den som är så god, med lite grekiskt lantbröd med ost vid sidan av 🤤.
Gick in på Facebook för information och verkar vara fler produkter som ändrats. Bland annat deras goda färdiga köttfärssås har tydligen försämrats radikalt och typ 9/10 inlägg från besökare belyser detta.
Tack för att du skrev. Hade inte vetat om både den samt att köttfärssåsen ändrats annars. Mycket tråkigt😞.
De har "försvarat sig" så här angående köttsoppan:
"I samband med ett fabriksbyte har vi behövt göra vissa justeringar i receptet som vi ser som positiva, t.ex. tillagas köttet nu på ett sätt som bättre bevarar köttsmaken och kryddningen har ändrats något för att balansera smakerna. Vår strävan att ta bort icke naturliga smakförstärkare, icke naturliga aromer och icke naturliga färgämnen från våra produkter, har lett till att vi tagit bort jästextraktet i Köttsoppan. Vårt mål och förhoppning har hela tiden varit att vår Köttsoppa ska upplevas precis lika god som förut"